Zaloguj się do konta

Zwykły zestaw na spławik i na żywca ?

utworzono: 2019/02/17 18:23
Ruggiero

Witam Panowie pomalutku kompletuje zestawy, spiningowke juz mam ale teraz potrzebuje jeszcze zestawu na spławik i teraz robi sie pytanie ? czy kupowac 2 rozne wedki i do tego 2 rozne kolowrotki, czy 2 wedki i jeden kolowrotek tyle ze z dwiema szpulami i ewentualnie wymieniac szpule bo wiadomo ze lowiac na zywca to zylka o.35, natomiast na delikatny splawiczek plotki, okonie liny to max 0.18 , ??jak myslicie , dopiero wracam do wedkowania po długiej przerwie (za długiej ) i juz zapomnialem co i jak [2019-02-17 18:23]

ryukon1975

Do szkoły chodziłem dawno i jak widzę język polski też trochę zaniedbałem. Jednak po długim namyśle, wymyśliłem o co chodzi. :)

Chcesz dwa zestawy lekki zestaw na spławik i ciężki zestaw spławikowy na żywca. Trudno dwa tak różne zestawy połączyć w jednym sprzęcie. Dlatego żeby łowić komfortowo najlepiej kupić lekki kij spławikowy z odpowiednim kołowrotkiem oraz ciężki kij gruntowy a do niego mocny kołowrotek do łowienia na żywca. Szczególnie jeśli masz zamiar połowić dłużej a nie chcesz żeby sprzęt był przeszkodą. [2019-02-17 18:39]

Ruggiero

a bo juz sie sam zakrecilem sorry ze napisalem niewyraźnie,, no rozumiem, czyli standardowo w wedkarstwie ciezko polączyc 2 rozne metody itd itp,, a teraz pytanie lekki kij splawikowy na ploc, okonia, lina , jaka długosc i gramatura ?? i takie samo pytanie odnosnie zywca , dodam ze na zywca nie bede łapał na niewiadomo jakie wielkie karasie itd, raczej srednie głownie bede nastawiał sie na sandacza, a odnosnie kołowrotkow to minimum 200 metrow na szpule ?? hamulec z przodu z tyłu ?? [2019-02-17 18:46]

ryukon1975

Standardowe długości kija na spławik od których bym zaczął to 3,6-3,9 -4,2 m. Czym większe odległości łowienia tym kij dłuższy. Tu już sam musisz wybrać który z tych kijów będzie najlepszy. Dodam tylko że nie ma sensu pchać się w dłuższe bez potrzeby.
Jeśli chodzi o kij na żywce o proponowanej wielkości i łowione ryby to tez z tych samych tylko oczywiście ciężar wyrzutowy odpowiednio większy.
Długość żyłki na spławikówce standardowe 150 m śmiało wystarczy, oczywiście z podkładem jeśli wymaga tego wielkość szpuli.
Na kołowrotek do żywcówki możesz dać więcej jeśli korzystasz z łowisk dużych gdzie odległość holowania może tego wymagać. Można bez problemu kupić żyłki w odcinakach o różnych długościach. [2019-02-17 18:57]

Ruggiero

czyli np. na zywca wystarczy cw 40-60 a ten lzejszy splawik 10 -40 ?? [2019-02-17 19:05]

ryukon1975

Na spławik do zestawu z żyłką 0,18 mm wystarczy kij o ciężarze wyrzutowym 15-25 g. Do zestawu typowo na żywca wybrałbym kij mocniejszy, do 100-120 g. Różnice są duże tak w metodach łowienia jak i w sprzęcie, dlatego potrzebna są dwa niezależne zestawy. [2019-02-17 19:12]

Ruggiero

ok dzieki kolego [2019-02-17 19:17]