Zaloguj się do konta

Spławiki własnej roboty - efekty pacy

utworzono: 2011/12/28 22:52
gruby12345

Bardzo mi sie podobaja piórka kolegi spokojnego chetnie kilka bym kupil do kolekcji dla mnie bajka. [2014-03-28 22:25]

Jetron

To moje ostatnie zrobione balsa i trzcina. :) [2014-04-09 17:46]

trato

Bezkosztowe splawiki kolejna porcja. A oto przepis:

5 pierwszych z lewej trzcina zebrana w okresie 1-3/2014. Ostatni korpus z drzewa chyba lipa, bo b. latwo sie obrabia (ze starego uschnietego konaru drzwewa). Splawiki - gora malwoane  laierami fluo do paznokci, czarne kreski - marker permanentny. Niektore ze spalowkow dociazone wstepnie srocinami zatopionymi w korpus. Splawiki malowane, a de facto kapane ok. 10-15 razy w lakierze poliuretanowym dragon. Ten lakier jest extra mocny i po wyschnieciu daje b. twarda powloke (niestety nie toleruje farb - stad lakier do paznokcie dotad nie znalalzlem zadnej farby, ktora jest z nim wprost kombarybilna). Dolu z reguly nie maluje, kolor drewna w tym trzciny uwazam za najbardziej naturalny ze wszystkich. Czesc splawikow juz wyporobowalem, sa b. czule i odporne na uszkodzenia mechaniczne. Ostatnio zaczlem experymentowac z wyschnietym drewnem lipy, na razie sie sprawdza. Splawiki praktycznie bezkosztowe - nie liczac mojego czasu, ale to nie jest wazne. Oczywiscie te splawiki to extract z mojej kolejcji, kazdy mam nadzieje bedzie lepszy. Najwiekszy problem mam z farbami jak zawsze, splwaik musi byc wododporny i jak czolg tj. odporny uszkodzenia mechaniczne, trudno to pogodzic tj. farby+lakier, stad licze na Wasze fachowe porady ,co poprawic, co ulepszyc.





[2014-04-13 19:33]

Jetron

Kolejne.:) [2014-04-15 12:40]

trato

Ładne flu- to jakis akryl + lakier błyszaczacy poliretanowy? [2014-04-15 15:38]

Jetron

:) tak akryl + domalux połmat.   [2014-04-17 16:15]

trato

OK, ostatnio zamowilem farbki akryl pactra, sprobuje je "maznac" swoim poliuretanem dragon, mam nadzieje ze sie nic nie zwazy. [2014-04-17 19:47]

Jetron

Nie zwazy się kiedyś tez tak malowałem. :)  [2014-04-17 20:27]

trato

Nie zwazy się kiedyś tez tak malowałem. :) 

No i sie nie zwazyly.


[2014-04-22 10:36]

trato

Nie zwazy się kiedyś tez tak malowałem. :) 


No i sie nie zwazyly.
[2014-04-22 10:38]

jakubwr

Witam po długiej przerwie, długiej bo pracowitej ;)
Było sporo spławików pod zamówienie ...
Do pooglądania kilka zdjęć z tego co wyszło :
http://fmix.pl/my_slideshow/18576/112896/handmade.html

a na zachętę tego co jest ukryte pod linkiem jedna zbiorcza fotka



[2014-04-25 17:44]

89krzysztof

Robi ktoś spławiki montowane na stałe ? Pod bata/tyczkę ?
[2014-04-25 18:01]

jakubwr

Polecam spławiki Jacka M. on się w nich specjalizuje i robi to świetnie.
Jednak to już masowa produkcja a nie domowe handmade

http://garbus.sklep.pl/2013/03/29/nowosc-splawiki-jacka-m-rekodzielo/


[2014-04-25 18:36]

trato

Moj pierwszy splawik z balsy - taki waglerek, nie testowalem jescze choc b. trudny do wywazenia.
http://s25.postimg.org/mlybz5pgv/CAM00878.jpg

Antena - precik weglowy, wstepnie dociazony ok. 0.5g + 2.5g. material balsa.
Pytanie do Expertow jak opisujecie splawiki? Moj opis jak widac - dlugopis zelowy + lakier, jakos to wyglada, lecz zadna rewelacja. [2014-05-04 15:35]

trato

Cos sie nie zalaczylo. [2014-05-04 15:37]

spokojny

Trudny do wyważenia bo ma za dużą łezkę na końcu anteny, generalnie tego typu waglery robi się na duży wiatr i falę więc montowanie na końcu anteny tak okazałego wskaźnika trochę gmatwa cel do jakiego stworzono ten rodzaj spławika, wiatr będzie nim szarpał na lewo i prawo. Do opisów idealnie nadaje się marker permamentny do opisywania płyt CD dostępny w każdym sklepie papierniczym, najlepsze są te z dwiema końcówkami np 3mm i 0,8mm. Ale z czasem sam dojdziesz do tego że każdy producent inaczej waży swoje ciężarki i przestaniesz opisywać wyporność spławika ;)  ja pozostałem jedynie przy podpisywaniu.
[2014-08-14 13:33]

trato

Koncuweczka z balsy, fakt nie latwo go wywarzyc by choc troche wystawalo anteny, bo zastosowalem precik weglowy, ktory jest malowyporny. Marker permanentny mimo wszystko zmywa sie w wodze bez potraktowania go lakeirem. Z kolei w wiekszosc wypadkow lakier rozmywa marker - ciezko dobrac [2014-08-19 14:33]

spokojny

Marker nie rozmył mi się nigdy, warunek polakierowanie dobrym lakierem jachtowym, nitro i capon na 100 % rozpuszczą markera. [2014-08-25 18:30]

Maciekjpl

Witam .
Jak tam idzie robienie spławiaków.
Poszukuję tokarki do spławików nie ma może ktoś na sprzedaż lub jest ktoś wstanie pomóc zrobić taką tokarkę. Czy do tokarki mogę użyć silniczka ze starej suszarki ??
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
[2014-09-20 14:19]

mokrasek24

Witam , to i ja się pochwalę moim dłubaniem ;)) właśnie kończę prace nad wagglerkami  [2014-09-21 18:43]

mokrasek24

Witam , to i ja się pochwalę moimi spławiczkamizdjęcie 1 wagglerki robione i testowane w tym roku z balsy i pałki wodnej bądź trzciny [2014-09-21 18:51]

mokrasek24

i spławiczki do bata [2014-09-21 18:53]

mokrasek24

i troszeczkę cięższy kaliber , jeszcze nie skończone [2014-09-21 18:53]

Maciekjpl

Witam.
Pinkne te Pana spławiki robione na tokarce czy wiertarce?
Pozdrawiam.
[2014-09-23 20:29]

mokrasek24

Witam, i dziękuję na samym początku toczyłem korpusy na na wiertarce, teraz zrobiłem maszynkę do toczenia
[2014-09-23 20:34]