Zaloguj się do konta

Silnik spalinowy do łodzi Mewa

utworzono: 2015/04/28 21:47
SCHWIMMWANNEN

Ta łódź jest budowana na Warte i oczywiście będzie tam zamontowany silnik typu Long Tail ponieważ na odcinku Warty w okolicach Wielunia ciężko na zaburtowcu byłoby pływać. https://www.youtube.com/watch?v=feLiNwInjeY&sns=em
a silnik będzie taki jak w tej łodzi  
https://www.youtube.com/watch?v=vzyZ_d64Ryo&sns=em
[2015-05-05 11:04]

HornBoats

Mariuszu, spokojnie. Od tego jest między innymi forum aby ktoś mógł coś nowego się dowiedzieć w danym temacie. ;-) Ty jesteś zawodowcem w tych napędach, ja w budowie i nautyce łodzi, a ktoś inny od czegoś innego.

Przyznam, że początkowo jak przyglądałem się tym napędom co pokazałeś miałem podobne uczucia jak @koles Jednak jak bardziej zacząłem zaglądać w tematykę tych napędów to uznaję, że są coraz ciekawsze tylko w większych mocach jak 3 czy 5KM ;-)

I cenię ludzi za tzw. dobrą kreatywność, a Ty jesteś tego idealnym przykładem ;)

Pozdro

PS. szkoda, że nie miałem czasu na WiW aby zatrzymać się i z Tobą szerzej porozmawiać

[2015-05-06 07:41]

SCHWIMMWANNEN

No właśnie HornBoats :) dowiedzieć się czegoś konkretnego na temat sprzętu a nie na temat zasobności porfela i możliwości finansowych. 

prowadzimy z żoną biuro pośrednictwa finansowego i uważam że takie dyskusje to się prowadzi z akwarium za zamkniętymi drzwiami.

gdyby porady dotyczyły kosztów paliwa, części zamiennych i eksploatacji to co innego ale stawianie kogoś kto niema na wydanie 2 tys złotych razem z matołami co będą jeżdzić w koszyku marketowym to mi się nie spodobało :(

Że już nie wspomnę o mylnym postawieniu znaku "=" pomiedzy silnikiem od kosy i kosiarki a silnikiem od maszyn budowlanych.

p.s

to do zobaczenia na następnych targach WiW  lub zapraszam 9 i 10 maja na Flis Festiwal do miejscowości Gassy pod Warszawą gdzie będzie mozliwość przepłynięcia się na tym silniku.

www.Flisfestiwal.pl  

[2015-05-06 14:08]

Lipkor

Pisząc "CUDA" miałeś na myśli też Long Taila czy tylko ten z kosy spalinowej ?




Właśnie to miałem na myśli, czyli wszelkie silniko podobne konstrukcje adoptowane z tanich kosiarek, pił spalinowych, wykaszarek i cholera wie czego jeszcze, totalnie do tego nie przeznaczonych.
[2015-05-06 17:48]

SCHWIMMWANNEN

Na tych cudach pływa się na świecie od ponad 70 lat i pływa na tym 1/3 świata ;) Błogosławieni Ci którzy nie pływali a uwierzyli ;)Może nie pływasz na tyle płytkich rzekach żeby docenić taki napęd ;)Przy znajomości rzeki można pływać na każdym silniku a i tak można się oszukać i rozwalić śrubę a moim ponad czterdziestu klientów i kolegów nie udało się tego na Long Tailu.Przy pływaniu rekreacyjnym zalety silnika Long Tail są jeszcze bardziej doceniane bo możemy obserwować otoczenie a nie lustro wody.Mój kolega, biolog, oceanograf i podróżnik Marek Strzelichowski  który płynie Wisłą spod Oświęcimia do Orleanu pod Paryżem też wybrał napęd cudaka Long Taila :) ponad 2700km.
https://m.facebook.com/WielkiRejsEuropejski
Sławek Makaruk - podróżnik i organizator wielu wypraw Wojciecha Cejrowskiego, też pływa na Long Tail i nawet w jednym odcinku zatytułowanym "Łódka Pana Makarona" poświęcono mu sporo czasu :)W Ameryce Południowej Long Tail przyjął nazwę Peke Peke.http://vod.tvp.pl/audycje/podroze/boso-przez-swiat/wideo/lodka-pana-makarona/17978052
W latach 60tych rząd Francji zakupił 200 takich silników żeby pomóc przewozić towary w Indiach

