Zaloguj się do konta

Silnik zaburtowy spalinowy

utworzono: 2015/11/29 19:12
Lin1992

Witam. W tym roku spełniłem jedno ze swoich marzeń i kupiłem łódkę (3.10cm 70kg wagi plastik) teraz zastanawiam się nad silnikiem. Musi być koniecznie spalinowy.Szukając na stronach producentów znalazłem silniki (Yamaha oraz Mercury ) i tam pisze, że są chłodzone wodą. Znajomy ma Hondę 2,5km i ona ma silnik chłodzony powietrzem tak jak np.kosiarka. I moje pytanie jest takie czy silniki Yamaha lub Mercury mają takie chłodzenie silnika jak np.samochód? To znaczy chłodnice, termostat itp czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jestem w tym temacie całkowicie zielony. [2015-11-29 19:12]

Lin1992

A i ewentualnie który silnik polecacie o mocy 2.5 do 3km. [2015-11-29 19:14]

Witam. W tym roku spełniłem jedno ze swoich marzeń i kupiłem łódkę (3.10cm 70kg wagi plastik) teraz zastanawiam się nad silnikiem. Musi być koniecznie spalinowy.Szukając na stronach producentów znalazłem silniki (Yamaha oraz Mercury ) i tam pisze, że są chłodzone wodą. Znajomy ma Hondę 2,5km i ona ma silnik chłodzony powietrzem tak jak np.kosiarka. I moje pytanie jest takie czy silniki Yamaha lub Mercury mają takie chłodzenie silnika jak np.samochód? To znaczy chłodnice, termostat itp czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jestem w tym temacie całkowicie zielony.



Witam , co do chłodzenia silnika to jest całkiem inaczej jak w samochodach  , w kolumnie silnika znajduje się wirnik pompki który zasysa wodę schładza silnik i odprowadza , w silnikach chłodzonych powietrzem takiego wirnika nie ma i możesz go odpalać bez zanurzenia w wodzie , minus takiego silnika jest taki że chłodzony powietrzem jest głośniejszy . Co łódki to mam o podobnych wymiarach i powiem szczerze że nie inwestowałbym w tak mały silnik , ostatnie kilka lat pływam na Mariner 6 czterosuw i szału nie ma , to znaczy w dwójkę jest to spokojne przemieszczanie , gdy pływałem sam wchodziłem w ślizg , zanim kupisz silnik poczytaj , popytaj , jakie spalanie , jak z serwisem (mowa o nowym silniku) dwusuw czy czterosuw . Szukaj silnika 5-6 koni najlepiej czterosuw , nie będziesz się babrał w mieszanki paliwowe lejesz czysta i płyniesz i z tego co zauważyłem czterosuwy miej pala , ale to tylko moja opinia
                                    [2015-11-29 20:31]

aldente

upewnij się u producenta łodzi do ilu KM możesz ją zmotoryzować. Tak jak kolega mówi, nie baw się w drobiazgi 2 konne tylko kup silnik np.9 konny jeśli łódź jest do tego przystosowana. Absolutnie nie skuś się na jakąś starą używkę dwusuwową. Kup silnik 4-suwowy.
Ten wirnik pompki  do chłodzenia wodą to impeler. Jest to część, która po pewnym czasie musi być wymieniona. Czasami trzeba wymienić też olej w silniku i  w przekładni. Na zimę zadbać o odpowiednią konserwację, jeśli nie zamierzasz pływać. Zakup  silnika uzależnij od bliskości serwisu. Myślę, że serwis na miejscu jest sprawą najważniejszą. Jeśli chodzi o produkt to zdecydowałbym się na..Yamahę! Na drugim miejscu wybrałbym Mercury albo Hondę. Dotychczas używałem 20 konnego silnika Suzuki i też nie mogę powiedzieć o nim złego słowa. Ponieważ właśnie teraz przestawiam się na maszynę 100 konną, zajmowałem się wnikliwym zbieraniem opinii na temat silników.
Większość znających się na rzeczy ludzi polecała właśnie Yamahę. Czas pokaże...
[2015-11-29 21:54]

niko333

Poza tym, od 2018 najprawdopodobniej będzie zakaz pływania na dwusuwach. Plusem silnika chłodzonego powietrzem jest jego mała waga, wadą tak jak kolega wcześniej wspominał niemiłosierny hałas. Różnica przy tak małej łódce pomiędzy 4 a 6 km jest odczuwalna. Kupując silnik na pewno nie zszedłbym poniżej poniżej 4 km
[2015-11-29 22:03]

Lin1992

Cześć. Dziękuję za szybkie i rzeczowe odpowiedzi.Na tabliczce pisze że łódka obsługuje silniki do 5km i rzeczywiście chyba takiego kupie. Silnik oczywiście nowy. Trochę się tego roku napatrzyłem jak \"u mnie\" nad wodą ludzie się męczyli ze starymi dwusówami z Niemiec. [2015-11-30 08:10]

aldente

wiadomo....dwusuwy są brudne nie ekologiczne,spalają o wiele więcej... badziewie , tanie...nasi sprowadzili do ojczyzny , aby jeszcze zarobić na tych, którzy nie  mają pojęcia... [2015-11-30 08:52]

