Zanęty na leszcze i płocie

/ 18 odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów, w tym wątku prosiłbym was o porady.

A więc tak, zajmuje się łowieniem od 2 lat, szczególnych osiągów nie mam, jedyne czym się moge pochwalić to złowionym leszczem w poprzednie wakacje (52cm & 2,2kg) choć jestem pewien że wielu z was ma większe zdobycze na swoim koncie.

Używałem zwykłych zanęt, nieraz dodałem trochę naturalnych składników. W tym roku postanowiłem troszkę poeksperymentować z zanętami. Interesują mnie mianowicie zanęty należące do tańszych, na niektóre niestety nie mogę sobie pozwolić - poprostu nie są na moją kieszeń. 

Dodam że nastawiam się w tym roku przedewszystkim na leszcza, płoć, (w mniejszości lin, karaś, karp). Czy moglibyście mi poradzić jakieś sprawdzone zanęty, przybliżyć ich rodzaje, opisać na jakie pory roku i jakie mieliście na nie efekty. Będę bardzo wdzięczny za waszą pomoc!


PS. jestem nowicjuszem w dziedzinie zanęt - nie miejcie mi tego za złe, hehe.  

marek-debicki


Jeżeli czas pozwala Ci być często nad wodą, postaraj się stosować naturalne przynęty. Ziarna pszenicy, pęczak, konopie jako dodatek do ziarna, śruta kukurydziana, robak czerwony szczególnie wiosną. Do zagęszczenia trochę bułki tartej, pieczywa.  Czasami można spotkać większe opakowania baz zanętowych i z powodzeniem wystarczy. Wcale nie trzeba startować odrazu z zanętami kupnymi. Umiejętne i regularne nęcenie oraz cierpliwość dadzą napewno efekty. Pozdrawiam. (2011/03/10 18:41)

adrianek19921


ja używam zanęt dragona dodaje pinki kukurydzy czasem peczaku.Efekty są;) pozdrawiam (2011/03/10 19:02)

old stager


ja używam zanęt dragona dodaje pinki kukurydzy czasem peczaku.Efekty są;) pozdrawiam


a mógłbyś przybliżyć z jakiej seri tych zanęt używasz i jak je komponujesz?

'

(2011/03/10 20:26)

old stager


Panowie co z wami ?? Czy nikt nie używa zanęt - nie wierze :)   Jakbyście mi chociaż troszkę przybliżyli info na ich temat, byłbym bardzo wdzięczny. (2011/03/11 16:04)

Jędrula