Splątany zestaw gruntowy unikanie co robić by unik

/ 12 odpowiedzi
Witam,Z racji, że jestem początkującym wędkarzem proszę bardziej doświadczonych kolegów o radę.Podczas ostatnich połowów metodą gruntową w zestawie ze sprężyną zauważyłem, że co najmniej co drugi wyrzut zestawu kończył się splątaniem przyponu wokół sprężyny.Czy jest jakaś metoda by uniknąć takich splątań.Mój zestaw od strony haczyka:przypon około 20 cm, krętlik, stoper(na głównej żyłce), sprężyna na rurce 20 cm (z wewnętrznym dociążeniem 15 gramów)...
Z góry dziękuję za cenne uwagi.
FLO92


na jakies wodzie łowisz ?? (2011/09/26 09:11)

Tomasz90


może odwrotnie Kolega założył rurkę antysplątaniową ?? (2011/09/26 09:15)

Jędrula


Sprężyna na rurce jest całkiem dobra , rurka przeciwdziała splątaniom ale NAJWAŻNIEJSZA rzecz to delikatne wyhamowanie zestawu przed wpadnięciem do wody .  Kiedy hamujemy zestaw to on wtedy się '' rozwija '' innymi słowy prostuje się i wpada do wody równo . Przy uderzeniu o dno natychmiast podciągasz kilka centymetrów aby zanęta się wysypała i stworzyła ścieżkę zanętową a następnie czaisz się na rybiszony :)

(2011/09/26 09:24)

przemyslaw1975


Łowię na wodzie stojącej. Łowiska specjalne. (2011/09/26 09:57)

przemyslaw1975


hehe, może...ale wydaje mi się, że sprężyną od strony haczyka, to powinno być ok.podpatrywałem to u innych kolegów na stanowiskach obok mojego ;) (2011/09/26 09:59)

przemyslaw1975


Dzięki za cenne uwagi ;)Na pewno wypróbuję je w praktyce. (2011/09/26 10:00)

xertion


Sposobem na nie platanie zestawu ze spreżyną ktory daje 99% pewnosci ze sie nie splata jest oblepienie sprezyny zaneta tak zeby nie bylo widac juz zwojow a nastepnie przylozenie haczyka z przynata i przylepienie go zaneta. Tez mialem problem z plataniem i odkad tak robie sporadycznie zdarza mi sie poplatac zestaw:) (2011/09/26 15:49)

zloty206