Zaloguj się do konta

Wędkowanie z łódki w o.PZW Zielona Góra

utworzono: 2012/12/05 16:28
brego

 witajcie koledzy,chce sobie sprawić jakąś łudkę ale nie wiem jakie są wymagania co do wedkowania z niej i czy potrzebne są jakieś dodatkowe opłaty i na jakich akwenach moge z niej wedkowac, jestem z Żar okreg PZW Zielona Góra prosze o jakieś informacje:) [2012-12-05 16:28]

adler

Witaj.

Jeśli już kupisz jakąś łódź lub ponton, a będziesz chciał pływać po jeziorach, zbiornikach zaporowych, rzekach to obowiązkowo musisz ten sprzęt zarejestrować. 

Celem rejestracji sprzętu pływającego służącego do łowienia ryb należy się udać do właściwego Starostwa Powiatowego (zależnie od miejsca zamieszkania). 
Przed podjęciem wędrówki do urzędu należy się zaopatrzyć w:
1.) wniosek o rejestrację sprzętu pływającego,
2.) oświadczenie osoby rejestrującej, że sprzęt rejestrowany jest jej własnością,
3.) dowód osobisty (do wglądu),
4.) dowód wpłaty za wydanie zaświadczenia.


Właściwy Starosta dla miejsca zamieszkania lub siedziby posiadacza sprzętu pływającego dokonuje rejestracji wyłącznie sprzętu:
- służącego do amatorskiego lub zawodowego połowu ryb,

- bez napędu mechanicznego o iloczynie długości i szerokości nie przekraczającym 20 m 2 lub o napędzie mechanicznym o mocy do 20 kW.


Dzięki art. 29 pkt. 4.2. Ustawy o Żegludze Śródlądowej, łódka wędkarska nie wymaga świadectwa zdolności żeglugowej. Co za tym przemawia? To, iż nie stawia się dodatkowych wymagań co do kwalifikacji prowadzących ją osób. Nie są mówiąc krótko wymagane.




Ważne: Oznakowanie sprzętu pływającego służącego do połowu ryb powinno zawierać numer rejestracyjny składający się z oznaczenia województwa (np. kujawsko-pomorskie - KP), myślnika, trzyliterowego oznaczenia powiatu, myślnika, czterocyfrowej liczby od 0001 do 9999 odpowiadającej kolejnemu numerowi wpisu do rejestru oraz litery ''R'' - oznaczającej uprawnionego do rybactwa albo ''A'', która oznacza sprzęt pływający służący do amatorskiego połowu ryb.