Zaloguj się do konta

Żyłka czy 140 cm wystarczy do skutecznego łowienia

utworzono: 2010/08/23 17:42
spining hobby

czy 140 m. zylki 0,25mm.  wystarsczy do wyholowania ryby o wadze 5/6kg(wytrzymałość żyłki to 7,5kg.)  jesli to ma znaczenie łowie kijem dragon mystery camou spin 2,9m. 10-35g. poniewarz mam sentyment do tego kija

 

POMOCY!???

[2010-08-23 17:42]

arekde

Hmmmmmmmm ciężkie pytanie.

Na pierwszy rzut oka chce się krzyknąć no pewnie, że wytrzyma!

Ale to nie takie proste. Podana na żyłce wytrzymałość to maksymalna waga ryby jaką teoretycznie można wyholować biorąc pod uwagę jej kondycję, poprawnie ustawiony hamulec oraz wędzisko.

Słowem powinna wytrzymać ale.......jeśli będzie stara, uszkodzona, masz źle wyregulowany hamulec to nie wytrzyma ;-)

Zatem nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

[2010-08-23 17:48]

jamesbond

zgadzam się i nie dubluj tematów
[2010-08-23 17:56]

spining hobby

nieraz tak mi sie dzieje ze jeden temat sie powtarza naprawde mi wstyd sprobuje cos z tym zrobic. a co do żyłki to byłem z nia nad woda jakies 10 razy jest nowiutka i dobrej jakości DRAGON HM 69 150m 0,25mm.

[2010-08-23 18:01]

jamesbond

to tylko dobrze ustaw hamulec i będzie git ta żyłka to klasyka. Używam jej na okonie tylko 0,16
[2010-08-23 18:03]

spining hobby

a ile ty masz lat bo widze ze znasz sie na sprzecie bo udzielasz sie na wielu tematach [2010-08-23 18:25]

po raz drugi upomnienie nie zakładaj takich samych tematów bo Ci je będą blokował nie możesz tego zrozumiec ! :/ zostawiłem Ci ten post ponieważ jest w nim więcej odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie , zadane przez Ciebie zadane to samo pytanie w innym poście zostało zablokowane oraz usunięte. Porszę przyczynic sie do mojej prośby którą wyraziłem w Twoim kierunku kolego razy dwa w przeciągu kilku minut :/Pozdrawiam ponownie
[2010-08-23 19:14]

gamracik

ja ci powiem że przy dużym doświadczeniu można na żylce o wadze 1kg wycholowac 8kg. karpia,sam widziałem,a mi sie udało na żylke nawet nie pol kg wyciągnąc szczupłego ok 2 kilogramów [2010-08-29 21:45]

gamracik

ja ci powiem że przy dużym doświadczeniu można na żylce o wadze 1kg wycholowac 8kg. karpia,sam widziałem,a mi sie udało na żylke nawet nie pol kg wyciągnąc szczupłego ok 2 kilogramów [2010-08-29 21:45]

marcixo

wszystko zalezy od kija zylki hamulca i wedkarza ;) [2010-08-29 22:40]

Romuald55

Nie moc zylki lecz umiejetnosci,cierpliwosc i prawidlowe ustawienie hamulca jest najwazniejsze. [2010-08-29 22:42]

memo1111

Powinno ci się udać wyholować tą rybę tylko ustaw dobrze hamulec i podczas holu daj rybie się zmęczyć......
(Sorry za błędy jeśli jakieś są)


--------------------
Pozdrawiam
memo1111
[2010-08-30 09:14]

Powinno ci się udać wyholować tą rybę tylko ustaw dobrze hamulec i podczas holu daj rybie się zmęczyć......
(Sorry za błędy jeśli jakieś są)


--------------------
Pozdrawiam
memo1111

Memo a gdzie jest ten hamulec??????? bo ja mam dwa i nie wiem który wyregulować i jak ,jak możesz to podpowiedz coś użytecznego ,no i oczywiście ,jak go DOBRZE wyregulować???????
[2010-08-30 10:39]

wasiel

podejrzewam ze nawet przy zbytnio dobrze ustawionym hamulcu i nie za bardzo zmeczonej rybie dałbys rade, wiadomo troche niech sobie zyłki wysunie ale nie sa to jakies wielkie szutki ktore wyciagałyby tyle zyłki bez przesady, chyba bys musiał miec hamulec na 0 ustawiony:p oczywiscie nie mozesz sie tez zbytnio z ryba szarpac bo wtedy nawet jesli zyłka ma wieksza wytrzymałosc od wagi ryby moze peknac, poza tym czasami mozne zdazyc sie jakies obtarcie zyłki o ktorej nawet nie wiesz:p [2010-08-30 10:46]

szczur002

Z góry mówie że nie doczytałem wszystkich postów, ale napisze swoje zdanie na ten temat.

Mówiąc krótko w wędkarstwie wytrzymałość żyłki zależy od umiejętności wędkarza który na nią łowi. 
[2010-08-30 11:22]