Zaloguj się do konta

Silnik Johnson 9.5 hp

utworzono: 2015/03/18 08:12
chmielu626

Witam. Mam problem z zakupionym silnikiem johnson 9.5 hp model MQ14E, potrzebuje  pomocy poniewaz ja jestem laikiem w tych sprawach, silnik nie pracuje tak jak powinien, mianowicie problem jest z; - silnik ma za niskie cisnienie na cylindrach - nie zasysa paliwa ze zbiornika, choc jak sie pompuje gruszka to pracuje prawidlowo, - nie moge znalesc wlewu oleju i bagnetu czy on go posiada.?? Silnik podobno dlugo nie pracowal po zakupie udalo sie go po krutkim czasie odpalic, jezeli dopapuje mu sie paliwo to pracuje rowno, i bardzo ladnie odpala. Prosze o wasza pomoc z gory dziekuje za karzda pomoc. [2015-03-18 08:12]

grzeweg

Miałem podobny problem z Yamahą. W moim przypadku wystarczyło czyszczenie gaźnika. Silnik pracuje teraz równiutko. Dodam że mój to silnik dwusuwowy  [2015-03-18 10:31]

jendreczek

Miałem kilka silników twój problem to zawieszony pływak i prawdopodobnie zatkana dysza wolnych obrotów  silnik to dwusuw bagnetu nie będzie. Broń cię panie boże lać paliwo bez oleju mieszanka 1-50 yamaha 1-100. Oddaj silnik do dobrego mechanika od kosiarek bez problemu sobie poradzi. Olej ja stosuje stila mało dymi. Z wszystkich silników ,które posiadałem bezapelacyjnie polecam yamahe z lat 70 i 80. Ostatnio sprzedałem mercurego z lat 90 i kupiłem zadbaną yamahe  8 hp z 1970 roku cudo. Moja druga yamaha i nigdy więcej żadnego innego.Dzięki silnikom Mercury tym nowszym mogę pisać doktoraty na ich temat. Mój pierwszy silnik to mercury z 1965 nigdy nie zawiódł za to młodsze dbały o moją kondycje fizyczną. [2015-03-18 12:45]

chmielu626

Super dzięki za pomoc. Sądzę że dwa problemy mamy rozwiązane, z tym gażnikiem zrobie tak jak mówisz oddam go do jakiegoś specjalisty.

a Co z niskim ciśnieniem na cylidrach.??? to już raczej bardziej poważniejszy problem.?

[2015-03-18 15:02]

grzeweg

Tym to się nie przejmuj. Skoro dobrze pali jak ma dość paliwa to znaczy że wszystko jest ok. [2015-03-18 16:20]

jendreczek

Jak kolega wyżej najpierw do mechanika a potem na wodę i niech się darzy. Acha i silnika zaburtowego nie wolno odpalać na sucho zawsze w beczce około 15 cm nad płytą kawitacyjną ( rozszerzenie nad śrubą ) Technika odpalania to pompowanie gruchy ssanie pokrętło na start  i po odpaleniu ssanie praktycznie od razu wyłączamy lekki gaz i patrzymy czy z boku lub spodu leci woda z systemu chłodzenia jeśli tak to jest ok jeśli wody nie ma to do wymiany wirnik pompy chłodzeni. [2015-03-18 20:15]

chmielu626

podstawy odpalania mam opanowane, pamiętam o oleju, odpalaniu na mokro i wirniku wody, wirnik jest w porządku więc najpierw czyszczenie, nawet już się umówiłem na czyszczenie gaźnika w renomowanej firmie z kosiarkami i piłami spalinowymi. jedynie martwi mnie to ciśnienie na cylindrach ale jak koledzy podpowiadacie najpierw gaźnik a po tem na wodę i zobaczymy co dalej. [2015-03-18 22:33]