Zarybianie jezior sumem

/ 7 odpowiedzi
WITAM CHCIAŁBYM PORADZIĆ SIĘ KOLEDZY WĘDKARZE CZY WARTO ZARYBIAĆ JEZIORO SUMEM JESTEM JUŻ BARDZO DŁUGO WĘDKARZEM ALE CO DO SUMA TO JESTEM LAIKIEM OŚRODEK ZARYBIENIOWY CHCE WPUŚCIĆ DO NASZEGO JEZIORA SUMA JEDNI SĄDZĄ ŻE TO DOBRZE INNI ŻE JEST TO BŁĄD ZE SUM WYŻERA KAŻDĄ RYBĘ NIE JESTEM ICHTIOLOGIEM I TRUDNO MI COŚ POWIEDZIEĆ NA TEN TEMAT PROSIŁ BYM O OPINIE NA TEN TEMAT POZDRAWIAM SERDECZNIE I CZEKAM NA ODPOWIEDZI I RADY
spines21

sumem zawsze można zarybić,byle z głową.jakieś limity chyba fachowcy wyliczyli,ile na hektar na przykład można i jakiej wielkości.
z sumem jeszcze nie miałem spotkania
pozd (2009/09/13 22:17)

użytkownik22572

Natura powinna regulować się sama. Jeśli w zbiorniku jest mało drapieżnika to powinno się zarybić zbiornik drapieżnikiem tam występującym. Jeśli suma tam wcześniej nie było to jest to ingerencja w równowagę biologiczną tego zbiornika.
Do tego sum zrobi spustoszenie w rybostanie, zjadając najpierw ryby , które w nocy nie żerują (a on tak). Później będzie zjadał resztę bo nie będzie innej alternatywy. (2009/09/13 23:00)

zeusssss

według mnie nie warto moj sasiad wpuscil pare lat temu suma do stawu i teraz zgrzyta zebami bo nie moze go zlapac nie mowiac juz o karpiach karasiach i innych rybach kture wytępił jesli jest to duze jezioro to kilka sztuk mozna wpusci dla rownowagi w przyrodzie ale polacałybym szczupaki albo sandacze (2009/09/16 12:04)

SumikDestroyer

Ktoś kiedyś na forum pisał (już nie pamiętam kto) : "szczupak zjada ryby które mierzą 40% jego ciała a sum 8% długości swojego ciała" wogóle sumowi trudniej rybę upolować niż szczupakowi (wielki i powolny krążownik)... Jeśli jezioro jest duże a i co najważniejsze pożywienia jest dużo można zarybić sumem... Tylko nie sumikiem!!;) pozdr (2009/09/16 12:13)

Irus369

... a na końcu jak już wszystko zeżre, weźmie się za tych co go wpuścili:-)) (2009/09/16 12:39)

użytkownik13410