Zaloguj się do konta

Sum w stawie

utworzono: 2014/06/22 09:45
tomahawk93

Witam wszystkich, 

Jestem wędkarzem-amatorem który łowi tylko na własnym stawie. Wydaje mi się że mam problem i postaram sie naświetlić troche sytuacje. Otóz kilka lat temu kupiliśmy kawałek ziemi na którym był spory staw (70 metrów x 30 metrów). Był już zarybiony lecz dokupiliśmy kilkanaście amurów i karasi. W stawie jeszcze niedawno było tak wiele ryb ze nie dało sie wyjść bez żadnej zdobyczy. W stawie ponadto są okonie, szczupaki, sandacze (kilka sztuk), amury, płocie, karasie, liny(pare dużych sztuk). 2 lata temu brat wpuścił do stawu 40 cm suma oraz nie dawno pare podobnej wielkości szczupaków. Więc do sedna. Obawiam się tego suma bo moim zdaniem nie ma żadnej konkurencji i zje mi cały staw. W tym roku nie złapałem ryby która by miała mniej niz 20 cm co jest niepokojące. Czy moje obawy są uzasadnione? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. [2014-06-22 09:45]

grzeweg

Cześć kolego. Jeden sum nie zrobi Ci takiego spustoszenia jak opisujesz. Winę prawdopodobnie za brak drobnicy ponoszą szczupaki. Sum żeruje tylko w ciepłej porze roku a do tego jest jeden a szczupaki całym rokiem jedzą i jest ich sporo z tego co piszesz i się do tego rozmnażają co zwiększa ich liczebność. Zobacz czy koleżanka wydra z rodziną nie zagląda lub jacyś uczynni sąsiedzi siateczką czasmi nie przeciągną stawu. [2014-06-22 10:13]

tomahawk93

Co do sąsiadów masz racje, jest takie podejrzenie. A co do suma to i tak planuje go wyłowić ale zastanawia mnie jaki on może być wielki teraz? Ile może już ważyć? Nie wiem czy mam sprzęt zdolny do wyciągnięcia go. Szczupaków naprawdę musi być sporo bo nigdy nie polowaliśmy na nie. Okonie też są spore ( kilka dni temu złapałem 40 cm ). Czyli uważasz że najlepiej zmniejszyć liczbę drapieżników. Popracuje w wakacje nad tym. Dzięki kolego za rade :) 

[2014-06-22 10:25]

grzeweg