Zanęta początkującego wędkarza

/ 11 odpowiedzi
Jestem początkującym wędkarzem i nie wiem czym za specjalnie nęcić....

moje pytanie brzmi czy zanęta która robię może dać jakieś rezultaty, czy może robię coś źle???

skład zanęty;

kukurydza, ziarna konopi, pszenica, pęczak- wszystko gotowane i to wszystko mieszam z zanętą np. Traper Gold Series w celu ulepienia kul do dalekiego nęcenia????
misiu86


Wg mnie za dużo grubego towaru. Dałbym tylko trapera plus konopie i kukurydze a jeśli nastawiasz się na grubszą rybę to już bez tego trapera i strzelasz z procy. Rybę idzie przyzwyczaić niemal do wszystkiego. Ale nie koniecznie musi to być bardzo daleko od brzegu.  (2014/01/16 22:15)

michald211


jakoś nie mam przekonania do tej procy?????

czy faktycznie z procy można precyzyjnie zanęcić łowisko??? (2014/01/16 22:28)

patryk-kociemba


jak dla mnie to na ten okres bardzo przekarmiasz ryby i choć będziesz mi je w łowisku to nie będą  brały. Teraz polecane są zanęty zimowe w ilościach minimalnych( sam stosuje 250 do 500 g zanęty na całe wędkowanie). A co do konopi to polecam gotowane odsączyć od wody i zmiksować, taką dodać do zanęty.
pozdrawiam (2014/01/17 08:05)

Artur z Ketrzyna


jakoś nie mam przekonania do tej procy?????

czy faktycznie z procy można precyzyjnie zanęcić łowisko???

To zależy co uważasz za precyzję. I zależy to od spoistości materiału którym zanęcasz.
Oczywiście sama proca też ma tu sporo do czynienia, bo jej wykonanie ma wpływ na precyzję jak i na komfort, czy zasięg.
Są tez tuby zanętowe. Tak zwane kobry. Nimi kule zanętowe można posłać bardzo daleko...
No o precyzja zależy tez od twojej wprawy.

Jeśli wędkujesz na nie znacznych odległościach. tak do 20 metrów, to kule zanętowe możesz rzucać ręcznie...