Skręcona żyłka

/ 7 odpowiedzi
Witam mam problem ze skręconą żyłką jest to stroft gtm 0.25 . Została nawinięta w sklepie. Z żyłki zrobiła się spirala nie wydaje mi się że to wina wędki ani kołowrotka bo jak obetnę z 10 m żyłki i zarzucę do dalej jest ta spirala. Nawet na nie używanym odcinku. Jakie mogą być powody może za gruba żyłka do średnicy szpuli? kołowrotek to mystery RD1130i . Proszę o rade jestem początkującym.
Jakub Woś

Od nowości jest problem z żyłką czy zaczął się pojawiać po kilkunastu rzutach? Na co łowisz? (2014/03/30 20:02)

Artur z Ketrzyna

Mówisz o spirali, czyli odwzorowaniu kształtu szpuli na żyłce (żyłka układa się w kształt sprężynki)?
Nie nasiałeś jaka grubość, żyłki. Ale luźna zawsze troszkę będzie odwzorowywać kształt szpuli. Im grubsza żyłka tym  bardziej będzie to wyraziste. Im twardsza tym wzór będzie mocniejszy....
Są obecnie żyłki pozbawione pamięci, i u nich praktycznie jest to wyeliminowane... (2014/03/30 20:23)

kaban

Ten wątek pojawiał się już kilkakrotnie. Jeżeli żyłka nawinięta była w sklepie to podejrzewam ,że zrobiono to szybko i byle jak. Najlepiej aby szpula przy przewijaniu była ustawiona w pionie (ja mam pomoc w rekach synia) a ja dodatkowo używam wilgotnej szmatki trzymając przez nią żyłkę przy nawijaniu przy najniższej przelotce dolnika. (2014/03/30 20:25)

u?ytkownik16322

Pierwsza zasadnicza rada panie kolego. NIGDY !  nie kupuj tkzw. ,,gotowców "   i nie pozwól by ktoś obcy majdrował przy twym sprzęcie. Nawijam żyłkę sam ( tak jak opisał to kolega kaban ) przy pomocy żony bądż córki. Wykonuję przypony,wyważam spławiki, wiążę haczyki  - jeśli coś schrzanisz będziesz miał tylko pretensję do samego siebie. Mniej rozczarowań i słania wiązek nad wodą.
Ps. Z czystym sumieniem wyrzuć żyłkę do kosza -szkoda czasu i atłasu na ,,prostowanie ". A PRAWIDŁOWE ! nawijanie żyłki znajdziesz w każdym podręczniku wędkarskim bądż  na tym portalu lub tym podobnych.
Połamania kija
Julian (2014/03/30 20:48)

mazu89