Shimano Exage 3000 MRSC gwarancja

/ 18 odpowiedzi

Witam - jak w temacie.

Zepsuj się kręcioł nie z mojej winy.

Gdzie go wysłać w ramach gwarancji?

Czy Normark dalej jest serwisem gwarancyjnym? czy może trzeba go gdzieś indziej wysłać

drapierzca


witam skontaktuj się ze sklepem w którym go kupiłeś oni Ci powiedzą co masz robić (najprawdopodobniej będziesz musiał wysłać go do nich do sklepu, a oni wyślą go do dystrybutora firmy Shimano) pozdrawiam (2013/04/23 17:37)

JKarp


CześćSzybciej i prościej dla Ciebie będzie zgłosić niezgodność towaru z umową.Zgłaszasz to na piśmie sprzedawcy lub do sklepu gdzie zakupiłeś sprzęt.Właściciel ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego pisma i nie może odesłać Cię do serwisu.W sumie w piśmie musisz zażądać w pierwszej kolejności naprawy uszkodzonej części lub wymiany na nową. Dopiero ostatnią ewentualnością jest zwrot pieniędzy za wadliwy towar.Poczytaj sobie tu:http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
W zasadzie w momencie jak zauważyłeś wadę ( awarię ) należy wysłać wadliwy kołowrotek na koszt Sklepu gdyż Ty nie możesz i nie powinieneś partycypować w kosztach naprawy kołowrotka a wysłanie na Twój koszt jest partycypowaniem w kosztach.Nie należy się bać postawić sprawy jasno i nie daj się zbyć sprzedawcy.JK (2013/04/23 17:57)

u?ytkownik145121


Niestety przedstawicielem Shimano na Polskę jest firma Normark / Łomianki , ul .Długa 30 ; 05-092 / , która posiada niestety mało wykwalifikowany i kłamliwy personel / - swojego czasu miałem problem z sondą wędkarską , która spędziła tam około miesiąca czasu i została mi odesłana w pierwotnym stanie .

Przez cały czas trwania tej niby naprawy mamiono mnie o jej ciągłym naprawianiu tłumacząc na początku brak części , później w ogóle brak serwisu w Polsce , a jeszcze później powiadomiono mnie o wysłaniu jej do Stanów i stąd długim okresie oczekiwania – jednak jak w końcu udało mi się porozmawiać z głównym specem naprawczym , okazało się , że on o niczym nie wie ,a mojej echosondy nie widział na oczy.

P.S. Udało mi się dzięki internetowi dotrzeć do gostka – prawdziwego fachowca od echosond / ntb. mieszkającego w Warszawie – czyli praktycznie koło firmy Normark , która / o zgrozo ! / nic o nim nie wiedziała , usterka okazała się błahostką z którą bezproblemowo i błyskawicznie facet się uporał nie ździerając przy tym wygórowanych pieniędzy .

Pozdrawiam i radzę omijać szerokim łukiem firmę NORMARK . (2013/04/23 18:31)

Grzeechu1


Pytam gdzie jest serwis gwarancyjny- kołowrotek kupiony w ubiegłym sezonie.

ale na gwarancji- nad wodą aż dwa razy.

Czekam na konkrenty adres- gdzie w ramach gwarancji go naprawią lub wymienią.

Pozdrawiam.

(2013/04/23 18:52)

u?ytkownik145121


Może teraz będzie trochę łatwiej :

 

NORMARK POLSKA SP. Z O.O.

05-092 ŁOMIANKI ,UL.DŁUGA 30

 

www.normark.pl

 

W siedzibie firmy znajduje się  pogwarancyjny serwis.

