Jestem początkującym spinningistą, jestem w ogóle nie w temacie więc pytam się tutaj. Czy jest jakaś optymalna długość twistera dla początkujących? Jedyna opinia na ten temat jaką słyszałem, to taka, że początkujący nie powinni bawić się z mniejszymi porzynętami niż 3cm i większymi niż 8cm. Z góry dzięki za odpowiedź.
Nie dobierałbym wielkości przynęty do tego, czy wędkarz jest początkujący, czy doświadczony. Parametry przynęty należy dostosować do gatunku ryb jakie chce się poławiać, do charakteru łowiska, a wreszcie do ciężaru wyrzutu określonego dla wędziska, którym się łowi. (2020/08/22 15:04)
No to tak: Gatunek ryby jaki interesuje mnioe najbardziej to okoń Łowisko to glinianka gdzie głębokość to będzie 3-4 m Cw mojej wędki to 2-12g (2020/08/22 19:03)
Więc pewnie wyjdzie twister tak 4-5 cm do tego główka. Główka z racji głębokości musi być dość ciężka. Nie naszalejesz kijem o tym cw na tym dość głębokim lowisku. Z drugiej strony niektóre kije o cw 12 g śmiało obsługują przynęty o masie 20 g. Niestety nie napisałeś jakie to wędzisko. (2020/08/22 19:17)
Jesli jest płycej to lepiej dla Ciebie skoro dysponujesz sprzętem o takich parametrach technicznych. Na temat kija i jeg możliwości się nie wypowiem dlatego że nie znam tej serii. (2020/08/23 06:28)