Wiosenny kleń

/ 17 odpowiedzi / 7 zdjęć
Siemka jestem początkującym spinningistą łowię na niewielkiej rzece Sękówka (dopływ Ropy ) jednak nic nie mogę złowić:( Próbuję na woblery 3-2cm i obrotówki rozmiar 1 rzeka jest niewielka ma 4-5 metrów szerokości woda od 10cm do 1.60 metra. nie wiem czy to wina przynęt czy moja a może marzec to za wczesna pora na łowienie kleni HELP
Dawido98


a może spróbuj na wszystko na gumki też klenie biorą spróbuj i na gumki a jak nie zadziała to próbuj na wszystko na gumki na obrotówki wahadłówki na wobki większe mniejsze. (2010/03/30 16:08)

kaban


W niewielkich rzeczkach priorytetem jest odpowiednie podejście do łowiska i maskowanie.Kleń jest moim zdaniem najpłochliwszą z ryb poławianych metodą spinningową(zwłaszcza taki powyżej 40 cm).Co do przynęt stosuję woblery od 2 do 5cm,obrotówki od 00 do 2,gumki do 5cm i małe wahadełka do 3cm.Kolorystykę dobieram w zależności do aktualnie panujących warunków na łowisku(kolor wody,zachmurzenie,pora dnia itp.).Zazwyczaj to się sprawdza.Życzę powodzenia. (2010/03/30 17:14)

Mosku32


Wiesz, ja ostatnio też wybrałem się kilka razy na klenie, ale bez efektu. Ani na małej okolicznej rzeczce (wielkości tej Twojej), ani na Dunajcu, gdzie woda była trochę za wysoka, nie działo się nic mimo, że odwiedzałem klasyczne kleniowe miejscówki i próbowałem wszystkiego. Chyba musimy być wytrwali :) Za którymś razem będą efekty :) (2010/03/30 17:31)

terier123


Wielkie dzięki za porady są one dla mnie bardzo cenne zwłaszcza, że dopiero zacząłem swoje przygody z wędkowaniem:) mam nadzieję ,że niedługo coś złowię:) a jeszcze zapytam jak wy podajecie i ściągacie przynęty powoli, szybko, pod prąd, z prądem,na ukos,pod drugi brzeg ,czy na środek rzeki ? I jeszcze jakich kolorów są woblery których używacie na wiosnę i bliżej lata (2010/03/30 18:17)

loli_83