Sprzęt wędkarski morski - kołowrotki morskie

/ 14 odpowiedzi
dzień dobry, jestem początkującym wędkarzem i mam takie pytanie :jaki kołowrotek na spining jest potrzebny do wędki jakże również spiningowej  ???
Boberto

.... po pierwsze na jaka rybe? czy moze bardziej "uniwersalny"?
...po drugie jaka kasa dysponujesz? pytasz tylko o kolowrotek czy takze o wedke? (2009/12/15 11:20)

JakubUrsynow

Witamy na forum:)

Jest tutaj sporo osób które Ci dobrze doradzą, tylko musisz podac więcej informacji: jaką rybę chcialbyś złowic, na jakiej wodzie będziesz łowił i ile pieniędzy możesz wydac.

Z uniwersalnych dobre notowania ma niedrogi młynek Shimano Catana. Co jest najważniejsze? Moim zdaniem trwałość i to jak układa żyłkę.

Pozdrawiam.

(2009/12/15 13:06)

tajnos

Do spinningu polecam Ci kołowrotki Team Dradon ,ja osobiście stosuje 920i oraz 930iz . Kołowrotek naprawdę świetnej jakości w tym przedziale cenowym , w komplecie dwie aluminiowe szpule i co warzne 5 lat gwarancji ,które spokojnie wytrzymuje .Tylko po zakupie tego kołowrotka nalezy wcisnoąc mu troche smaru i kapnąć odrobine oliwy do kołowrotków gdyz fabrycznie jest słabo smarowany . (2009/12/17 21:00)

użytkownik22572

Jak nie chcesz wydać za dużo kasy a chcesz mieć kręciołek na lata to polecam shimano catana 4000 FA czyli z przednim hamulcem. Nieźle układa żyłkę, dobrze się nim zarzuca, ma precyzyjny hamulec i przede wszystkim jest trwały. Używam dwóch takich od kilku lat, zarówno na jeziorach, rzekach jak i na morzu. Nie korodują, nie zawodzą , łowiły nawet waleczne belony, flądry i dorsze. (2009/12/18 11:06)

tstaros

okonhel,

czy shimano catana 4000 Fa o którym piszesz może być stosowany zarówno do spinningu jak i feedera? CZy lepiej do tylko jednej z metod?

(2009/12/18 15:21)

karpiarz1997