Zaloguj się do konta

Wędki Shimano Nexave lub Daiwa Exceler

utworzono: 2013/06/06 13:20
sieraq87

Witam Was serdecznie.
Jestem nowy na forum. Po moim majowym wyjeździe na mazury zaraziłem się wędkarstwem, a konkretnie spinningiem :)

Jestem początkujący i proszę Was o poradę, co by nie wyrzucić kasy w błoto.

Poszukuję wędziska o CW ok. 10-30 / 10-40 - głównie małe/średnie szczupaki. Łowienie z brzegu jeziora - to też długość 270cm.

W oko wpadły mi modele 2 producentów, konkretnie:
Shimano Nexave lub Daiwa Exceler - oba podobna cena, Daiwa dużo lżejsza, na uchwycie Fuji z przelotkami Ti-Oxyd.

Zastanawiam się również nad dołożeniem trochę do klasy wyżej t.j.:
Shimano Technium lub Daiwa Infinity Q
Tylko pytanie czy w ogóle ja, jako początkującu odczuję różnicę? A może lepiej doinwestować w lepszy kołowrotek (mam już jakiś uniwersalny kręciołek marki MAX za 100zł)

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!
[2013-06-06 13:20]

piotrcarp

Jak na poczatek zabawa to zostaw ten kolowrotek az go zajedziesz bo poco wydawac kase jak juz masz a spina to proponuje Ci daiwe infinity Q 15-45g do tego zestawu warto miec plecionke i mozna sie nastawic na sandacza. Kijek jest mocny ale ma czula szczytowke ktora pokazuje opad od 8g + 7cm kopyto , komfortowo sie lopwi do 25g + kopyto 4L wiec rozpietosc wagowa wystarczajaca. Kijek na tyle czuly ze branie 20cm okonika spokojnie widac. Co do Techniuma to mam 2.40 14-42g przynety od 10g do 35g tez jest to taki dosc uniwersalny kijek jedynie co mi sie nie podoba to uchwyt kolowrotka bo jest dokrecany od przodu.
[2013-06-06 13:27]

myslunio

Tak jak napisal kolega piotrcarp tez bym wybral ta daiwe, ale jestem posiadaczem nexve i polecam w 100%! [2013-06-06 15:00]

wojtek75

według mnie to 15-45g to strasznie dużo ,czym wy rzucacie co ma 45g??
5-25 wydaje mi się optymalne-lżejsze.Przynajmniej ja szukam wędek coraz lżejszych,może to wiek robi:)ale po kilku godzinach ,róznica miedzy np. spinem 200g a 135g jak dla mnie bezcenna.