Wędka Carbonspiral Bolognese 400-25 Konger Extra

/ 3 odpowiedzi
witam jestem początkującym wędkarzem i zaczynam sobie pomału kompletować sprzęt. Mam zamiar łowić na początek metodą spławikową głównie na stawach. Upatrzyłem sobie na początek tania bolonkę 4m Kongera link podaje niżej:
http://allegro.pl/nowosc-carbospiral-bolognese-400-25-konger-extra-i1790434252.html

Chciałbym sie dowiedzieć najlepiej od doświadczonych juz wędkarzy co sądzicie o tej wędce i jak również czekam na wasze propozycję odnośnie w miare przystępnej wędki na początek. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam :)
LukaszMag


Witaj!
Do prawdziwej bolonki tej wędce sporo brakuje :-) Jednak na podstawową spławikówkę śmiało się nadaje! Z taką myślą kupiłem swój identyczny egzemplarz i jestem zadowolony. Jest lekka, a zarazem stosunkowo mocna. Posiada akcję szczytową w holu przechodzi w semi- paraboliczną. Mi to bardzo odpowiada. Niestety ma duża stratę długości na dolniku. Wędka ma strasznie wysoko mocowany kołowrotek. Z tego względu dziś na pewno wybrałbym wersję 5m. (2011/09/09 07:18)

marek-debicki


Bardzo mi się spodobała opinia Łukasza, który przedstawił zarówno zalety jak i wady sprzętu. Ja osobiście jeżeli chodzi o wędkowanie na stawach lub jeziorach szukałbym coś innego. Dla mnie bolonka, jako wędzisko, nierozerwalnie jest związana z metodą wędkowania i rzeką, więc czy będzie odpowiednia na sta? Nie chodzi tylko o wysokość uchwytu do kołowrotka, ale m.in. o kształt, wielkość i odległość między przelotkami. Wystarczy trochę deszczu, poranna rosa i położona pozioma wędka powoduje, że żyłka klei się do wędziska bez względu na długość. Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem może być każda inna wędka na float lub odległościówka. (2011/09/09 09:13)

rambek91