Pewnie Ci wszyscy ludzie się mylą a Ty nie ? :)To są doskonale silniki na trudne rzeki, im trudniejsze tym one są lepsze od tradycyjnych silników zaburtowych z pionową kolumną [2015-05-06 18:25]

SCHWIMMWANNEN

Właśnie to miałem na myśli, czyli wszelkie silniko podobne konstrukcje adoptowane z tanich kosiarek, pił spalinowych, wykaszarek i cholera wie czego jeszcze, totalnie do tego nie przeznaczonych.


6 konny silnik Hondy, Kohler lub Subaru Robin z rozrusznikiem elektrycznym i szarpakiem kosztuje ponad 4 tys. zł    Czy to jest tanio ?  Są to proste silniki bo mają być nie wymagające,  debiloodporne, tanie w serwisiwaniu, niezawodne itd.
Czy samochody bez elektroniki i turbin były takie złe ? Bez rozdmuchanego serwisu prędzej wygrasz rajd terenowy Radzieckim Uazem niż Nowoczesną Toyota naszpikowana elektroniką.Części do silników doczepianych do Long Tail są dostępne za grosze na całym świecie :) Jestem ciekaw czy do Wietieroka czy Saluta też jest taka dostępność choćby w Polsce a o reszcie świata już nie wspomnę ;)

[2015-05-06 18:37]

SCHWIMMWANNEN

Widziałem Lipkor że pływasz po zalewie Koronowskim :) więc możesz sobie nie zdawać sprawy jakie potrafią być problemy z pływaniem na zaburtowcu na Wiśle ?

Oprócz możliwości urwania śruby dochodzi jeszcze stałe kontrolowanie czy woda wylatuje z silnika czyli czy układ chłodzenia nie został zapchany lub zamulony !

W silnikach typu Long tail nie występuje ten problem :)

https://www.youtube.com/watch?v=I8AHSjA3-Zo




[2015-05-06 19:34]

Lipkor

https://www.youtube.com/watch?v=pbw93zusAh0

Nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o adoptowanie takich silników.
[2015-05-06 22:01]

Draq




Bardziej chodziło mi o konstrukcje na bazie takich urządzeń, a Ty porównujesz je do konstrukcji hondy, subaru itd.


elektryk 30lbs szybciej popłynie  [2015-05-06 22:20]

SCHWIMMWANNEN

Nooooooooo ;) i ten silnik ma 5.2 konia mechanicznego ?  Masakra ;) a najgorsze jest to że ludzie je kupują,  widać na alegro sprzedaż ! Nie rozumiem ludzi :( jak po obejrzeniu filmu można coś takiego kupić ? Chyba że na stojącą wodę i to niewielki zbiornik bo na dużym jeziorze wiatr nie pozwoli popływać.  ! [2015-05-07 08:35]

tstaros

Panowie,


mam do Was pytanie dotyczące dokumentów związanych z zakupem silnika.

Czy przy zakupie silnika 7,5KM powinienem od sprzedającego otrzymać jakieś dokumenty, oczywiście oprócz umowy kupna-sprzedaży?

Czy taki silnik trzeba rejestrować, opłacać podatek w Urzędzie Skarbowym itp.?


Będę wdzięczny za informacje. pozdrawiam

[2015-05-10 18:16]

mollto

Jeżeli chodzi o silnik do łodzi mewa to 8hp to chyba lekka przesada.
Mewa ma budowę dna w kształcie litery U więc o ślizgu możemy zapomnieć, moim zdaniem 5 hp to max, a najlepszą opcją by była 3hp od Yamaha Malta, cichy, lekki, jak na 3 hp mocny i mało pali, bez awaryjny, o ile z dobrych rak.