(2013/04/23 19:01)

JKarp


Cześć
Grzegorz poczytaj na spokojnie to co napisałem :-)
Kołowrotek wysyłasz do sklepu w którym go zakupiłeś.
Nie serwis ale Sklep to znaczy jego Właściciel - piszesz pismo zaczynające się od:

Działając na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, stanowiąca implementację dyrektywy nr 1999/44/WE informuję, że kołowrotek marki ...... zakupiony u Państwa w sklepie w dniu......  uległ awarii polegającej na .... Awaria ujawniła się w czasie prawidłowej eksploatacji w/w sprzętu.Zgodnie z Ustawą bardzo proszę o naprawę lub wymianę wadliwej części kołowrotka. W wypadku niemożności lub nieopłacalności naprawy proszę o całkowity zwrot sumy zakupu w kwocie  XXXX plus YYYYY  z czego XXXX stanowi wartość sprzętu a YYYY stanowi koszt dostawy.

Pamiętaj żeby nie odesłano Cię do serwisu !!!!

JK


(2013/04/23 19:10)

Grzeechu1


Właśnie pod ten konkretny adres wysłałem, tylko w statusie przesyłki widnieje,że kurier nikogo nie zastał w dmu- albo nie przyjęli,albo kurier w ciula poleciał,bo miał dużo paczek i mu się nie cchiało jechać.

Ale moje wątpliwości są takie: w karcie gwaranyjnej jak wół: Normark Łomianki.

Natomiast na stronie Normarka jest jeszcze jeden serwis.

Shimano Warszawa.

Teraz to sam już nie wiem?:(

(2013/04/23 19:11)

Grzeechu1


wcześniej miałem problem z mikado- i sam wysyłame do Normarka- i nie było żadnych problemów.

Wiem jak opisać reklamacje.z doświadczenia wiem,ze załatwiojąc sprawę przez sklep- rusza łańcuszek- czyli : sklep pewnie raz w tygodniu wozi do hurtowni,hurtownia podobnie wysyła reklamacje i potem serwis- z tego robi się 14 dni razy 3(tylu pośredników- to już  robi się 1,5 miesiąca(pod warunkiem,ze nie ściągają części zzagranicy(wtedy mają 60 dni).

taką wersję już niestety też przerabiałem- łaskawie po 4- 5 wizytach i 2 m-cach z bólem oddali mi kasę i proponowali ewentualną wymianę na sporo tańszy sprzęt i zwrot różnicy kwoty).

 

(2013/04/23 19:17)

JKarp


"Może teraz będzie trochę łatwiej :
NORMARK POLSKA SP. Z O.O.
05-092 ŁOMIANKI ,UL.DŁUGA 30
www.normark.plW siedzibie firmy znajduje się  pogwarancyjny serwis."

Jeszcze jedno - musisz się zastanowić czy chcesz skorzystać z gwarancji czy niezgodności towaru z umową.
Jesli chcesz gwarancji wysyłasz na ten adres powyżej.
Jeśli niezgodność towaru z umową wysyłasz do sklepu z pismem.
Poczytaj dokładnie:

"Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową - nowo-wprowadzona do krajowego obrotu instytucja prawna regulująca odpowiedzialność sprzedawcy za "wadliwość" towarów konsumpcyjnych. Zastąpiła w tym obrocie instytucję z Kodeksu cywilnego, zwaną rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. W odróżnieniu od dobrowolnej gwarancji komercyjnej (umownej) zwana gwarancją ustawową.

Reguluje ją Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, stanowiąca implementację dyrektywy nr 1999/44/WE. Znajduje zastosowanie w przypadku umów sprzedaży zawieranych między przedsiębiorcą, a konsumentem, w znaczeniu ww. ustawy. Kupujący może stwierdzić niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w okresie dwóch lat od wydania zakupionej rzeczy, przy czym na zgłoszenie tego faktu sprzedawcy ma dwa miesiące.

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową zerwała z pojęciem wady, zarówno fizycznej jak i prawnej. Obejmuje ona bliżej niezdefiniowane stany faktyczne i prawne, w przypadkach jednak określonych w art. 4 ust. 2 i 3 ustawy należy domniemywać, że towar wydany kupującemu jest zgodny z umową. Samo to domniemanie jest jednak wzruszalne, i kupujący mimo zaistnienia przesłanek przewidzianych w tym domniemaniu, może wykazywać, że towar jaki otrzymał jest niezgodny z umową. Poza tym, za niezgodność z umową uważane są nieprawidłowości w montażu i uruchomieniu towaru, jeśli montażu/uruchomienia dokonywał sprzedawca bądź konsument zgodnie z treścią instrukcji.

