Wiosenna płoć, a dobór zanęty

/ 29 odpowiedzi

Koledzy jestem początkującym wędkarzem dlatego chcę się poradzić Fachowców. W kwietniu pierwszy raz będą uczestniczył w zawodach wędkarskich, aby się nie zbłaźnić chcę dowiedzieć się jaką zanętę stosować do połowu faderkiem z gruntu. Łowisko na jakim odbędą się zawody jest dość ubogie. Występuje głównie płoć, jaź i niewielki karp. Będę wdzięczny za wszelkie rady.

pstrag222


Żaneta do federa. Jakąś firmowa np. Trapera. Leciutki koszyk zylka główną 16 przypom 10. Hak 16 do zamętw dodalbym pinki bardzo dozo. No i na hak pinka (2011/02/07 19:10)

Widz


Hak 16-stka nie będzie zbyt mały ? Do tej pory stosowałem co najmniej 12-stkę ? (2011/02/07 19:17)

pstrag222


Niby czemu ma być mały ją czasami schodzę na 18 lub 20. Zależy od bran jak są dobre możesz zwiększyć do 12 np. A 16 wydaje mi się uniwersalna (2011/02/07 19:23)

minus


może być 12 ale wiosną płoć jest delikatna

zależy jaki sa płocie i jak będą brały

jeżeli bedziesz mial brania delikatne i trudne do zacięcia to znak ze musisz zmienic hak na mniejszy (2011/02/07 19:24)

Rocky27pl


A ja bym ci kolego taką zanęte polecił:

1kg.TRAPER Concours Gold Series

200 gram konopie prażone Traper Gold Series

80 gram Sensas Gardonix (drogawe ale skuteczne)

porcja pinki do zanęty i pinka na haczyk

pinke kup sobie pare dni wcześniej przesyp do większego pudełka i zasyp zanętą  z Gardonixem 

zanęta 

 wymieszaj  dolewając wody ale tak żeby zanęta była wilgotna lecz nie zbyt mokra bo nie będzie pracowac odczekaj tak z godzinke zeby wszystkie składniki dobrze się nawilżyły przetrzyj przez sito i jak okaże się ze będzie za sucha a tak może byc  dolej jescze troche wody wymieszaj ale już nie przecieraj  zanęta ma się lepic ale nie moze robic się jak kamień na koniec dodaj pinke do zanęty i delikatnie wymieszaj (podejrzewam że będziesz miał czas przed zawodami na zrobienie zanęty) a jak nie zrób w domu Połamania kija na zawodach

(2011/02/07 20:16)

Rocky27pl