Silnik spalinowy YAMAHA 5

/ 12 odpowiedzi

  • konto usunięte

Koledzy wędkarze z silnikami spalinowymi, mam YAMAHE 5 dwusuw  , wymieniłem  w nim platynki i kondensator , wymieniłem świecę  na nowa i nie mogę ustawić zapłonu , odpali i po sekundzie ,dwóch gaśnie , bynajmniej tak mi się wydaje że to zapłon ,ale przyszło mi do głowy że to może być wina starego paliwa , paliwo mam jeszcze z zeszłego roku , czy mieliście do czynienia z podobnym przypadkiem? może znacie jakiegoś niedrogiego mechanika który by ustawił tak jak powinno być , najlepiej z Torunia , bo wysyłać w Polskę to trochę niebardzo

z@mela


nie wiem jak w przypadku silników   napedowych  ale  mialem pilarkę  huskwarny  i przez paliwo starsze jak  4 tygodnie  ta sie zatarła    ile bylo latania po serwisach po  jakis  niezaleznych  rzeczoznawcach i niestety  wszedzie wyniki byly takie same   paliwo  starsze niz  4 tyg a  faktycznie mialo z 3 miesiace  więc  co w tym jest .

Wlej świeżą mieszankę  i zobacz jak to będzie pracować . (2013/11/04 20:05)

Bernard51


Przyczyn może być wiele nie tylko paliwo stare jak i zapłon, skoro sie odezwie na chwile to też może być przyczyna że nie dostaje pod dostatkiem paliwa tylko spala to co jest w komorze, po drugie elektryka, przy większych obrotach powstaje przebicie (zwarcie). Jeżeli masz jeszcze cierpliwość to przeczyść cały układ paliwowy i przeglądnij przewody wys. napięcia jak i iskrę na świecy czy jest wyrazista i ciągła bez amplitudy ( mocna, słaba mocna) (2013/11/04 20:18)

lukasz2223


Postaraj się poszukać instrukcji obsługi do tego silnika z podstawowymi danymi serwisowymi,Dosyć dużo jest tego w necie,więc trzeba poszukać,poszperać.Ewentualnie pogadac w któryms z serwisów yamahy o serwisówke do silnika albo poprostu spisac dane. Sprawdz odległość tłoka od Górnego punktu i sprawdz wtedy a jakiej pozycji masz platynki- czy otwarte,czy zamknięte czy może dopiero zaczynają się otwierać. Platynki powinno sie z tego co kojarze na własnych doświadczeniach ustawiać kiedy tłok jest ileś tam mm od górnego punktu i wtedy zgodnie z tabela platynki mają mieć ileś mm przerwy.Celowo piszę ileś tam bo każdy silnik ma swoje ustawienia ale chyba jest to w okolicach 0.4-0.6mm Jak nie ruszałeś samego "zapłonu" to poszukał bym właśnie przyczyny w przerwie platynek(one nie raz uciekają i są za ciasne,stąd problem) (2013/11/04 20:41)

BONA


Witaj kolego nie wiem jak w yamasze jest z zapłonem,paliwo napewno nie jest problemem.Mam Ewindure 2 takt,okazało się żeby platynki otwierały się w górnym martwym punkcie,mam całą ruchomą płytę,gaz musiałem dać na ful wtedy zapłon się zgrał,po odpaleniu obniżyć obroty a nie jak było na podziałce Start.Nawet żekomy serwisant tego nie wiedział.Odkręć świecę ustaw tłok w górnym martwym punkcie,pierwszy tłok jeżeli masz dwa około 2 mm,zobacz czy platynki są w fazie otwarcia i będziesz miał wszystko jasne. (2013/11/07 07:50)

u?ytkownik146847


Witaj kolego nie wiem jak w yamasze jest z zapłonem,paliwo napewno nie jest problemem.Mam Ewindure 2 takt,okazało się żeby platynki otwierały się w górnym martwym punkcie,mam całą ruchomą płytę,gaz musiałem dać na ful wtedy zapłon się zgrał,po odpaleniu obniżyć obroty a nie jak było na podziałce Start.Nawet żekomy serwisant tego nie wiedział.Odkręć świecę ustaw tłok w górnym martwym punkcie,pierwszy tłok jeżeli masz dwa około 2 mm,zobacz czy platynki są w fazie otwarcia i będziesz miał wszystko jasne.


ok, pokombinuję z tym jak piszesz, powoli szlak mnie trafia z tym silnikiem (2013/11/07 20:09)

Andi466


Kolego może uszczelniacze na wale nie trzymają i na pewno wtedy paliwa silnik nie zassie.Moze byc wiele przyczyn. (2013/11/07 22:20)

BONA


Jeżeli są walnięte może tak być w moim 40 letnim były ok,ale wymieniłem ja miałem oring na wale niewiem jakie są w yamasze,ale sugeruje sprawdzenie ustawienia tłoka a kont rozwarcia styków pozdrawiam (2013/11/08 11:52)

u?ytkownik146847


Witam , może opisze jak było z tym silnikiem , odpaliłem ,chodził jakieś trzy minuty no i postanowiłem wstawić mu trochę w dupkę , wszedł na  obroty że chochocho , po chwili strzelił i zgasł , no i już nie odpalił , sprawdzenie świecy i brak iskry , nowa świeca , brak iskry , po małych konsultacjach przyszedł czas na sprawdzanie dalej , na platynkach to znaczy na kowadełku brakowało nie wiem jak to nazwać prawidłowo no ale powiedzmy DIODY , kupiłem nowe , przy okazji zakupiłem nowy kondensator , zostało to wszystko podłączone tak jak powinno być , kolega ustawiał mi przerwę ,silnik po małych próbach odpalił ale tylko przez sekundy , resztę już wiecie , wczoraj zaczerpnołem informacji na temat paliwa i prawda jest taka że nie powinno się trzymać paliwa dłużej jak trzy miesiące to znaczy w kanistrze metalowym do trzech miesięcy a w plastikowym do miesiąca , później trzeba paliwo wymienić , mam nadzieje że to tylko złe ustawienie przerwy (2013/11/08 20:16)

BONA


Jeżeli chodzi o przerwe na platynkach,w ewindueach jest 0,40 ale ustawiłem na 0,30 prawda jest że dwutaktach powinna być jak najmiejsza,życzę swobodnego pływania. (2013/11/11 08:57)

robban


Witajcie. Mój Mercury chodzi na wolnych obrotach wspaniale , ale przy dodawaniu gazu dławi sie i gaśnie . Niby w serwisie zrobili, jest lepiej niż było ale to ńie to. :(((  Macie jakies pomysły ? (2013/11/18 21:26)

u?ytkownik146847


coś podobnego miałem na samym początku jak kupiłem silnik , co się okazało , po przeczyszczeniu pompki , gaźnika i przewodów paliwowych silniczek chodził jak trzeba aż do spitolenia platynek , tyle to możesz sam zrobić nie oddając silnika do serwisu (2013/11/19 22:23)

sylwester-szcze


Czyli mało ma paliwa.Wyczyść i przedmuchaj układ paliwowy. (2013/12/17 11:11)