Spinning - porady

/ 13 odpowiedzi
Witam, jestem początkujący. W marca  mam zamiar wybrać się na rzeke (Wisłoka).   Moja wędka :Essential Skim 270''   Potrzebuje porady doświadczonych wędkarzy w paru sprawach:- żyłka. czytałem , że najlepsza  na okonie jest żyłka 14- 16.  Niektórzy pisali też, aby zastosować przypon wolframowy, na wypadek gdyby do przynęty dobrały się  szczupaki  czy sandacze.  Zastanawiam się czy nie można zastosować zamiast przyponu żyłki 22 .Wiem, że okonie to ostrożne ryby i mogłyby sie spłoszyć, gdyby zobaczyły żyłke, ale przypon zobaczyłyby tym bardziej , prawda?-  zastanawiam sie też  czy wybrać woblera, czy twistera, a może obrotówke. Co  bardziej polecacie?

misiaczek1979


-  zastanawiam sie też  czy wybrać woblera, czy twistera, a może obrotówke. Co  bardziej polecacie?
Najlepiej zabierz ze sobą woblerki, gumki, obrotówki. Poświęć czas na testy i sam dojdź do tego:) Jest to najlepsza szkoła...zdobywania doświadczenia:) (2014/02/18 20:05)

said452


z żyłki 0.22 zrezygnuj bo to za wiele i tym bardziej z przyponu wolframowego. trzeba ryzykować dla pewniejszych brań :) (2014/02/18 20:15)

wikarufi1


To jaką polecasz? 14?  16? (2014/02/18 20:36)

said452


0.16 przynajmniej ja bym taką wzioł. w razie jakiegoś szczupaka będzie pewniej. łowisz gdzieś w okolicy mielca na wisłoce? (2014/02/18 20:43)

trapermike


Jak wiadomo okoń to wybredna ryba i nigdy nie wiadomo na co będzie miał aktualnie ochotę. Jednego dnia bierze tylko na białego twistera, a następnym razem na czerwonego lub obrotówkę ... Trzeba mieć różnorodny asortyment i sprawdzać na co aktualnie ma ochotę. Co do przyponu to uważam, że jest on zbędny, nawet bym powiedział nie wskazany ... Może on popsuć całą wyprawę nad wodę. Proponowałbym małe twistery i metodę opadu ... Pozdrawiam. (2014/02/18 20:44)

wrobel28