Uszkodzony kij kupiony w internecie.

/ 35 odpowiedzi
Cóż, chyba już nigdy nie będę zamawiał wędki przez internet. Pozwolę sobie krótko opisać mój problem i czekać na jakieś rady. Rzecz rozchodzi się o zamówioną wędkę Daiwy - spinning Megaforce. Wszedłem na pewną stronę, zamówiłem co miałem zamówić, przelałem co miałem przelać i czekam. Jako, że działo się to w piątek wieczorem, odpowiedź otrzymałem dopiero w poniedziałek. Okazało się, że wędki nie ma i mam do wyboru alternatywę Shimano lub czekanie do początku przyszłego tygodnia. Oczywiście wybrałem drugą opcję. Kolejny tydzień nadszedł, a w skrzynce mailowej cisza. W końcu zapytałem się, czy dostawa już przyszła. W odpowiedzi otrzymałem wreszcie wesołą informację, że wędka zostanie wysłana jeszcze dzisiaj lub na następny dzień - był to czwartek. Wędka przyszła w poniedziałek, lecz ku mojemu zdziwieniu miała uszkodzone (wypalone?) łączenie. Co więcej, jedna przelotka była krzywo zamontowana. Od razu postanowiłem ją reklamować, lecz okazało się, iż nie ma już nic na wymianę. Powtórnie zaproponowano mi Shimano. Z decyzją postanowiłem poczekać do momentu, gdy sklep odbierze wędkę. Przez ten czas doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie wysłali mi wędkę już wcześniej reklamowaną, więc postanowiłem zrezygnować z zamówienia. Sprzedawca jednak kolejny raz zaproponował Shimano. Jako, że chciałem już wreszcie sobie połowić, zgodziłem się na wymianę. Poprosiłem przy tym o dokładne sprawdzenie wędki. Wędka przyszłą dzisiaj. Sprawdzam przy kurierze, niby wszystko ok. Spieszyłem się trochę, bo akurat wyjeżdżałem. Po przyjeździe połączyłem wędkę macham i słyszę jakieś trzaski. Otóż okazuje się, że wędka jest pęknięta. Trochę powyżej łączenia. Ręce opadają. Nie będę podawał nazwy sklepu, bo jeszcze nie wiem, czy to oni znowu co spieprzyli, czy może tym razem kurier coś zawalił. Tak, czy inaczej już straciłem cierpliwość. Nie mam zamiaru już kupować w sklepach internetowych.
ayem


Nic tylko po prostu miałeś pecha . Ja nigdy nie miałem problemu z zamówionym towarem przez internet niektóre wędki także zamawiałem przez internet i wszystko oki . (2011/08/26 19:00)

u?ytkownik57785


Zawsze twierdziłem, że TAKIEGO sprzętu nie kupuje się na necie. (2011/08/26 19:04)

raindog


"Zawsze twierdziłem, że TAKIEGO sprzętu nie kupuje się na necie."

Mądry Polak po szkodzie. Teraz na to patrzę i raczej kurier nie zawalił. Przy kurierze raczej też bym tego nie sprawdził, bo lekko machałem drugą częścią i nic. Dopiero jak połączyłem obie części i machnąłem jak do wyrzutu, wtedy coś strzeliło. 

(2011/08/26 19:21)

u?ytkownik57785


Tak właśnie różne firmy pozbywają się trefnego towaru. Ubezpiecza sprzedawca przesyłkę, płaci za to grosze firmie kurierskiej, towar uszkodzony dociera do odbiorcy, odbiorca zgłasza reklamację, nadawca reklamuje uszkodzenie w firmie kurierskiej i dostaje zwrot za towar. Proste? :)))) (2011/08/26 20:03)

raindog


Tak właśnie myślałem. Za bardzo chcieli mi to Shimano wepchnąć. (2011/08/26 20:11)

latajacymoczykij


Jak nie moge w sklepie lub przed posmigac kijem to ide tam gdzie moge.To ma lezec w łapce... (2011/08/26 21:01)

raindog


Akurat ten jeden testowałem, tyle, że w necie był taniej i darmowa przesyłka. Jak widać, chytry dwa razy traci.  (2011/08/26 21:02)

Apollon85


Zareklamuj, kupując towar na odległość masz pełne prawo zwrócić sprzedawcy towar w terminie do 10 dni, nawet jeśli towar jest w porządku, a zgodnie z nową ustawą sprzedawca ma obowiązek zapłacić za przesyłkę.
Pozdrawiam. (2011/08/26 21:13)

