Witam mam zamiar kupić silnik yamaha4 używany moje pytanie to : co to jest za silnik ? na co mam zwracać uwagę , i za jakie pieniądze mogę kupić?
Witam mam zamiar kupić silnik yamaha4 używany moje pytanie to : co to jest za silnik ? na co mam zwracać uwagę , i za jakie pieniądze mogę kupić?
Witam
Właśnie sprzedałem Yamahę 4km w dwu suwie(stan bardzo dobry 1750zł),silnik pływał razem z kolibri 260 i bez maneli na stojącej wodzie wchodził w ślizg.Na rzece pod prąd już sobie nie radził ,dlatego sprzedałem.Kupiłem suzuki DT6 ten silnik ma dwa cylindy i jest przez to cichszy.
Obejrzałem sobie ten ponton w internecie i nie jest to RIB, coś kolego kręcisz pontony nie wchodzą w ślizg, gdyby tak było to i na rzece dałby sobie radę.
(2011/12/22 19:59)Witam
Właśnie sprzedałem Yamahę 4km w dwu suwie(stan bardzo dobry 1750zł),silnik pływał razem z kolibri 260 i bez maneli na stojącej wodzie wchodził w ślizg.Na rzece pod prąd już sobie nie radził ,dlatego sprzedałem.Kupiłem suzuki DT6 ten silnik ma dwa cylindy i jest przez to cichszy.
Obejrzałem sobie ten ponton w internecie i nie jest to RIB, coś kolego kręcisz pontony nie wchodzą w ślizg, gdyby tak było to i na rzece dałby sobie radę.
Witam
Właśnie sprzedałem Yamahę 4km w dwu suwie(stan bardzo dobry 1750zł),silnik pływał razem z kolibri 260 i bez maneli na stojącej wodzie wchodził w ślizg.Na rzece pod prąd już sobie nie radził ,dlatego sprzedałem.Kupiłem suzuki DT6 ten silnik ma dwa cylindy i jest przez to cichszy.
Oj Kolego Banita mylisz się. Każdy ponton przy odpowiedniej mocy silnika wchodzi w ślizg.
Napisał „Tomas81”
Mylisz się kolego, ale nie tylko pontony nie wchodzą w ślizg, ale i łódka, żeby wejść w ślizg oprócz odpowiedniej mocy silnika musi być odpowiedni kształt dna. To, co ty nazywasz ślizgiem jest to pozorny ślizg.
Poniżej zdjęcie łódki o długości około 360 cm z silnikiem 20 kM i jak myślisz czy ta łódka będzie pływała w ślizgu.
(2011/12/23 18:50)Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
I tu znowu popełniasz błąd, motorówki, skutery wodne i riby, które wchodzą w ślizg mają kształt dna zbliżony do litery V, ale nie jest to konieczne, łódka w czasie ślizgu powinna jak najmniejszą powierzchnią dotykać wody i LECIEĆ prawie równolegle do powierzchni wody.
Łódka na zdjęciu oczywiście nie jest w ślizgu.
(2011/12/23 20:42)Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kolego więc sobie poczytaj "teorię żeglarstwa". W ślizg wchodzi najłatwiej sprzęt pływający który ma płaskie dno. Ja znam to z praktyki ponieważ pływam na windsurfingu. A jak się nie znasz do końca to lepiej zamilcz.
Czytaj uważnie zanim zrobisz awanturę napisałem też ze nie tylko z kadłubem V „zbliżony do litery V, ale nie jest to konieczne”.
Nawiasem, kiedy ja pływałem na żaglach i na silnikach i latałem na nartach wodnych ty pewno byłeś w żłobku.
(2011/12/23 21:54)"Tomas81" wszystko się zgadza tylko twoje teorie dotyczą żaglówek a kadłuby łodzi motorowych są trochę inne, choć teorie podobne, dlatego dalej się upieram, że ponton z miękkim dnem nigdy nie wejdzie w ślizg nawet, kiedy te dno jest płaski (falowanie dna przeszkadza w ślizgu). Pontony z twardym dnem posiadają kadłub z laminatu i nazywają się RIBY a ich dno jest w kształcie litery V przechodzące od dziobu z ostrego V do mniej lub bardziej rozwartego V i też w zależności od rozwarcia tego V taki typ dna nazywamy płaskodenny.
(2011/12/25 16:29)