Zaloguj się do konta

Wędka spinningowa cw 3-12 g

utworzono: 2019/08/21 08:52
Intraco1988

Witam wszystkich. Mam na imię Kamil. Konto założyłem jakiś czas temu ale przyznam szczerze, że zapomniałem o nim. Jeśli chodzi o moje umiejętności wędkarskie oraz wiedzę z tego zakresu to... no cóż, jestem totalnym amatorem. Zazwyczaj "próbuję" coś łowić jak jestem na urlopie na Mazurach ale  tak jak wspomniałem wyżej moje umiejętności i wiedza są na takim poziomie, że efekty połowów pozostawiają wiele do życzenia. W tym roku bylem na Mazurach i przez tydzień udało mi się "wyciągnąć" z jeziora dwa okonie... trochę większe jak palec serdeczny:/. Tak jak sami widzicie nie jest najlepiej i dlatego postanowiłem reaktywować konto, poczytać trochę forum i zacząć się udzielać aby zdobyć wiedzę teoretyczną od ludzi, którzy jak sądzę są doświadczeni i znają się na tym co robią:)

OK, dość tych wywodów i przechodzę do tematu:) Mianowicie, nie mam swojej wędki jeszcze, pożyczam ją od ojca gdy wyjeżdżam na urlop. Wędka, którą się "posługuje" to Cormoran Black Bull CW 3-12 g. Teraz pytanie. Jak traktować tę wędkę, tzn czy to jest "kij" ultralight, czy lekki? Czy można np. ciągnąć na niej przynętę o długości 7 cm lub 10 cm? Co z obrotówkami i wahadłówkami? 

Gdyby ktoś byłby tak miły i odpowiedział na moje pytania to byłbym wdzięczny:)

Pozdrawiam Kamil [2019-08-21 08:52]

Jakub Woś

3-12 g to na pewno nie ultra light. Można pod light podciągnąć. Długość przynęty nie ma tu żadnego znaczenia. Ważna jest waga. graniczne wartości to  3 i 12g. Możesz założyć jaskółkę na haku i będziesz miał 12 cm i kilka gram a możesz dać na koniec cykadę 7 cm oblaną ołowiem że będzie warzyć 20 gram i wędka nie da rady.

Jeśli chodzi o obrotówki i wahadła jeśli nie przekroczysz cw to powinna sobie poradzić. W zależności od akcji i ugięcia kija ( nie znam go więc nie wiem ) będzie to mniej lub bardziej komfortowe ale będzie się dało. [2019-08-21 09:30]

Intraco1988