Surfcasting-przypon strzałowy kiedy potrzebny?

/ 19 odpowiedzi
Witam Was Panowie. To mój pierwszy wątek i w ogóle pierwszy post na tym forum, więc przy okazji się z Wami przywitam i poproszę o wyrozumiałość jako 'świeży'.

Jeśli o temat wątku chodzi - słyszałem wiele na ten temat i chciałbym poznać jeszcze Wasze opinie. Otóż zaczynam przygodę z surfcastingiem i nie wiem, czy używać przyponu strzałowego. Powiedziano mi, że w wypadku użycia żyłki 0,30 i ciężarka 100 g w ogóle przypon nie jest potrzebny. Jakoś nie jestem co do tego przekonany, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że jestem początkujący i wiem, że siła potrzebna do zarzucania musi być znacznie większa niż w 'najszerzej rozumianym wędkarstwie'. Wiem też, że przy takim zarzucaniu łatwo o przedobrzenie z siłą i zerwanie zestawu, pomimo, że obciążenie nie jest jakieś ogromne.

'Ale' przeciwko przyponowi jest takie, że wiązanie znajdujące się gdzieś na szpuli i przechodzące w trakcie wyrzutu przez przelotki może znacznie zmniejszyć siłę wyrzutu, a także, że nie tak łatwo jest porządnie połączyć żyłkę właściwą z przyponem. Słyszałem, że jakimś rozwiązaniem jest tutaj użycie przyponu konicznego.

Co myślicie o tej kwestii? Macie może jakieś doświadczenie i argumenty za którąś stroną?

Z góry dziękuję za poważne podejście do tematu.
Artur z Ketrzyna


Moim zdaniem, jak używasz żyłki 0,30 to przypon strzałowy nie będzie raczej potrzebny. No cyba że chcesz zejść ze srednicą żyłki głównej. Bo po to używa się przyponów strzałowych.
Nawet przy normalnym spinie (nie big game), zalecane jest odcinanie kawałka żyłki, bo on się troszkę niszczy przy wyrzutach.

Co do łączenia żyłek używam takiego węzła jak na rysunku. Jeszce mnie nie zawiódł, i dość ładnie przechodzi przez przelotki.
(2014/03/12 16:55)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Ronin1