Zaloguj się do konta

Spinning - kilka pytań amatora.

utworzono: 2018/02/09 16:05
mateusz-slusarczyk

Witam szanowne grono!

Na wstępię kilka słów wprowadzenia: jestem amatorem w kwestii wędkarstwa metodą spinningową. Kiedyś, kiedyś
łaowiełme rybki ale ustalmy, że to dawno i nie prawda :) Jestem właśnie po skompletowaniu pierwszego zestawu:
Wędka: Mikado Nihonto ML TeleSpin 270 / 5-25g + Kołowrotek Okuma Pulzar PZ 40a - jest to mój jedyny zestaw
na ten moment i skupmy się na nim (nie chciałbym w teamcie gdybania o innych wędkach, kołowrotkach itp).

Co, po co, na co, gdzie: Łowić będę w 90% na jeziorach, zalewach o średniej głębokości 2-3 m. Z brzegu. Nastawiam się
na rzecz jasna drapieżniki od okonia po szczupaki, sandacze,
Mam kilka pytań które może i już padły, ale ciężko naprawdę znlaźć w jednym miejscu odpowiedzi na nie wszystkie
a tym bardziej konkretne odpowiedzi ( a jak się nie da konkretnie to chociaż wzorcowe :) )

1. Żyłka / Plecionka - tak... chcę łowić jedną linką drapieżniki od okonia po szczupaka. Stawiam na plecionkę Mikado Nihonto
Octa Braid i tu waham się między 0,08-0,12 mm. Będzie (ale o tym później) przypon jakiś do 3 kg.
I teraz czy koncepcja zła dobra? Jak zła to czemu? Czy w ogóle da się to pogodzić? Jak nie to zaproponuj rozwiązanie na
jeden zestaw (okoń, szczupak).

2. Przynęta - na początek zaopatrze się w gumę oraz małe woblery (5-8 cm). I tu też mam kilka pytań szczególnie do gumek.
Chcę uzbrajać w główkę jigową ale nie wiem jaki ciężar wybrać (przypomnę zalewy do 3 m głębokości, dno różne).
Proszę o konkret! Jeśli chodzi o woblery to też podpowiedzcie o jakiej masie, tonący czy lepiej pływający...
Wiem że ktoś zaraz napiszę "trzeba sprawdzić wodę..." no dobra wiem że trzeba ale w takim razie napisz od czego byś
zaczął sprawdzanie - jaka masa woblera i czy tonący czy nie. Tu przypomnę parametry wędki c.w. 5-25g!

3. Przypon - jaki ten przypon? :) do ilu kg brać na takie łowienie? Wiem (a przynajmniej słyszałem) że na okonia nie trza