Zaloguj się do konta

Wędka i kołowrotek -głównie na spławik

utworzono: 2011/03/02 09:27
wook

Witam,Nie łowiłem od jakichś 12lat ( wcześniej miałem wędkę w wieku 10-12lat więc jakimś świadomym wędkowaniem też nie można tego nazwać) i kompletnie nie znam się na sprzęcie.Z tego też tytułu chciałbym prosić Was o poradę odnośnie zakupu wędki.Założenie jest taki że mam 300zł na wędkę z kołowrotkiem której głównie będę używał na spławik (może zdarzyć się też że chciałbym na grunt czy spinning dopóki nie kupię drugiej wędki, ale jeśli jedno drugie wyklucza to nie naciskam).Wiem tylko że wędka ma nie być teleskopowa i tyle :) Resztę pozostawiam Wam i proszę o pomoc - za kilka dni idę zdawać na kartę i jak już zdam i poopłacam wszystko chcę iść na ryby tylko muszę mieć z czym - tutaj zaczyna się Wasza rola :)Z góry dzięki
[2011-03-02 09:27]

perwer

Wiesz jak coś ma byc od wszystkiego to jest do niczego,ale.......Optymalnym rozwiązaniem na twój problem jest federek.Najlepiej taki 3,6lub 3,9 do Cw do 80 gr.Praca podobna do odległościówki,bardzo czuły i pasuje idealnie do połowu gruntowego.Ja Ci polecam na poczatek Jaxon Eternum Feder,koszt około 120 zł za wędke (super praca,bardzo dobrze wyważone wedzisko ,świetne wykończenie,dobra wytrzymałość),możesz być spokojny bo ten model nie ma nic wspólnego ze złą sławą Jaxona.Do tego najlepiej kołowrotek Shimano może byc alivio lub inne,znajdziesz dobry kołowrotek w granicach 100zl-120zł,lub Robinsona który robi bardzo dobre niedrogie kołowrotki dając 5 letnia gwarancje.Tutaj też zmieścisz  sie w granicy 100 zł.Reszta zostanie Ci na spławiki i inne gadżety.
[2011-03-02 09:54]