Zaloguj się do konta

Silnik yamaha4

utworzono: 2011/12/19 21:19
jaro35

Witam mam zamiar kupić silnik yamaha4 używany moje pytanie to : co to jest za silnik ? na co mam zwracać uwagę , i za jakie pieniądze mogę kupić?

[2011-12-19 21:19]

sebson

Witam
Właśnie sprzedałem Yamahę 4km w dwu suwie(stan bardzo dobry 1750zł),silnik pływał razem z kolibri 260 i bez maneli na stojącej wodzie wchodził w ślizg.Na rzece pod prąd już sobie nie radził ,dlatego sprzedałem.Kupiłem suzuki DT6 ten silnik ma dwa cylindy i jest przez to cichszy.
[2011-12-22 10:37]

Banita

Witam
Właśnie sprzedałem Yamahę 4km w dwu suwie(stan bardzo dobry 1750zł),silnik pływał razem z kolibri 260 i bez maneli na stojącej wodzie wchodził w ślizg.Na rzece pod prąd już sobie nie radził ,dlatego sprzedałem.Kupiłem suzuki DT6 ten silnik ma dwa cylindy i jest przez to cichszy.


Obejrzałem sobie ten ponton w internecie i nie jest to RIB, coś kolego kręcisz pontony nie wchodzą w ślizg, gdyby tak było to i na rzece dałby sobie radę.

[2011-12-22 19:59]

jaro35

Ale czy ten silnik jest napewno czterosów czy dwusów chodzi mi dokładnie o to jakie leje się paliwo czyste czy z olejem ?. [2011-12-22 22:46]

Witam
Właśnie sprzedałem Yamahę 4km w dwu suwie(stan bardzo dobry 1750zł),silnik pływał razem z kolibri 260 i bez maneli na stojącej wodzie wchodził w ślizg.Na rzece pod prąd już sobie nie radził ,dlatego sprzedałem.Kupiłem suzuki DT6 ten silnik ma dwa cylindy i jest przez to cichszy.


Obejrzałem sobie ten ponton w internecie i nie jest to RIB, coś kolego kręcisz pontony nie wchodzą w ślizg, gdyby tak było to i na rzece dałby sobie radę.


Oj Kolego Banita mylisz się . Każdy ponton przy odpowiedniej mocy silnika wchodzi w ślizg. Za to dziwi mnie iż 4 konna spalina i to Yamahy nie dawała rady z tym pontonikiem. A sam temat jest bardzo bliski memu sercu ponieważ kupuję Kolibri KM 280 D-light z dmuchanym kilem i mam zamiar zapodać do niego 5 konną jednostkę. A łowiskiem ma być Wisła. I teraz trochę się wystraszyłem czy nie będzie on za mały choć niby producent podaje właśnie 5 koni jako max do tej wielkości... Sam teraz już nie wiem.
[2011-12-22 23:09]

fishtrace

Witam
Właśnie sprzedałem Yamahę 4km w dwu suwie(stan bardzo dobry 1750zł),silnik pływał razem z kolibri 260 i bez maneli na stojącej wodzie wchodził w ślizg.Na rzece pod prąd już sobie nie radził ,dlatego sprzedałem.Kupiłem suzuki DT6 ten silnik ma dwa cylindy i jest przez to cichszy.

Cos z tym twoim silnikiem musialo byc nie tak, 4 konny silnik powinien bez problemu sobie z nim poradzic, tu masz filmik z trzy metrowym i 4 konnym silnikeim i zasuwa ze az milo :https://www.youtube.com/watch?v=eDyNBUC6BR8 [2011-12-23 00:03]

Banita

[2011-12-23 18:43]

Banita

Oj Kolego Banita mylisz się. Każdy ponton przy odpowiedniej mocy silnika wchodzi w ślizg.

Napisał „Tomas81”

Mylisz się kolego, ale nie tylko pontony nie wchodzą w ślizg, ale i łódka, żeby wejść w ślizg oprócz odpowiedniej mocy silnika musi być odpowiedni kształt dna. To, co ty nazywasz ślizgiem jest to pozorny ślizg.

Poniżej zdjęcie łódki o długości około 360 cm z silnikiem 20 kM i jak myślisz czy ta łódka będzie pływała w ślizgu.

