Mariuszu, spokojnie. Od tego jest między innymi forum aby ktoś mógł coś nowego się dowiedzieć w danym temacie. ;-) Ty jesteś zawodowcem w tych napędach, ja w budowie i nautyce łodzi, a ktoś inny od czegoś innego.
Przyznam, że początkowo jak przyglądałem się tym napędom co pokazałeś miałem podobne uczucia jak @koles Jednak jak bardziej zacząłem zaglądać w tematykę tych napędów to uznaję, że są coraz ciekawsze tylko w większych mocach jak 3 czy 5KM ;-)
I cenię ludzi za tzw. dobrą kreatywność, a Ty jesteś tego idealnym przykładem ;)
Pozdro
PS. szkoda, że nie miałem czasu na WiW aby zatrzymać się i z Tobą szerzej porozmawiać
(2015/05/06 07:41)No właśnie HornBoats :) dowiedzieć się czegoś konkretnego na temat sprzętu a nie na temat zasobności porfela i możliwości finansowych.
prowadzimy z żoną biuro pośrednictwa finansowego i uważam że takie dyskusje to się prowadzi z akwarium za zamkniętymi drzwiami.
gdyby porady dotyczyły kosztów paliwa, części zamiennych i eksploatacji to co innego ale stawianie kogoś kto niema na wydanie 2 tys złotych razem z matołami co będą jeżdzić w koszyku marketowym to mi się nie spodobało :(
Że już nie wspomnę o mylnym postawieniu znaku "=" pomiedzy silnikiem od kosy i kosiarki a silnikiem od maszyn budowlanych.
p.s
to do zobaczenia na następnych targach WiW lub zapraszam 9 i 10 maja na Flis Festiwal do miejscowości Gassy pod Warszawą gdzie będzie mozliwość przepłynięcia się na tym silniku.
(2015/05/06 14:08)Pisząc "CUDA" miałeś na myśli też Long Taila czy tylko ten z kosy spalinowej ?
Widziałem Lipkor że pływasz po zalewie Koronowskim :) więc możesz sobie nie zdawać sprawy jakie potrafią być problemy z pływaniem na zaburtowcu na Wiśle ?
Oprócz możliwości urwania śruby dochodzi jeszcze stałe kontrolowanie czy woda wylatuje z silnika czyli czy układ chłodzenia nie został zapchany lub zamulony !
W silnikach typu Long tail nie występuje ten problem :)
https://www.youtube.com/watch?v=I8AHSjA3-Zo (2015/05/06 19:34)
Bardziej chodziło mi o konstrukcje na bazie takich urządzeń, a Ty porównujesz je do konstrukcji hondy, subaru itd.
Panowie,
mam do Was pytanie dotyczące dokumentów związanych z zakupem silnika.
Czy przy zakupie silnika 7,5KM powinienem od sprzedającego otrzymać jakieś dokumenty, oczywiście oprócz umowy kupna-sprzedaży?
Czy taki silnik trzeba rejestrować, opłacać podatek w Urzędzie Skarbowym itp.?
Będę wdzięczny za informacje. pozdrawiam
(2015/05/10 18:16)SCHWIMMWANNEN, znajdziesz chwile żeby odpowiedzieć na moje pytania? Być może w okresie jesień-zima wykonam sobie taki napęd. Pozdro
Przechył 13 stopni to raczej maksimum niż optimum bo silniki chłodzone powietrzem mają przeważnie smarowanie rozbryzgowe, można temu zaradzić wlewając ciut więcej oleju ale należy pamiętać że im dłuższy wał tym śruba napędowa pracuje bardziej wydajnie.
Nie działają na nią takie wiry (kawitacje) im dalej za rufą.
Są silniki ze smarowaniem ciśnieniowym ale są to jednostki o mocy od 18Hp, wducyliondrowe i dużo droższe aleeeeeee kultura ich pracy jest dużo większa i mają mniejsze wibracje przez układ cylindrów w układzie V https://www.youtube.com/watch?v=LgaEaC23ygk
https://www.youtube.com/watch?v=vzyZ_d64Ryo
Jest też możliwość zawieszenia silnika na burcie co jest bardzo wydajne ale trzeba mieć odpowiednią łódź o dobrej stabilności poprzecznej.
https://www.youtube.com/watch?v=-3wk6Wqn3Xo&feature=share
Co do wibracji na łożysko to nie jest tak źle jak mogłoby się zdawać :) śruba pracująca w wodzie stabilizuje bardziej wał niż jak pracuje nad wodą, konwerter jest dodatkowo łożyskowany i to on przejmuje większość naprężeń, a łącznik w konwerterze jest na dwóch przeciwstawnych klinach o dość sporym luzie, który daje trochę elastyczności wałowi napędowemu Long Tail w stosunku do wału zdawczego silnika.
Tu jest pokazane jak wygląda konwerter.
p.s Goliaciewielki
chyba trzeba moderatora poprosić o założenie nowego wątku o LT i przeniesienia tam tych informacji bo zaczynamy dominować long tailami rozmowę