Używanie procy - przepisy

/ 14 odpowiedzi
Witam, z racji, że jestem początkującym wędkarzem to wole się dopytać niż potem być linczowany za niestosowne zachowania nad rzeką :P

A mionowicie słyszałem kiedyś, że używanie procy na rzece górskiej jest niedozwolone.Tak więc jak to jest ?
Tomek287

Bardziej chyba chodzi o  zakaz używania przynęt naturalnego pochodzenia na wodach górskich.                                                    (2014/02/19 17:06)

notaki

ani to, ani to.
Na wodach górskich na odcinkach  , gdzie dozwolona jest przyneta roslinna i sztuczna ) obowiązuje zakaz necenia, z wyłaczeniem podawania zanęty w koszyczku ( spręzynie).
Ograniczona jest także ilość zanęty zuzywanej dobowo. (2014/02/19 17:42)

Woher

Z procą to na jeziorko tylko. Rozumiem o taka odpowiedź wałśnie mi chodziło. Dziekuje bardzo. (2014/02/20 00:10)

s1bartosz

Niekoniecznie tylko wody stojące. W rzekach nizinnych przy łowieniu bolonką na wolnych uciągach często używam procy. Jest wiele przypadków gdzie łowi się około 30 metrów od brzegu w wodach bieżących i nie wyklucza to zastosowania procy. Oczywiście gdy uciąg jest tak duży gdzie używa się bardzo ciężkich zanęt z żwirem czy gliną rzeczną proca nie będzie miała zastosowania. Wszystko zależy od warunków i efektu jaki chcemy osiągnąć.
Pozdrawiam (2014/02/20 00:53)

sumik11

na wodach górskich nie można łowić na robaki itp. ale niektóre okręgi dopuściły stosowania wodach górskich przynęt roślinnych np. kukurydzę (2014/02/20 14:36)

notaki

= Nie zauwazyłem postu poprzednika i praktycznie powieliłem Jego post, więc usunąłem swój wpis  =
Sorry.
(2014/02/20 15:01)

Artur z Ketrzyna

Witam, z racji, że jestem początkującym wędkarzem to wole się dopytać niż potem być linczowany za niestosowne zachowania nad rzeką :P

A mionowicie słyszałem kiedyś, że używanie procy na rzece górskiej jest niedozwolone.Tak więc jak to jest ?

Nie wiem jak to jest na zekach o charterze górskim.