Wybór pierwszego bata

/ 9 odpowiedzi
Witam

Jestem początkującym wędkarzem (niespełna rok). Do tej pory miałem styczność tylko ze spiningiem, ale chciałbym poszerzyć swoje wędkarskie przygody o metodę spławikową, a dokładniej o bat.

Dlatego mam pytanie do was drodzy wędkarze, jaka wędkę wybrać do metody bat ? chodzi o długość, wagę, solidność i cena żeby na początek nie była jakaś kosmiczna.

pozdrawiam
Draq


Najważniejsze jest to, żeby olać wszystkie baty które są bardzo tanie. Np. bat 6m za 40zł to wiadomo, że nie będziesz zadowolony bo w tej cenie baty ważą ok. 500g aż do kilograma. Zależy jaką długość chcesz wybrać, chociaż najbardziej uniwersalna długość to 6m i krótszego bym nie kupował. Waga takiego bata powinna być mniejsza niż 300g. Wiadomo, im lżejszy tym droższy. Na dobry bat musisz mieć min. 170zł. W tej cenie możesz już kupić Jaxon Inspiral Pole 600, waży 280g. Mam dwa takie i jestem z nich bardzo zadowolony. W sam raz do łowienia płoci i leszczy. (2013/12/29 19:41)

Zielan


Najważniejsze jest to, żeby olać wszystkie baty które są bardzo tanie. Np. bat 6m za 40zł to wiadomo, że nie będziesz zadowolony bo w tej cenie baty ważą ok. 500g aż do kilograma. Zależy jaką długość chcesz wybrać, chociaż najbardziej uniwersalna długość to 6m i krótszego bym nie kupował. Waga takiego bata powinna być mniejsza niż 300g. Wiadomo, im lżejszy tym droższy. Na dobry bat musisz mieć min. 170zł. W tej cenie możesz już kupić Jaxon Inspiral Pole 600, waży 280g. Mam dwa takie i jestem z nich bardzo zadowolony. W sam raz do łowienia płoci i leszczy.