Zaloguj się do konta

Ustka- wędkowanie z plaży

utworzono: 2012/10/31 11:51
Penyi

witam

jutro rano jadę do Ustki, w planie jest (oprócz ucieczki od świątecznego zgiełku) wypad na morze na połów dorsza. Nie wiadomo czy pogoda pozwoli więc moje pytanie to czy z plaży można złowić dorsza? Jestem początkującym wędkarzem i czytałem trochę o połowach z plaży. Kiedy dziś kupowałem zestaw śledziowy i pilkera w sklepie facet się zdziwił i powiedział, że pierwsze słyszy żeby dorsza łowić z plaży. TO jak to jest w końcu, na forum czytam co innego i facet w sklepie (który z założenia powinien się znać na robocie) mówi że to sporadyczne przypadki...

pozdrawiam
[2012-10-31 11:51]

szkarlupnia3

Pilker z plaży? Chyba w Norwegii :D

W Polsce jeszcze nie widziałem by ktoś łowił dorsze tą metodą ... w sumie to dorsza (do 3 kg)można złowić u nas z brzegu (ale nie na pilkery, tylko tubisy). Skoro jesteś początkujący to nastaw się raczej na flądrowate (metoda gruntowa - przynęta: dzwonki śledzia lub szproty).

[2012-10-31 15:25]

perwer

Ja bym na twoim miejscu pojechał 20 km do Rowów i tam połowił na rzece .Chyba bedą lepsze efekty i pewniejsze.
[2012-10-31 16:32]

Penyi

no tak ale na rzece do nie muszę jechać 550 km żeby połowić. Wolałbym złowić jakąś typowo morską rybę.
http://www.cwanaryba.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=92%3Adorszzplazy&limitstart=2
tu jest art na ten temat i dlatego pytam.

[2012-10-31 17:50]

perwer

Po przeczytaniu artykułu teraz wiem co chodzi Ci po głowie .
bardzo ciekawa alternatywa .
Ja osobiście sam jestem ciekaw czy w Ustce takie cos może wypalic,bo sam jestem często w tamtych rejonach i bym spróbował.
Na pewno strzałówka i dalekie rzuty ,lub wywózka -ale przy falach morskich to mało realne.
Jedno jest pewne--jak nie spróbujesz ,to nie posmakujesz..
[2012-10-31 18:20]

Jack14

Szkoda czasu to jest odpowiedz na twoje pytanie.

[2012-10-31 19:18]

Penyi