Żywiec na bombkę
utworzono: 2018/10/09 13:37
witam Panowie tak sie zastanawiam bo jestem początkujący myślicie że chodzenie z żywcem na bombce przy brzegu miało by sens ? pozdrawiam [2018-10-09 13:37]
To zależy czy brzeg jest pokryty roślinnością czy nie. Na początku lipca jako żywca zastosowałem krąpia, który miał 23-25 cm długości. Wiatr wiał w stronę brzegu z którego łowiłem (starorzecze Bugu) więc bombka z żywcem szybko znalazła się w zielsku prz brzegu. Miałem już dość ciągłego przestawiania żywca więc postanowiłem że nic nie będę ruszał, w końcu mam żyłkę 0,35 mm. Po jakimś czasie straciłem z oczu bombkę. Pomyślałem, że spławik zaplątał się w zielsko i został zanurzony przez wiatr. Podszedłem do wędki i zacząłem zwijać. Razem z zestawem holowałem dużą kępę zielska, dobre kilka kilogramów. Jakieś 3 metry ode mnie zauważyłem, że w zielsku, które holowałem rusza się jakaś ryba i na pewno nie jest to mój krąp. Po chwili okazało się, że to szczupak. Nie był duży. Długość 51 cm, masa 0,9 kg. Nie był mocno zahaczony, bez problemów go odczepiłem. Zdziwił mnie jednak fakt, że na tak dużego żywca wziął niewielki szczupak. Obecnie nie stosuje tej metody połowu. Proponuję jednak często zmieniać rybkę. Swoje żywce zmieniałem co maksimum 30 minut i wszystkie rybki w dobrej kondycji wracały do wody.
Myślę, że jeśli brzeg obfituje w roślinność to jak najbardziej chodzenie z żywcem ma sens. [2018-10-11 11:46]