Do szczególnych (wyraźnie nieuregulowanych) przypadków niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową należą:

1. Tzw. aliud - wydanie towaru zupełnie innego od tego, na jaki się umówiono

2. Niedołączenie do towaru niezbędnych dokumentów, zwłaszcza instrukcji montażu i obsługi, certyfikatów bezpieczeństwa, itp.

3. Braki ilościowe w towarze - dostarczenie mniejszej ilości rzeczy aniżeli zamówiona

4. Niekompletność towaru - brak niektórych elementów wyposażenia[1]


Niezgodność z umową, z racji jej elastyczności i niedookreśloności, jest instytucją bardzo niekorzystną dla sprzedawców.

W razie wystąpienia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową Konsument ma prawo do:

  • żądania nieodpłatnej naprawy towaru lub
  • żądania nieodpłatnej wymiany towaru na nowy,

chyba, że jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów; wtedy może:

  • odstąpić od umowy lub
  • żądać obniżenia ceny, chyba że niezgodność jest nieistotna

Ustawa przez nieodpłatność wymiany/naprawy rozumie zwrot kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Sprzedawca po otrzymaniu zawiadomienia o niezgodności towaru z umową ma 14 dni na ustosunkowanie się do niego. Brak odpowiedzi oznacza akceptację żądania konsumenta. Postanowień, z wyjątkiem skrócenia okresu odpowiedzialności do roku w przypadku towarów używanych, ustawy nie można zmienić, wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy, jeśli miałoby się to odbyć ze skutkiem na niekorzyść kupującego. To samo dotyczy wyboru prawa obcego."


Dla Ciebie korzystna jest niezgodność towaru z umową bo sprzedawca ma 14 żeby odpowiedzieć na Twoje pismo ( żaden serwis raczej nie zadziała w ciągu 14 dni ) czyli brak odpowiedzi w tym czasie skutkuje zgodą Sklepu.


JK

(2013/04/23 19:18)

u?ytkownik145121


Natomiast na stronie Normarka jest jeszcze jeden serwis.

Shimano Warszawa.


To jest jedno i to samo - może siedziba chce się bardziej dowartościować , że niby stolica ?!

(2013/04/23 19:20)

Grzeechu1


adres jest inny- przynajmniej ulica.

może mają tyle reklamacji-że trzeba było otworzyć drugą siedzibę :(.

a tak poza to nigdy nie miałem problemów z shimano-  inne się psuły- a shimano nie.

może poprostu pech. mam kilk kręciołów shimano i działają beż żdnych problemów kilka ładnych sezonów.

(2013/04/23 19:27)

esox61


W moim Nexave wygranym na zawodach, po kilku wyprawach spinningowych plecionka przecięła rolkę kabłaka. Kołowrotek oddałem do sklepu z prośbą że dopłacę do naprawy gwarancyjnej byle dali rolkę twardą - przystosowaną do plecionki. Po miesiącu kołowrotek wrócil z nową rolką ale tego samego typu co poprzednia. Dwie wyprawy na sandały z gumami na główkach 8gram i po rolce. Nigdy nie kupiłem i nie kupie kołowrotka Shimano. Na Stelle mnie nie stać a Aero czy Stradicki to teraz juz nie te same sprzęty co kiedyś (2013/04/23 20:06)

Grzeechu1


też tak słyszałem,ze lepiej kalsyka stradicka niż te nowe. Co raz to gorsze-ale to nie tylko shimano.

Wszystkie marki teraz robią taki sprzęt,zeby po gwarancji nadawał się do kubła.

Tak jest ze wszystkim elektroniką itp.

A propo to co kupić tak do 300 zeta na spinnig(szczupak,sandacz)-jakieś propozycje?

