Zaloguj się do konta

Środki na odstraszanie kleszczy

utworzono: 2020/01/29 19:07
adwent

Witam, mam pytanie o środki na odstraszanie kleszczy .Czy macie sprawdzone preparaty na te pajęczaki. pozdrawiam. [2020-01-29 19:07]

voodooman

W zeszłym sezonie używałem preparatu Mugga ,ale ten pomarańczowy czyli mocniejszy. Na komary dla mnie i znajomych rewelacja co do kleszczy to nie wiem ale żadnego na ciele nie miałem. [2020-01-30 15:09]

kaban

Jak dla mnie to jeszcze trzeba by wziąć pod uwagę czy łowimy stacjonarnie i czasami "idziemy w krzaczki" czy łowimy aktywnie i na przykład polujemy na pstrągi nad dzikimi rzeczkami bądż strumykami. W drugim wypadku w wyniku aktywnego poruszania się wydzielamy pot i ciepło które przyciąga kleszcze a w cieplejszych porach roku też stada komarów. W tym wypadku trzeba powtarzać stosowanie środka a co do kleszczy po każdej wyprawie dobrze się oglądnąć w trakcie kąpieli a zwłaszcza pachy, pachwiny pod kolanami i okolice uszu. Mnie się to sprawdza. [2020-01-30 17:37]

Majster 81

Tylko mugga sprey strong 50% deet, zabezpiecza do 9 h i działa wyśmienicie, inne wynalazki w odstawkę. [2020-01-30 18:42]

Jakub Woś

Tak jak @kaban napisał trzeba się oglądać po powrocie znad wody. Żadne muggi i nic innego nie są pewnym zabezpieczeniem. Cały człowiek w sprayu się nie wykąpie to raz. Dwa, że kleszcze nie siedzą na badylach z wyciągniętymi nosami obwąchując wszystko do okoła. One sterczą z wyciągniętymi odnożami i chwytają się wszystkiego co przechodzi. Potem wchodzi nogawką i może wejść w miejsce którego akurat nie zlaliśmy niczym. Poza tym miałem juz kilka takich przypadków że kleszcze znajdowałem w samochodzie tydzień po wyprawie. możemy je przenieść na ubraniu, plecaku, pokrowcu czy podbieraku. Siedzą tydzien, dwa w aucie aż pewnego razu jedziesz tylko do sklepu a tu kleszcz w pachwinie. [2020-01-30 19:25]

Dartne99

100% skuteczności [2020-01-30 19:43]

z@mela

Odpowiedni ubiór czyli po buracku ale tak drzewa nogawki w skarpety , koszulka w spodnie to zawsze utrudni , wydłuży kleszczowi dotarcie do odp miejsca bo on i tak dojdzie tam gdzie chce ale będzie to trwało dłużej dlatego po każdej wycieczce w plenerze warto wytrzepywać ubrania nad wanną z II stron , przeglądanie ciała w każdym miejscu do tego warto stosować chemie tylko z umiarem .
Preparaty są skuteczniejsze przeciwko komarom niż kleszom bynajmniej u mnie tak jest a mówię to jako podwójnie zboreliozowany heh ( ponad 40 wgryzionych klesszczy 2019).
Na zdjęciu chemia jakiej używam i polecam innym no może z wyjątkiem tego Aroxa bo to polskie gówno . [2020-01-30 20:01]

Majster 81

Jakub Woś, kiedyś spałem około 2 tygodni w bukach na ziemi, ja pryskałem się muggą inni innymi wynalazkami. Efekt było widać już po paru minutach/godzinach, inni juz zostali ukąszeni przez kleszcze ja nie. Po nocy było już bardzo ciekawie, koledzy mieli już po pare sztuk, rekordzista 80 coś. Na glebe daliśmy białą kartkę, po krótkim czasie kleszczorów było na niej od groma, nastepnie druga kartka spryskana z trzech stron. Kleszczory maszerowały po obrzeżach kartki w miejsce czwarte nie popsikane i wchodziły do środka. Wiec efekt muggi był widoczny. Następny test mundur wojskowy, spryskany przy rzepach rękawa, kleszcze chodziły po ręce ale nie wchodziły pod mundur (nadgarstki). Spryskany mundur nad butami też nie wchodziły. Wieczorem mundur wytrzepany, do śpiwora i rano mundur na siebie - kleszcza brak. Owszem nie wszystko wygląda tak fajnie, mugga jest strasznie mocna i może wywołać podrażnienie ja tak miałem. Wiem co napisałem, wiem gdzie spałem, wiem jak działa, wiem kto i po co to wymyślił. To, że musimy się przeglądać to normalna sprawa, nic nigdy nas nie zabezpieczy w 100%. [2020-01-30 20:08]

