Pytania do karpiarzy

/ 4 odpowiedzi
Witam kolegów. Jeśli chodzi o karpie to jestem początkujący. Będąc nad jeziorem na plaży postanowiłem poszukać sobie inne miejsce do zasiadki, gdyż na zeszłorocznym miejscu jest tłoczno i nie zadowalały mnie efekty na nim. I tak oto przedarłem się do zarośniętej, zapomnianej zatoczki (jak na 7 Ha jezioro szok) która znajduje się pomiędzy ową plażą, a brzegiem nazywanym wyspą - torfowiskiem. Jest tam dość płytko, dużo roślin (miejscami do powierzchni, choć są czyste połacie, trzcinowiska przy brzegu) no i zdecydowanie spokojniej jak w innych miejscach jeziora. Już w tamtym roku widziałem spławiające się tam karpie. I tak odchodząc myślę, że może warto spróbować.... zaświeciło słońce... wróce zobaczyć jakie dno - przecież to ważne! Ok, piasek - to chyba dobrze.... a co to? na piasku wygrzewa się karp!! DRUGI!! TRZECI!! CZWARTY!! 3 lustrzenie i pełnołuski. były zaledwie kilka metrów ode mnie. Nie były olbrzymami (wiadomo ogolnodostępne jezioro, blisko wsi), jednak pierwszy raz spotkałem się z takim czymś na normalnym jeziorze no i mój śmieszny rekord - 3,5 kg... one może nawet miały więcej, a większe też tu pewnie zaglądają, tylko są bardziej płochliwe! Łowisko już mam!

Teraz zaczynamy pytania - wygarnąć trochę zielska? bo może bez tego być problem z położeniem zestawu.

Jakiego zestawu użyć? (piasek, sporo roślin, głębokość na piasku gdzie były karpie zaledwie ledwo ponad metr, dalej jest lekka skarpa, za nią nie powinno być więcej jak 3 m w tej zatoczce, najprawdopodbniej 2, jeszcze sprawdzę)

Zapewne z powodu roślin polecicie plecionkę - proszę o jakieś porady co do niej, gdyż zawsze używałem żyłek (0.30 - może nie ma potrzeby stosowania plecionki?)

Domyślam się, iż zestawy powinienem lokować w okolicy spadu dna, najlepiej po skosie, nie przed sobą, żeby były dalej ode mnie a co za tym idzie nie płoszyć ryb.