Zestaw spinningowy z gruntówki.

/ 9 odpowiedzi
Cześć jestem początkującym wędkarzem i chcę spróbować spiningu mam wędkę gruntową. 
Czy mogę z niej zrobić zestaw spinningowy na okonia?

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Basia Kier


Trochę za duży CW, 10-30 to na szczupaka, okonia łowi się mniejszymi przynętami, a takich nie zarzucisz poprawnie tym kijkiem. (2021/10/23 07:17)

WedkarzIncognito


Oczwywiście jak zaznaczyła @Basia Kier jest to nieodpowiednie wędzisko do obsługi przynęt stricte okoniowych, ale jeżeli jak sam zaznaczyłeś jesteś początkujący i chcesz tylko spróbować metody spinngowej, to śmiało zakładaj gumki 5-7cm, do tego główki 7g+ i możesz próbować przechytrzyć jakiegoś okonia. Nie jest powiedziane, że na taki zestaw złowienie okonia jest niemożliwe. Dlaczego gumki? A no dlatego, że są stosunkowo niedrogie, a jako początkujący pewnie coś pozrywasz. Obciążenie dobiera się do techniki, zestawu, warunków itd. ale tutaj nie masz zbyt dużego pola manewru przy kiju, którego dolny zakres ciężaru wyrzutowego wynosi 10g. Jeżeli łowisz na płytkiej wodzie, to bedziesz musiał agresywnie pracować taką przynętą, żeby nie orać dna. Można oczywiście użyć lżejszych główek, ale to odbije się na właściwościach rzutowych. Moim zdaniem jak najbardziej możesz próbować łowić okonie na takim kiju, ale użyteczność, funkcjonalność, obsługa oraz komfort łowienia okoni takim kijem jest absurdalny i finalnie spinning może ci nie przypaść do gustu. Nie wiem na jakich wodach łowisz, jaki jest rybostan tych wód, ale może nastaw się na szczupaka z takim kijem. Na szczupaka użyj większych, cięższych przynęty (z którymi to, ten kij sobie lepiej poradzi), a jeżeli spodoba ci się spinning i będziesz chciał w to brnąć, to wtedy rozważ kupno kija na okonie (np. o c.w 1-7, 2-12, 3-15, 5-20 itp.) Pozdrawiam. (2021/10/23 11:07)

kaziq


Problematyczne może być uzbrojenie. Wielkość przelotek (pierwszych 2 od kołowrotka).