[2011-12-23 18:50]

Kolego Banita pisząc poprzedni post robiłem to ogólnie gdyż dla przeciętnego użytkownika nie ma żadnej różnicy między niby ślizgiem a ślizgiem bo nie ma takiego czegoś jak ślizg pozorny. To jest tylko rozróżnienie mające podstawy w hydrodynamice. Owszem dla klienta objawia się to w zużyciu paliwa gdyż w niby ślizgu działają na kadłub większe siły oporu. Ale po co wchodzić w fizykę i hydrodynamikę? Po to aby sobie poteoretyzować? Bez sensu. Chodzi tylko o to aby pontonik zapierdzielał;) z dziobem lekko uniesionym do góry. PS. A tak swoją drogą aby wejść w ślizg to trzeba mieć płaskie dno co posiada ponton z sztywnym dnem więc to właśnie łódce będzie trudniej wejść w ślizg:)))
[2011-12-23 20:14]

Banita

I tu znowu popełniasz błąd, motorówki, skutery wodne i riby, które wchodzą w ślizg mają kształt dna zbliżony do litery V, ale nie jest to konieczne, łódka w czasie ślizgu powinna jak najmniejszą powierzchnią dotykać wody i LECIEĆ prawie równolegle do powierzchni wody.

Łódka na zdjęciu oczywiście nie jest w ślizgu.

[2011-12-23 20:42]

Kolego więc sobie poczytaj "teorię żeglarstwa". W ślizg wchodzi najłatwiej sprzęt pływający który ma płaskie dno. Ja znam to z praktyki ponieważ pływam na windsurfingu. A jak się nie znasz do końca to lepiej zamilcz.
[2011-12-23 21:12]

Banita

Kolego więc sobie poczytaj "teorię żeglarstwa". W ślizg wchodzi najłatwiej sprzęt pływający który ma płaskie dno. Ja znam to z praktyki ponieważ pływam na windsurfingu. A jak się nie znasz do końca to lepiej zamilcz.


Czytaj uważnie zanim zrobisz awanturę napisałem też ze nie tylko z kadłubem V „zbliżony do litery V, ale nie jest to konieczne”.

Nawiasem, kiedy ja pływałem na żaglach i na silnikach i latałem na nartach wodnych ty pewno byłeś w żłobku.

[2011-12-23 21:54]

cierpliwy1

A ja wam powiem ,że mam super silniczek 5 kM Mercury z 2007 r bardzo mało używany i możliwe że będę go sprzedawał.Yamaha ,to bardzo dobre silniki,śmiało kupuj.
[2011-12-23 23:00]

Z "Żeglarza jachtowego" "Teoria żeglowania"

"Pływanie w ślizgu – taki ruch jachtu, w którym kadłub utrzymuje się na powierzchni wody
prawie wyłącznie dzięki wyporowi hydrodynamicznemu. Jest on składową pionowej siły
hydrodynamicznej powstającej przy opływaniu przez wodę z duż prędkością płaskiego dna
kadłuba, ustawionego pod niewielkim kątem do powierzchni wody. Ruchowy kadłuba
ślizgowego na małych prędkościach towarzyszą duże opory.

Pływanie w „niby ślizgu” – jest formą pośrednią między pływaniem wypornościowym a
ślizgowym. Kadłub jest utrzymywany na powierzchni w wyniku łączonego działania siły
wyporu hydrostatycznego i siły wyporu hydrodynamicznego

Ten cytat chyba już wszystko wyjaśnia.

[2011-12-23 23:57]

Banita

"Tomas81" wszystko się zgadza tylko twoje teorie dotyczą żaglówek a kadłuby łodzi motorowych są trochę inne, choć teorie podobne, dlatego dalej się upieram, że ponton z miękkim dnem nigdy nie wejdzie w ślizg nawet, kiedy te dno jest płaski (falowanie dna przeszkadza w ślizgu). Pontony z twardym dnem posiadają kadłub z laminatu i nazywają się RIBY a ich dno jest w kształcie litery V przechodzące od dziobu z ostrego V do mniej lub bardziej rozwartego V i też w zależności od rozwarcia tego V taki typ dna nazywamy płaskodenny.    

[2011-12-25 16:29]