Dartne99

To co na zdjęciu to na ubranie dzień przed wyjściem i w dniu wyjścia na ryby jem 2-3 ząbki czosnku nie używam dezodorantów z potem wydziela się zapach czosnku kleszcze tego nie lubią. [2020-01-30 21:09]

Marian1977

Ja mam ten Ultrathon w spreju i u mnie się sprawdza. Nigdy nie miałem kleszcza. Z Mugga trzeba uważać, bo potrafi pięknie odbarwić ubrania i zostają ślady niemożliwe do usunięcia. [2020-01-31 16:35]

Marian1977

Kiedy w koncu doczekamy sie zeby administrator portalu poprawil kodowanie. Piszesz w aplikacji z telefonu i wychodza krzaczki. [2020-01-31 16:37]

z@mela

Mugga ma 50% deet i jest to juz preparat z tych mocniejszych ale mam jeszcze stary ale jary repel 100 normalnie olej o miłym zapachu i mega skutecznosci - używam w ostateczności choć jak byłem we włoszech na winogronie gdzie atakowaly nas meszki i komary tygrysie to zadne z tych specyfików za bardzo nie działały za to "trole" mieli tamtejsze specyfiki dosyć skuteczne chyba cos z ikarydyną ale nie mam pewności.
Wszystkie te z deet powyzej 20% są dosyć agresywne i trzeba uważać na elementy z tworzywa sztucznego bo potrafią je roztopić np korbki kołowrotka, wiosła pontonu , obudowy pedofonów macanych itp itd. [2020-01-31 17:41]

oldboy

Jako już (na szczęście) wyleczony z boreliozy, mogę polecić dwa najprostsze sposoby:
1. dla profilaktyki - rzeczywiście obejrzeć ubranie po powrocie z ryb i siebie samego przede wszystkim. Już się nauczyłem być czujnym, i wieczorem natychmiast sprawdzam każde swędzenie, gdy pomimo poprzednich zabiegów jakiś kleszcz w poszukiwaniu dogodnego miejsca do ukąszenia jednak maszeruje po ciele.
2. Gdy już pomimo wszystko się wgryzł, to należy natychmiast go usunąć (fachowe opisy są w Internecie), a ukąszone miejsce profilaktycznie posmarować naprawdę tanim preparatem antybiotykowym, jakim jest TRIBIOTIC (dostępny w aptekach). Borelioza jest chorobą wywoływaną przez bakterie borelii, które po ukąszeniu znajdują się jeszcze w obrębie miejsca ukąszenia (o ile w ogóle tam są). Gdy ten zabieg wykonamy zbyt późno, to rozejdą się już po całym organiźmie i ten preparat nie będzie już skuteczny.Â
Warto więc tę maść zakupić przed sezonem i mieć ją zawsze przy sobie podczas wędkowania. [2020-01-31 20:48]

erykom

W ubieglym roku ponad 20 kleszczy wgryzionych w cialo i drugie tyle chodzilo po ciele. Zawsze jak jestem w terenie to dokladnie ogladam cialo i oczywiscie w domu przed snem tez. Na jesien zrobilem badania i na szczescie nie zalapalem zadnej choroby. Szczescie w nieszczesciu. Niebawem sie zaszczepie przeciw kleszczowemu zapalenu mozgu. Brak zimy tylko pogarsza sytuacje. Az strach pomyslec ile tych gnid bedzie [2020-01-31 21:48]

adwent

Witam , i dziekuję za wiele rad. Zawsze oglądam się po powrocie z ryb czy nie mam pasażera na gapę (kleszcza). A do ochrony przd kleszczami to ten środek mugga deed 50% mnie przekonuje i w tym sezonie będe stosował . Dziękuję i pozdrawiam. [2020-02-03 20:03]

leszczyk77

witam najprostszy i najtańszy to płyn do płukania ust miętowy od kilku lat mi sie sprawdza [2020-02-07 07:32]

mateuszwos

witam najprostszy i najtańszy to płyn do płukania ust miętowy od kilku lat mi sie sprawdzaÂ

