Zaloguj się do konta

Tani zestaw spinningowy dla nowicjusza

utworzono: 2014/08/14 09:04
morelowy

Witam, jestem zielony w temacie wędkarstwa, ale zamierzam się wkręcić. Na początek chciałbym nauczyć się prowadzić przynętę, podcinać i ogólnie bawić z rybkami. Zamierzam zatem kupić tani zestaw pod spinning okoń-szczupak. Wiem, że zazwyczaj to dwie różne wędki, ale myślę, że na początek będzie OK. Szukałem czegoś z CW max do 30g i na trafiłem na ciekawy zakres, a mianowicie 5-25g, który pozwala łapać od małych okonków po średnie szczupaki. 
Kij jaki wybrałem to Jaxon Cantara Spinning 2,70, CW 5-25g. Cena w sklepie online to ok 50zł.Kołowrotek Jaxon Mangan RDT 200T, 0.22-180. Cena ok 50zł.Żyłka Mikado Sensei Feeder 0.20-150. Cena ok 10zł.
Czyli zestaw będzie kosztował nieco ponad 100zł. Do tego przypony, przynęty, główki jiggowe. Jakieś zabawki na początek. 
Z racji, że zestaw składałem na podstawie artykułów na tym forum, nie wiem czy faktycznie będzie to dobra decyzja. Proszę o porady, ewentualnie korekty. Całość musi zamknąć się w 150-200zł. Czy takie parametry pozwolą mi łowić okonie różniej wielkości oraz średnie szczupaki? Coś większego chyba się już zerwie? 
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. [2014-08-14 09:04]

nizgor

Odpuść sobie ten zestaw, nie chcę żebyś żałował zakupu. Jaxony w tej cenie to niestety nienajlepszy sprzęt. Mogę Ci zapropować zestaw trochę droższy ale dużo nie wykraczający za twoj planowany budżet, z którego korzystam przy łowienie okoni jak i szczupaków, nie tylko tych średnich. Tani zestaw, który przedstawiłeś to tylko pozorna oszczędność.
Wędzisko - Robinson Kinetik Trout Spin 2,70m 5-20g
http://allegro.pl/wedka-spining-kinetik-trout-spin-2-70m-5-20g-i4440969065.html

Kołowrotek
http://allegro.pl/kolowrotek-robinson-admira-257-okazja-i4430610804.html

Jest to uniwersalny zestaw, którym z powodzeniem łowię okonki jak i szczupaki. [2014-08-14 10:20]

morelowy