Zibi88


nie potrzebnie zgadzałes się na wymiane... jak by ci w salonie powiedzieli, ze nie mają mercedesa, ale świetnego VW ... kupiłeś konkretny przedmiot. nie ma go? oddawać kasę i z głowy. bardzo xle że nie wyłapałes tego przy kurierze... ale nie popuszczaj i reklamuj. jeśli masz na tą wedkę fakturę a masz bo kupiłes w sklepie to zgodnie z prawem nawet jak by wszystko było ok masz 14 dni na jej zwrot nawet jak wszystko jest z nią ok, bo kupiłeś ją zaocznie. jest na to paragraf (2011/08/26 21:19)

raindog


Dzięki za rady. Rzecz rozchodzi się też o to, że po prostu trudno mi wyobrazić sobie, że ktoś może być takich chamem i świadomie wysłać uszkodzony towar. Jakoś to do mnie nie dociera. Jestem człowiekiem wierzącym, więc nawet ta strata pieniędzy mnie tak nie boli, jak właśnie to. Jutro pewnie tam zadzwonię i zobaczę co i jak. Najgorsze, że w tym tygodniu już tej sprawy nie załatwię.  (2011/08/26 21:36)

raindog


BTW - może by tak zrobić listę zaufanych sklepów internetowych? Z drugiej strony, na tym forum czasem widać, jak agitują producenci sprzętu (dystrybutorzy), więc pewnie ze sklepami byłoby jeszcze gorzej. (2011/08/26 21:38)

u?ytkownik8129


Kupowanie wędek w internecie czy w sklepach czy na Allegro to spore ryzyko Sam się o tym przekonałem parę razy a to krzywe przelotki a to krzywa szczytówka Czasami mi się wydaje że sprzedawcy pozbywają się na aukcjach internetowych wadliwego lub gorzej wykonanego sprzętu który nie sprzedał się w sklepie po oględzinach potencjalnych kupców (2011/08/26 21:46)

u?ytkownik54941


Co to za sklep? Zrób im "reklamę"!  (2011/08/27 02:50)

ryukon1975


Kupiłem przez internet większość swojego sprzętu.Nigdy nie miałem żadnych problemów.Wszystko było sprawne.Dodam że kupuję w sklepach internetowych nie allegro i nie jakieś małe sklepiki o których nic nie wiadomo.
Jeśli ktoś tak postępuje powinieneś napisać jaki to sklep,jako koledzy z forum i klienci musimy się ostrzegać przed nieuczciwymi sprzedawcami.Tym bardziej że nikt nie ma chyba wątpliwości że sprzedawca jest nieuczciwy skoro przysyła dwa razy z rzędu niesprawny sprzęt.
(2011/08/27 07:09)

Bromar


  Poczytaj Kolego na temat zwrotu towaru i działaj :))

http://www.trendymen.pl/dom/wnetrza/157-zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet.html (2011/08/27 08:16)

Zibi88


BTW - może by tak zrobić listę zaufanych sklepów internetowych? Z drugiej strony, na tym forum czasem widać, jak agitują producenci sprzętu (dystrybutorzy), więc pewnie ze sklepami byłoby jeszcze gorzej.



 Na innym forum mieliśmy takie dwa wątki:

 - złota lista sklepów muzycznych
 - czarna lista sklepów muzycznych

.. i świetnie zdawało to egzamin (2011/08/27 09:20)

ryukon1975


BTW - może by tak zrobić listę zaufanych sklepów internetowych? Z drugiej strony, na tym forum czasem widać, jak agitują producenci sprzętu (dystrybutorzy), więc pewnie ze sklepami byłoby jeszcze gorzej.



 Na innym forum mieliśmy takie dwa wątki:

 - złota lista sklepów muzycznych
 - czarna lista sklepów muzycznych

.. i świetnie zdawało to egzamin

Tutaj taki temat też już był ale gdzieś zaginął.:) (2011/08/27 10:00)

u?ytkownik64718


I w tym momencie powinieneś podac nazwę sklepu internetowego żeby ustrzec innych kolegów przed zakupami w tym sklepie, tym samym sklepik aż się prosi by zrobic mu reklamę ,nie wiem na co ty czekasz. (2011/08/27 10:39)

raindog


Szczerze mówiąc, to jeśli miałbym teraz podać nazwę sklepu, to tylko po to, żeby ją zareklamować pozytywnie. Rozmawiałem dziś z Panem z owego sklepu, obejrzałem dokładnie paczkę i już wiem, dlaczego kurier od razu uciekł. Wina uszkodzenia sprzętu ewidentnie z winy firmy przewozowej, dlatego warto się czasem wstrzymać z oskarżeniami. 

Na szczęście paczka była ubezpieczona i sprawa powinna zostać szybko załatwiona. Cóż mogę dodać, zanim zaczniemy kogoś oskarżać, należy  chyba trochę ostudzić emocję i zweryfikować sprawę do końca.

(2011/08/27 14:22)

raindog


Co do tematu z oceną sklepów, dobrze byłoby stworzyć dział, w którym sklep sam zgłaszałby swoją ofertę - innymi słowy, na własną odpowiedzialność. Takie działanie nie tylko byłoby reklamą dla sklepu, ale też w pewnym sensie oznaczałoby, iż sklep poważnie podchodzi do klienta - wie, że może liczyć na same pochlebne opinie. Dla sklepu wysyłającego świadomie wadliwy sprzęt, byłoby to samobójstwo. 