 
Panie Tstaros, jeżeli chodzi o zakup silnika i dokumenty to, nie każdy sprzedający posiada cos takiego, gdy silnik ma z 5 lat to wypadało by mieć jakieś papiery, ja osobiście mam dokumenty wraz z fakturą zakupu z 2001 roku.

Każdy silnik posiada numery i oczywiście trzeba się im przyjrzeć, w celu jakiejś weryfikacji możecie udać się na najbliższy posterunek policji i silnik sprawdzić czy nie widnieje jako skradziony.

Urząd skarbowy, naturalnie taki zakup trzeba zgłaszać bo jest to wzbogacenie się o coś, jeżeli silnik jest o wartości większej niż 1000 zł trzeba odprowadzić podatek w wysokości 2%.
[2015-05-19 00:35]

goliatwielki

SCHWIMMWANNEN, znajdziesz chwile żeby odpowiedzieć na moje pytania? Być może w okresie jesień-zima wykonam sobie taki napęd. Pozdro
[2015-05-20 19:42]

SCHWIMMWANNEN

SCHWIMMWANNEN, znajdziesz chwile żeby odpowiedzieć na moje pytania? Być może w okresie jesień-zima wykonam sobie taki napęd. Pozdro


Przechył 13 stopni to raczej maksimum niż optimum bo silniki chłodzone powietrzem mają przeważnie smarowanie rozbryzgowe, można temu zaradzić wlewając ciut więcej oleju ale należy pamiętać że im dłuższy wał tym śruba napędowa pracuje bardziej wydajnie.

Nie działają na nią takie wiry (kawitacje) im dalej za rufą.

Są silniki ze smarowaniem ciśnieniowym ale są to jednostki o mocy od 18Hp, wducyliondrowe i dużo droższe aleeeeeee kultura ich pracy jest dużo większa i mają mniejsze wibracje przez układ cylindrów w układzie V  https://www.youtube.com/watch?v=LgaEaC23ygk

https://www.youtube.com/watch?v=vzyZ_d64Ryo


Jest też możliwość zawieszenia silnika na burcie co jest bardzo wydajne ale trzeba mieć odpowiednią łódź o dobrej stabilności poprzecznej.

https://www.youtube.com/watch?v=-3wk6Wqn3Xo&feature=share


Co do wibracji na łożysko to nie jest tak źle jak mogłoby się zdawać :)  śruba pracująca w wodzie stabilizuje bardziej wał niż jak pracuje nad wodą, konwerter jest dodatkowo łożyskowany i to on przejmuje większość naprężeń, a łącznik w konwerterze jest na dwóch przeciwstawnych klinach o dość sporym luzie, który daje trochę elastyczności wałowi napędowemu Long Tail w stosunku do wału zdawczego silnika. 

Tu jest pokazane jak wygląda konwerter.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/v/t1.0-9/10628420_751516284909674_147383115274883097_n.jpg?oh=968a97a8411c25280a2c422729ac11ee&oe=55F85653&__gda__=1438759590_ee6a96764b1aa17784f3048797656b5b



p.s Goliaciewielki

chyba trzeba moderatora poprosić o założenie nowego wątku o LT i przeniesienia tam tych informacji bo zaczynamy dominować long tailami rozmowę

[2015-05-22 22:12]

kamilkrajewski

Schwimmwannen, jak to jest w końcu z tymi silnikami w Long Tail? maja regulacje obrotów czy nie? Słyszałem różne opinie. Da radę płynąć na wolnych obrotach z prądem rzeki czy jednak cały czas powiedzmy na 3500 obrotów?
Co sądzisz o tych silnikach? http://archiwum.allegro.pl/oferta/silnik-spalinowy-9-km-czterosuwowy-g270f-loncin-i5104346745.html
Napisane że 70 dB?? nie chce mi się wierzyć. Poszukuje silnika do LTaila do pychówy laminat 7,5m, w miarę cichego, pływanie głównie z prądem rzeki.
Dużo na godzinę spala beznynki taki silniczek? może jednak ten byłby odpowiedniejszy? - http://www.marax.eu/silnik-loncin-g200f-d-6-5-km-196cc-typy-walow-w-a-d-e-r-p-840.html
pozdrawiam! [2017-02-14 11:17]