Lin1992

Taj nawiasem mówiąc to jeden z wędkarzy - handlarzy :) chciał mi jeden taki super silnik sprzedać. Jak twierdził mało używany w dobrym stanie, szkoda, że nie dodał że użytkowany tylko przez niepalącą kobietę; ).Jestem w temacie silników totalnym laikiem ale jeśli silnik dymie, ciężko odpalał i był cały ubrudzony olejem to raczej do stanu działania mu daleko. [2015-11-30 09:43]

Draq

Zainwestuj w Tohatsu 4KM i przerób sobie na 6 [2015-11-30 11:56]

aldente

o....i tu mamy problem...typowa polska mentalność...tu kup,tam przerób. Kolega właśnie wcześniej napisał, że łódka nadaje się do 5 KM.
Jak przerobisz silnik, stracisz gwarancję. Jak (teoretycznie) takim czymś spowodujesz wypadek, obojętnie, kolizja, wjedziesz w pomost, albo ktoś wypadnie za burtę, bo łódź za wysoko zmotoryzowana... To dla każdej ubezpieczalni i adwokatów będzie to prawdziwe "żarcie".
Oni tylko takich wpadek szukają, aby wyjść na swoje. Kup silnik 4 albo5 konny i masz spokój, wszystko legalnie i czysto. :-)

[2015-11-30 12:14]

Lin1992

Tak zrobię,kupie 5km i będzie raz że spokój a dwa że w razie wypadku wszystko będzie legalnie jak to napisał kolega aldente. To może śmieszy ale na 230hektarowym jeziorze również może stać się kraksa i to nie zawsze z naszej winy.Wystarczy kilka piwek,skuter lub motorówka i brak a właściwie za duża fantazja:).Sam byłem światem jak gość skasował skuter wodny na moście, facet miał więcej szczęścia niż rozumu, że nic się nikomu nie stało. [2015-11-30 14:33]

sina2

jak będzie po piwku to nic nie pomoże jak będzie legalnie, i tak będzie d..  , co do silników, niewątpliwe 4-suw jest przyjemniejszy do pływania, ale ja kocham 2-suwy :) i ich max prymitywną budowę, mam ich kilka i nie zamieniłbym za nic , obsługa tych silników ograniczona jest wręcz do min, a jak jest w dobrym stanie to nie jest tak źle z tymi spalinami,  [2015-11-30 21:32]

Henias

Mam Hondę 2 KM  waży z pełnym zbiornikiem 13 kg i wożę go w bagażniku . Yamaha 4 KM  waży 22 kg , a każdy większy silnik np 6 Km może ważyć około 30 kg
[2015-11-30 21:53]

Draq

Przeróbkę silnika można zrobić na miejscu od razu po jego zakupie w AUTORYZOWANYM serwisie i nijak się to ma do utraty gwarancji, bo w dalszym ciągu ona obowiązuje. W zależności od modelu silnika do wymiany idzie gaźnik, dysze lub inna niedroga część - koszt zabiegu 300-500zł czyli kilka groszy biorąc pod uwagę różnicę w cenach modeli 4, a 6 konnych. Co się może stać jeśli się pływa na silniku o 1KM mocniejszym? Nic bo jest to różnica nieodczuwalna w żadnym stopniu ponadto prawie każdy producent podaje zaniżoną wytrzymałość pawęży o ok. 30% niż rzeczywista. Co innego zmiana 9,9 na 15KM. Co do spalania to 2 i 4suw o takiej małej pojemności pali praktycznie tyle samo... różnica może z pół litra paliwa na dzień. Na zalanym do pełna 1,3l zbiorniku wbudowanym pływam cały dzień łowiąc na spina, a przemierzam średnio 10-15km. Średnia prędkość Tohatsu 4suwa 4km przerobionego na 6 to ok. 16-18KM/h przy łodzi 440x150, w dwie os. prędkość spada do 10-12KM - zależy jak się usiądzie. Waga przy stopie S to ok 25kg więc spokojnie można go chwycić jedną ręką za uchwyt i przenieść po wcześniejszym zamknięciu dopływu paliwa.  [2015-11-30 22:19]

marek1963

posiadam mercury 3,5 km --- ponton 3,20 --- dwie osoby plus manele max prędkość jaką osiągnołem wg gpsa to 14 km/h ale mam go krótko i chyba nie umiem nim pływać  bo śruba mieli wode strasznie-- syn 90 kg spada z przedniej ławki jak dodam gazu - ponton dęba staje a max tylko 14 --- zalety -- lekki --17 kg jak niose do auta to sie zadyszam -- 5 km to już 25 kg no to już spory ciężar --- do trolingu i na trasy takie ok 5 kilometrów jest spoko -- na dłuższe dopłynięcia to już lepsza 5km  [2015-12-01 14:17]