Rzecz rozchodzi się o to, iż można obawiać się między-sklepowej wojny. Jeśli jednemu sklepowi powodziłoby się i miałby masę pozytywnych opinii, to zawsze mógłby pojawić się ktoś, kto po prostu zmyśli jakąś historię, by tylko popsuć ich wizerunek. Tak jest czasem na allegro.

A z innej beczki - wyszło na to, iż nawet jeśli sprzedawca wysłał pierwszą uszkodzoną wędkę świadomie (w co raczej teraz wątpię), to po prostu nie mógł być na tyle nieuczciwy, by zrobić to kolejny raz. A właśnie to nie dawało mi spokoju.

(2011/08/27 15:07)

u?ytkownik26223


Co do tematu z oceną sklepów, dobrze byłoby stworzyć dział, w którym sklep sam zgłaszałby swoją ofertę - innymi słowy, na własną odpowiedzialność. Takie działanie nie tylko byłoby reklamą dla sklepu, ale też w pewnym sensie oznaczałoby, iż sklep poważnie podchodzi do klienta - wie, że może liczyć na same pochlebne opinie. Dla sklepu wysyłającego świadomie wadliwy sprzęt, byłoby to samobójstwo. 


Ciekawe jaki sklep reklamował by sie  na wędkuje?? może jakiś zabłąkany allegrowicz ale sory sklepy mają gdzieś jakieś portale internetowe.

Po za tym to jasne że każdy sprzedawca będzie twierdził że on jest "THE BEST" , handluje najlepszym sprzętem,jest najuczciwszy ,towar jest oglądany przez właściciela względem uszkodzeń i nigdy się nie myli t.d


(2011/08/27 15:23)

u?ytkownik64718


To najpierw kolego dobrze zbadaj sprawę i dopiero wtedy zawracaj gitarę na forum , bo w tym momencie myślę że ten temat nikomu na forum nie służy. (2011/08/27 15:27)

u?ytkownik57785


Co do tematu z oceną sklepów, dobrze byłoby stworzyć dział, w którym sklep sam zgłaszałby swoją ofertę - innymi słowy, na własną odpowiedzialność. Takie działanie nie tylko byłoby reklamą dla sklepu, ale też w pewnym sensie oznaczałoby, iż sklep poważnie podchodzi do klienta - wie, że może liczyć na same pochlebne opinie. Dla sklepu wysyłającego świadomie wadliwy sprzęt, byłoby to samobójstwo. 

Rzecz rozchodzi się o to, iż można obawiać się między-sklepowej wojny. Jeśli jednemu sklepowi powodziłoby się i miałby masę pozytywnych opinii, to zawsze mógłby pojawić się ktoś, kto po prostu zmyśli jakąś historię, by tylko popsuć ich wizerunek. Tak jest czasem na allegro.

A z innej beczki - wyszło na to, iż nawet jeśli sprzedawca wysłał pierwszą uszkodzoną wędkę świadomie (w co raczej teraz wątpię), to po prostu nie mógł być na tyle nieuczciwy, by zrobić to kolejny raz. A właśnie to nie dawało mi spokoju.





Przecież to Ty pierwszy stwierdziłeś swoje podejrzenia wobec sprzedawcy. Zawsze to robili i robić będą. I właśnie liczą na takich naiwnych klientów jak Ty, którzy łykną jego kit i dadzą pozytywa na komentarzach.



(2011/08/27 15:33)

u?ytkownik57785


Szczerze mówiąc, to jeśli miałbym teraz podać nazwę sklepu, to tylko po to, żeby ją zareklamować pozytywnie. Rozmawiałem dziś z Panem z owego sklepu, obejrzałem dokładnie paczkę i już wiem, dlaczego kurier od razu uciekł. Wina uszkodzenia sprzętu ewidentnie z winy firmy przewozowej, dlatego warto się czasem wstrzymać z oskarżeniami. 

Na szczęście paczka była ubezpieczona i sprawa powinna zostać szybko załatwiona. Cóż mogę dodać, zanim zaczniemy kogoś oskarżać, należy  chyba trochę ostudzić emocję i zweryfikować sprawę do końca.






Bo tak Ci powiedział sprzedawca, tak? A co miał powiedzieć? -Tak, wysłałem Panu uszkodzoną, bo co miałem z nią zrobić..... A kurier nie uciekł, tylko nie miał czasu zapewne, bo kurierowi to ścieka czy towar jest cały, czy w częściach. Dla kuriera czas się liczy, nie Twoja zawartość paczki. Ubezpieczenie to pokrywa i kurier nie odpowiada za stan towaru wewnątrz. Stąd ubezpieczone przesyłki i sami kurierzy. Głowę daję, że wysłał uszkodzoną, bo tak czy siak towar sprzedał a Tobie żeni kit. Czy klient zapłaci, czy ubezpieczalnia, to dla sprzedawcy jeden pies, towar poszedł. Sprzedaż towaru przez internet i ubezpieczenie przesyłki to dla sprzedawcy jest PEWNY zysk, bo i tak kasa będzie. A Ty jeden nie jesteś w stanie mu popsuć renomy na cały kraj, jeśli takową posiada. (2011/08/27 15:42)