Zaloguj się do konta

Uniwersalny spinning na początek.

utworzono: 2019/06/03 07:36
Igorkurek

Witam wszystkich. Jestem młodym wędkarzem i planuję zakup pierwszej spinningówki. Moim celem byłyby raczej szczupaki z jezior, ale chciałbym aby wędka nadawała się na odświętny wyjazd na rzekę na bolenie i łososie, albo polowanie na sandaczaPo. Wiem że do różnych gatunków powienno się używać innych wędek ale nie mogę sobie pozwolić na zakup 5 wędek od razu. Oczywiście w kolejnych latach zakupię oddzielną wędkę na okonie, oddzielną na szczupaki itd. Obecnie planuję zakupić wędkę 7-28 g wyrzutu bo myślę że będzie czuła i będzie fajnie się giąć. Czy dobrze sądzę? Proszę o poradę ponieważ jak już wspomniałem jestem początkujący w sprawach spinningu. [2019-06-03 07:36]

Sith

(...)szczupaki(...) bolenie i łososie (...)sandacza.(...)
Obecnie planuję zakupić wędkę 7-28 g wyrzutu bo myślę że będzie czuła i będzie fajnie się giąć. (...)
Szczupak i łosoś, moim zdaniem nie do pogodzenia jednym wędziskiem, tym bardziej 7-28g. Przyłowy bolenia i sandacza możliwe.
Ciężar wyrzutu w żaden sposób nie determinuje jaka jest czułość wędziska i jakie ugięcie. Mógłbyś chociaż napisać jakie wędzisko wpadło Ci w oko.

Nota bene, gdybyś zadał sobie cokolwiek trudu i poczytał interesujące Cię tematy, na pewno znalazłbyś odpowiedź na Twoje pytanie. Nawet ostatnio były chyba ze trzy tematy o podonym profilu. Trohcę własnej inicjatywy nie będzie bolało...
[2019-06-03 08:20]

Jakub Woś

Tak jak napisał Sith ciężar wyrzutu nijak ma sie do akcji ( ugięcia kija). Jeśli zależy Ci na kiju o wolnej akcji, spolegliwym który będzie się "fajnie giąć" to polecam Robinson River Master Pike Spin. Do wyboru cw 6-25 lub 8-35. To kije dedykowane do łowienia na rzekach. O dużym zapasie mocy. [2019-06-03 12:34]

Igorkurek