Coś w tym musi być, nigdy nie miałem kleszcza w ustach:) [2020-02-07 11:09]

amstaf358

Jak w piosence .....Bo najlepszyÂÂ sposób na swędyÂÂ to ,szara masć, szara masć,szara maść, usuwa kleszcze i ...mendy grubo kłaść szarą masć grubo kłaść........a najlepsza jest mugga...nasi WIELCY BRACIA przetestowali w Wietnamie.....z tym że kleszcza raczej chyba nie zniechęca.......komary i meszki tak........ [2020-02-07 11:20]

Jakub Woś

W ubieglym roku ponad 20 kleszczy wgryzionych w cialo i drugie tyle chodzilo po ciele. Zawsze jak jestem w terenie to dokladnie ogladam cialo i oczywiscie w domu przed snem tez. Na jesien zrobilem badania i na szczescie nie zalapalem zadnej choroby. Szczescie w nieszczesciu. Niebawem sie zaszczepie przeciw kleszczowemu zapalenu mozgu. Brak zimy tylko pogarsza sytuacje. Az strach pomyslec ile tych gnid bedzie
Ja w zeszłym roku się zaszczepiłem. Nie są to duże pieniądze a trochę spokojniej będę po krzakach chodził.
[2020-02-07 13:00]

kaban

Sczepionka tak i jak najbardziej polecam, tylko jeszcze mamy coraz więcej uczulonych na wszelakie specyfiki i bojaźń przed jakąkolwiek igłą która ma być zapodana w naszym ciele :) [2020-02-07 13:13]

Majster 81

W ubieglym roku ponad 20 kleszczy wgryzionych w cialo i drugie tyle chodzilo po ciele. Zawsze jak jestem w terenie to dokladnie ogladam cialo i oczywiscie w domu przed snem tez. Na jesien zrobilem badania i na szczescie nie zalapalem zadnej choroby. Szczescie w nieszczesciu. Niebawem sie zaszczepie przeciw kleszczowemu zapalenu mozgu. Brak zimy tylko pogarsza sytuacje. Az strach pomyslec ile tych gnid bedzie
Ja w zeszłym roku się zaszczepiłem. Nie są to duże pieniądze a trochę spokojniej będę po krzakach chodził.
Â
Na co się zaszczepiłęś? Bo chyba mowa o kleszczowym zapaleniu opon mózgowych.
[2020-02-07 14:15]

erykom

Ja igly sie nie boje i do konca lutego pierwsze szczepienie :) A Jakub zaszczepil sie przeciw kleszczowemu zapaleniu mozgu. Pamietam jak juz kiedys o tym pisal [2020-02-07 16:52]

Robert 0311

Ja stosowałem różne środki ochrony łącznie z muggą ale nalepiej sprawdza mi się Ultra thon [2020-02-08 16:03]

Jakub Woś

Ja igly sie nie boje i do konca lutego pierwsze szczepienie :) A Jakub zaszczepil sie przeciw kleszczowemu zapaleniu mozgu. Pamietam jak juz kiedys o tym pisal

zgadza się [2020-02-08 19:25]

Gato

Szczepionki przeciwko boreliozie nie ma.Poza tym, pacjent dostaje od zakażonego kleszcza cały koktajl drobnoustrojów.Są tam babeszie , bartonele i inne paskudztwo.Groźne są młode postacie kleszczy - wielkości maku - bo te mają drobnoustroje w ślinie i od razu zakażają./kwiecień , maj / no i słabo je widać.Leczenie problematyczne , diagnoza również.Módlmy się o mroźne zimy. [2020-02-10 09:35]