Żyłka Super Camou 0,16 na przypon

/ 7 odpowiedzi
Witam serdecznie, jako że to jest mój pierwszy post oraz jestem amatorem w wędkarstwie mam pytanie mam zamiar założyć żyłkę do matchówki Super Camou Match 0,18mm - Dragona. Czy żyłka na przypon Super Camou Clear 0,16mm będzie dobra na przypon? Czy rozejrzeć się za czymś innym oraz mniejszym/większym rozmiarem? Z poważaniem rudziutki1987
ryukon1975


Ogónie dobrze dobrałeś żyłki ale z tą Clear na przypony możesz zejśc do 0,14 mm. Dobra będzie też V SOFT 0,16 mm. Jeśli masz mało zaczepów przypon może być zblizony wytrzymalością do żyłki głównej. Jednak jeśli łowisz na wodzie trudnej warto zastosować słabszą żyłkę na przypony w stosunku do głównej  by uniknąć częstych poważniejszych awarii zestawów oraz nerwów i strat czasu na wiązanie nowych. (2017/03/04 22:06)

rudziutki1987


Głównie nastawiam się na leszczyki, linki, płocie (giganty z czasem :-)). Z samym wiązaniem nie ma większego problemu gdyż ręce wprawne, trenowanie na sucho w domu oraz w zapleczu przygotowanych kilka na zapas. Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie czy sama żyłka Super Camou Clear jest dobrą żyłką czy lepiej rozglądać się za czymś innym? Jak już tak o tym co chcę poławiać to czy haczyki Owner 50340 CHINTA zastosować 10 czy 8? (2017/03/04 22:27)

fishark


Myślę że Twoja żyłka jest ok bo to produkcja dragona, ważne żeby była świeża, a nie leżak magazynowy. Żyłkę przyponową jak i haki dobieramy do pory roku, od ilości brań, wielkości poławianych ryb, jak i rodzaju tych ryb. Model haka jaki podałeś jest ok, też taki stosuje tyle że na grunt