Zaloguj się do konta

Zanęta na wiosenną płoć

utworzono: 2012/04/15 20:30
reymysterios1

Witam ! Za tydzień wybieram się na zawody spławikowe na żwirownię. Mam problem z zrobieniem właściwej zanęty, ponieważ jestem początkującym wędkarzem i nie mam zbyt dużego doświadczenia o składnikach zanętowych i ich wykorzystywaniu. Proszę was o odpowiedzenie na kilka moich pytań.

1. Czy ta kompozycja zanętowa będzie dobra na wiosenną płoć ?
a) dragon elite 2,5kg płoć
b) konopie prażone mielone ok. 0.4 kg
c) pinka ok. 400g
d) koncentrat płoć ok. 200g
e) glina rozpraszająca 1-3kg
f) ewentualnie do tego konopie gotowane

2. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby dodać do tej zanęty bułki tartej ?

3. Czy moglibyście mi doradzić jakąś sprawdzoną zanętę na płoć ?
 
Z góry dziękuję, pozdrawiam wszystkich wędkarzy : D
[2012-04-15 20:30]

MASTINO

Każdy wędkarz sobie wyrabia-dorabia po swojemu swoją indywidualną zanętę, według własnych doświadczeń na łowiskach, nie ma zanęty CUD. Twoja propozycja ma ręce i nogi i może się spisać dobrze, a wcale nie musi. Bułkę tartą możesz dodać bez obaw, ale tej gliny to 3 kg najmniej, bo przy konopiach musisz ją zubożyć żeby nie nasycić ryb jak wejdą Ci w zanętę. Dorzuć jej może przyprawę do piernika. [2012-04-15 20:53]

stahu89

Ja ze względu na koszty zamiast gliny na stojącą wodę dodaje ziemi którą przerzucam przez sito i daje dobry efekt tez powstaje fajny dywanik.. ale daje teraz na wiosnę dużo ziemi z uwagi ze ryby biorą bardzo delikatnie i nie chce jej przestraszyć..
Średnio proporcje to 2/3 ziemia 1/3 Zanęta..
A propos na ile starcza ci tyle zanęty(jak w przepisie)?? Bo jak dla mnie to z dwa dni bym obławiał ;-)
[2012-04-15 21:01]

stahu89

A i zanęta na wiosnę powinna być czarna bądź brązowa chyba że dno masz piaszczyste.
[2012-04-15 21:03]

1bartek1