Zaloguj się do konta

Zanęta odstraszająca ryby

utworzono: 2013/04/25 09:30
michald211

Witam...Dzisiaj byłem na rybach nad jeziorem Salno koło Koronowa, i była to totalna porażka, żadnego brania.
Zastanawiam się czy to nie była wina mojej zanęty, czy nie przesadziłem z dodatkami-zapachami.

moja zanęta:

Gold Series Expert  0,5 kg
Gold Series Grand Prix  1 kg
kukurydza
pszenica
pęczak
konopie gotowane
konopie prażone 50 ml
kolendra 50 ml
coco belge 30ml
melasa
woda po konopiach

Jestem nowicjuszem i zastanawiam się czy ta zanęta mogła na tyle odstraszyć ryby, żeby nie mieć nawet jednego brania.

Za podpowiedzi z góry dziękuje...
[2013-04-25 09:30]

Ciężko odpowiedzieć bywa tak że zanęty odstraszają zwłaszcza na jeziorach bo na małych stawkach żadna zanęta nie odstraszy ryb bo rybki z  głodu mogą zdychać ale wróćmy do tematu składniki masz pawie naturalnie więc nie wiadomo w każdym razie mi się wydaje że ryby mogli nie brać czasami tak bywa choćby nie wiem ile zanęcimy a rybek może nie być jezioro jest duże więc nie łatwo jest je zlokalizować [2013-04-25 09:44]

SZUWARdragon2

Woda zimna to i zapachy silniejsze. [2013-04-25 11:54]

3Bit

Według mnie zrobiona przez Ciebie zanęta jest bardzo dobra, bogata w białko naturalne oraz cukry, pełne ziarna. Może jest ona trochę "zbyt ciężka" jak na wiosenne łowienie, ale raczej na pewno nie powinna ona ryb odstraszyć, na pewno do rana nie zostało po niej śladu :).
Ja na początku sezonu staram się nęcić małymi porcjami zanęt dobrych firm, bardziej muszle, halibuty niż owocowe. Do tego dorzucam luzem dosłownie kilka sztuk białego robaka, kastera lub ciętych czerwonych (i to samo na hak). Każdy hol staram się prowadzić poza obrębem nęcenia (o ile to możliwe) i dorzucam po kilka sztuk "mięska" po każdym holu żeby utrzymać rybki w łowisku. Na ziarna i słodkie zanęty przesiadam się zazwyczaj już w maju, chociaż w tym roku zimę mieliśmy długą.