(2013/04/23 20:26)

u?ytkownik145121


W moim Nexave wygranym na zawodach, po kilku wyprawach spinningowych plecionka przecięła rolkę kabłaka. Kołowrotek oddałem do sklepu z prośbą że dopłacę do naprawy gwarancyjnej byle dali rolkę twardą - przystosowaną do plecionki. Po miesiącu kołowrotek wrócil z nową rolką ale tego samego typu co poprzednia. Dwie wyprawy na sandały z gumami na główkach 8gram i po rolce. Nigdy nie kupiłem i nie kupie kołowrotka Shimano. Na Stelle mnie nie stać a Aero czy Stradicki to teraz juz nie te same sprzęty co kiedyś

I tu 100% racja - moje ponad 10 letnie aero choć solidnie eksploatowane sprawują się bez zarzutu , w tamtym roku dostałem catane i już po paru wypadach z feederkiem pojawił się problem z blokadą hamulca / no ale tamte były made in japan , a ta malaysia /
p.s. Jednak kolejny raz sprawdza się reguła o kupowaniu w " ciemno " - chyba jednak warto nawet kosztem dołożenia paru groszy sprzęt przed zakupem troszkę "pomacać" kupując w sprawdzonym sklepie .

(2013/04/23 20:29)

Grzeechu1


jak ma nexave 1000- ale używam do spławika,czasem lekk koszyk i hula cały czas-( 3 sezony).

może łożyska już troszką huczą- ale działa i jestem zadowolony.

Chyba nexave nie jest pod plecionkę,może tu tkwi problem?

(2013/04/23 20:39)

u?ytkownik123415


Kolego odeslij kolowrotek z gwarancja na adres:

Serwis Shimano
adres wysyłki:
ul. Kabaretowa 21, 01-942 Warszawa

Ja wysylalem i po 4 dniach roboczych przyszla juz wedeczka z nowym skladem ktory zostal uszkodzony (wada fabryczna jak sie okazalo). Ja na serwis Shimano nie moge narzekac i sie nie zawiodlem. W paczuszce tylko dolacz karteczke z adresem i z opisem co i jak i dlaczego sie zepsulo i nie powinno byc problemu. Do sklepu nie odsylaj bo to bez sensu bo oni i tak musza to im wyslac. Wiec to tylko strata czasu. (2013/04/24 00:47)

JKarp


Cześć
Mylisz się z tym sklepem.Fakt, że sklep może odesłać uszkodzony sprzęt do serwisu ale żeby w ciągu 14 dni się ustosunkować do skargi użytkownika powinien w ciągi 14 dni oddać nam sprawny sprzęt. W praktyce na wskutek nieznajomości przepisów my Klienci dajemy sobie wmówić wiele głupot niezgodnych z prawem.
Ja co prawda nie ze sprzętem wędkarskim ale też miałem dość niemiłą przygodę. Zepsuła mi się nawigacja. Oczywiście sklep odesłał mnie a w zasadzie chciał odesłać do odległego serwisu. Na początku nikt nie brał poważnie mojego pisma. Dwa dni dzwoniono do mnie, wysyłano maile ale w końcu chyba ktoś raczył zapytać prawnika czy to prawda co ja tam napisałem. Zadzwoniono do mnie, przeproszono za brak profesjonalnej obsługi, zapytano czy chcę nowy sprzęt czy kasę. Jako, że wolałem nowy sprzęt przysłano mi ku mojemu zdziwieniu nawigację o co najmniej klasę wyższą od tej co mi zepsuła.
JK (2013/04/24 07:16)

berthold


a ja już się wyleczyłem z sprzętu shimano na długo ,dwa kołowrotki catana kupione w maju ubiegłego roku używane w pickerach nadają się do kosza bo wstyd tym kręcić nad wodą tak rzężą i grzechoczą to samo z EXAGE za 3 stówy dwa sezony i złomek niestety dodam że tak słabego sprzętu dawno nie miałem ,nawet Jaxony lepiej trzymają jakość oczywiście w tej cenie co to wydumane shimano ,olewam ich dale będę stawiał na okumy czy coś w tym stylu (2013/04/24 09:30)