Witam - jak w temacie.
Zepsuj się kręcioł nie z mojej winy.
Gdzie go wysłać w ramach gwarancji?
Czy Normark dalej jest serwisem gwarancyjnym? czy może trzeba go gdzieś indziej wysłać
Witam - jak w temacie.
Zepsuj się kręcioł nie z mojej winy.
Gdzie go wysłać w ramach gwarancji?
Czy Normark dalej jest serwisem gwarancyjnym? czy może trzeba go gdzieś indziej wysłać
Niestety przedstawicielem Shimano na Polskę jest firma Normark / Łomianki , ul .Długa 30 ; 05-092 / , która posiada niestety mało wykwalifikowany i kłamliwy personel / - swojego czasu miałem problem z sondą wędkarską , która spędziła tam około miesiąca czasu i została mi odesłana w pierwotnym stanie .
Przez cały czas trwania tej niby naprawy mamiono mnie o jej ciągłym naprawianiu tłumacząc na początku brak części , później w ogóle brak serwisu w Polsce , a jeszcze później powiadomiono mnie o wysłaniu jej do Stanów i stąd długim okresie oczekiwania – jednak jak w końcu udało mi się porozmawiać z głównym specem naprawczym , okazało się , że on o niczym nie wie ,a mojej echosondy nie widział na oczy.
P.S. Udało mi się dzięki internetowi dotrzeć do gostka – prawdziwego fachowca od echosond / ntb. mieszkającego w Warszawie – czyli praktycznie koło firmy Normark , która / o zgrozo ! / nic o nim nie wiedziała , usterka okazała się błahostką z którą bezproblemowo i błyskawicznie facet się uporał nie ździerając przy tym wygórowanych pieniędzy .
Pytam gdzie jest serwis gwarancyjny- kołowrotek kupiony w ubiegłym sezonie.
ale na gwarancji- nad wodą aż dwa razy.
Czekam na konkrenty adres- gdzie w ramach gwarancji go naprawią lub wymienią.
Pozdrawiam.
(2013/04/23 18:52)Może teraz będzie trochę łatwiej :
NORMARK POLSKA SP. Z O.O.
05-092 ŁOMIANKI ,UL.DŁUGA 30
W siedzibie firmy znajduje się pogwarancyjny serwis.
(2013/04/23 19:01)Właśnie pod ten konkretny adres wysłałem, tylko w statusie przesyłki widnieje,że kurier nikogo nie zastał w dmu- albo nie przyjęli,albo kurier w ciula poleciał,bo miał dużo paczek i mu się nie cchiało jechać.
Ale moje wątpliwości są takie: w karcie gwaranyjnej jak wół: Normark Łomianki.
Natomiast na stronie Normarka jest jeszcze jeden serwis.
Shimano Warszawa.
Teraz to sam już nie wiem?:(
(2013/04/23 19:11)wcześniej miałem problem z mikado- i sam wysyłame do Normarka- i nie było żadnych problemów.
Wiem jak opisać reklamacje.z doświadczenia wiem,ze załatwiojąc sprawę przez sklep- rusza łańcuszek- czyli : sklep pewnie raz w tygodniu wozi do hurtowni,hurtownia podobnie wysyła reklamacje i potem serwis- z tego robi się 14 dni razy 3(tylu pośredników- to już robi się 1,5 miesiąca(pod warunkiem,ze nie ściągają części zzagranicy(wtedy mają 60 dni).
taką wersję już niestety też przerabiałem- łaskawie po 4- 5 wizytach i 2 m-cach z bólem oddali mi kasę i proponowali ewentualną wymianę na sporo tańszy sprzęt i zwrot różnicy kwoty).
(2013/04/23 19:17)
"Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową - nowo-wprowadzona do krajowego obrotu instytucja prawna regulująca odpowiedzialność sprzedawcy za "wadliwość" towarów konsumpcyjnych. Zastąpiła w tym obrocie instytucję z Kodeksu cywilnego, zwaną rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. W odróżnieniu od dobrowolnej gwarancji komercyjnej (umownej) zwana gwarancją ustawową.
Reguluje ją Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, stanowiąca implementację dyrektywy nr 1999/44/WE. Znajduje zastosowanie w przypadku umów sprzedaży zawieranych między przedsiębiorcą, a konsumentem, w znaczeniu ww. ustawy. Kupujący może stwierdzić niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w okresie dwóch lat od wydania zakupionej rzeczy, przy czym na zgłoszenie tego faktu sprzedawcy ma dwa miesiące.
Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową zerwała z pojęciem wady, zarówno fizycznej jak i prawnej. Obejmuje ona bliżej niezdefiniowane stany faktyczne i prawne, w przypadkach jednak określonych w art. 4 ust. 2 i 3 ustawy należy domniemywać, że towar wydany kupującemu jest zgodny z umową. Samo to domniemanie jest jednak wzruszalne, i kupujący mimo zaistnienia przesłanek przewidzianych w tym domniemaniu, może wykazywać, że towar jaki otrzymał jest niezgodny z umową. Poza tym, za niezgodność z umową uważane są nieprawidłowości w montażu i uruchomieniu towaru, jeśli montażu/uruchomienia dokonywał sprzedawca bądź konsument zgodnie z treścią instrukcji.
Do szczególnych (wyraźnie nieuregulowanych) przypadków niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową należą:
1. Tzw. aliud - wydanie towaru zupełnie innego od tego, na jaki się umówiono
2. Niedołączenie do towaru niezbędnych dokumentów, zwłaszcza instrukcji montażu i obsługi, certyfikatów bezpieczeństwa, itp.
3. Braki ilościowe w towarze - dostarczenie mniejszej ilości rzeczy aniżeli zamówiona
4. Niekompletność towaru - brak niektórych elementów wyposażenia[1]
Niezgodność z umową, z racji jej elastyczności i niedookreśloności, jest instytucją bardzo niekorzystną dla sprzedawców.
W razie wystąpienia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową Konsument ma prawo do:
chyba, że jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów; wtedy może:
Ustawa przez nieodpłatność wymiany/naprawy rozumie zwrot kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Sprzedawca po otrzymaniu zawiadomienia o niezgodności towaru z umową ma 14 dni na ustosunkowanie się do niego. Brak odpowiedzi oznacza akceptację żądania konsumenta. Postanowień, z wyjątkiem skrócenia okresu odpowiedzialności do roku w przypadku towarów używanych, ustawy nie można zmienić, wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy, jeśli miałoby się to odbyć ze skutkiem na niekorzyść kupującego. To samo dotyczy wyboru prawa obcego."
Dla Ciebie korzystna jest niezgodność towaru z umową bo sprzedawca ma 14 żeby odpowiedzieć na Twoje pismo ( żaden serwis raczej nie zadziała w ciągu 14 dni ) czyli brak odpowiedzi w tym czasie skutkuje zgodą Sklepu.
JK
(2013/04/23 19:18)Natomiast na stronie Normarka jest jeszcze jeden serwis.
Shimano Warszawa.
To jest jedno i to samo - może siedziba chce się bardziej dowartościować , że niby stolica ?!
(2013/04/23 19:20)adres jest inny- przynajmniej ulica.
może mają tyle reklamacji-że trzeba było otworzyć drugą siedzibę :(.
a tak poza to nigdy nie miałem problemów z shimano- inne się psuły- a shimano nie.
może poprostu pech. mam kilk kręciołów shimano i działają beż żdnych problemów kilka ładnych sezonów.
(2013/04/23 19:27)też tak słyszałem,ze lepiej kalsyka stradicka niż te nowe. Co raz to gorsze-ale to nie tylko shimano.
Wszystkie marki teraz robią taki sprzęt,zeby po gwarancji nadawał się do kubła.
Tak jest ze wszystkim elektroniką itp.
A propo to co kupić tak do 300 zeta na spinnig(szczupak,sandacz)-jakieś propozycje?
(2013/04/23 20:26)W moim Nexave wygranym na zawodach, po kilku wyprawach spinningowych plecionka przecięła rolkę kabłaka. Kołowrotek oddałem do sklepu z prośbą że dopłacę do naprawy gwarancyjnej byle dali rolkę twardą - przystosowaną do plecionki. Po miesiącu kołowrotek wrócil z nową rolką ale tego samego typu co poprzednia. Dwie wyprawy na sandały z gumami na główkach 8gram i po rolce. Nigdy nie kupiłem i nie kupie kołowrotka Shimano. Na Stelle mnie nie stać a Aero czy Stradicki to teraz juz nie te same sprzęty co kiedyś
jak ma nexave 1000- ale używam do spławika,czasem lekk koszyk i hula cały czas-( 3 sezony).
może łożyska już troszką huczą- ale działa i jestem zadowolony.
Chyba nexave nie jest pod plecionkę,może tu tkwi problem?
(2013/04/23 20:39)