Zaloguj się do konta

Zestaw karpiowy dla początkującego

utworzono: 2014/03/10 23:17
szymides

Witam!

Jestem początkującym wędkarzem, a jeśli chodzi o karpie to dopiero raczkuje :).Sezon się zaczyna, więc najwyższy czas na zakup sprzętu.Do wydania mam po 200 zł na wędkę i kołowrotek (ewentualnie do 450 zł łącznie)Łowić będę głównie na małej żwirowni, dość zarośniętej, z rzutu, nastawiam się na karpie do 10 kg.Im więcej czytam na temat wędzisk tym mam większe wątpliwości, ale wstępnie wytypowałem daiwe black widow 3.60 3.00 lbs. Jednak muszę jeszcze wybrać kołowrotek, a do tego kompletnie nie mam głowy i tutaj moja prośba o pomoc w doborze młynka oraz ewentualne uwagi odnośnie kija. Ważne jest dla mnie aby kołowrotek miał wolny bieg i szpule typu long cast (nie zamierzam raczej łowić na plecionke).
                                                                                                    Z góry dzięki za odpowiedzi
                                                                                                                       szymides 

[2014-03-10 23:17]

TrickOrTreat

Polecam Shimano Alivio Specimen 3 lub 3,5 Lbs - to posiadam i jestem zadowolony. Ok 200 zł teraz.
Co do kręcioła to mam jaxona frxl top carp 500 ale chcę go zmienić na Mikado Ace Carp do 200zł - czemu? Bo dawno nie sprawiłem sobie nic z Mikado a te sprzęty co mam po pare ładnych lat w dalszym ciągu działają bez zarzutu. najstarszy Kij Matchowy -  węglówka którą ojciec kupił jeszcze za Marki w Niemczech :) i jestem ciekaw co się teraz dzieje z tą firmą.

Zmieścisz się spokojnie w 450 zł. Weź tylko pod uwagę przy wydatkach np przypony włosowe, jakąś plecione lub porządną żyłkę ( osobiście wolę żyłkę ) bo to też dołoży swoje do całkowitego kosztu.

Pozdro. Daj znać co wybrałeś
[2014-03-11 05:38]

szymides

Dzięki za pomoc!

Ma ktoś może jeszcze jakieś propozycje kołowrotków?  Co sądzicie o kręciołkach Jaxona? [2014-03-11 21:14]

MatrixxirtaM