Zaloguj się do konta

Shimano Catana 2500FA

utworzono: 2009/12/06 20:15
marekrav

Witam Jestem początkującym wędkarzem i niemam jeszcze rozeznania w sprzęcie wędkarskim, dlatego proszę o kilka opini
Zamierzam nabyć kołowrotek Shimano Catana 2500FA Czy ktoś z was mógłby mi powiedzieć coś więcej na temat tego sprzętu ?!?! Z góry dzięki za wszystkie opinie! [2009-12-06 20:15]

Nabyłem stosunkowo niedawno temu, jeszcze nie był na rybach ale czeka na chrzest bojowy w marcu na jazio-kleniach łowionych na spinning. To chyba jeden z najpopularniejszych modeli kołowrotków i często można spotkać się z opinią, że najlepszy w tym segmencie cenowym. W lecie kosztował około 120 zł, teraz można go dorwać za 100 zł z przesyłką.
Ciężko mi mówić o czymś czego jeszcze na dobrą sprawę nie wypróbowałem ale chodzi gładko, ma dość dobre przełożenie (5,2:1) więc z powodzeniem można go użyć i do odległościówki, i do spinningu. Hamulec zdaje się być dość precyzyjny. W komplecie mamy 2 szpule- jedną aluminiową, drugą grafitową. Ta druga to taka zapasowa, swoją drogą to szpula podstawowa od najniższego modelu shimano- hyperloop. [2009-12-06 20:41]

Posiadam kołowrotki shimmano catana 4000 FA. Dlaczego taka wielkość? Uważam że 2500 jest troszkę za mały a moim zdaniem drobniejsze to też mniej trwałe. Używam tych kołowrotków do łowienia troci, szczupaków, sandaczy na rzekach i jeziorach oraz i belon w morzu. W jednym sezonie pożyczyłem jeden ojcu do łowienia dorszy - kilka wypraw wytrzymał i nadal nim łowię. I to chyba jest najlepsza reklama dla niego. Pozdrawiam [2009-12-06 20:54]

dany21

Polecam ten kręciołem, jest rewelacyjny do spinningu. Jest bezszelestny i bardzo dobrze się nim łowi. [2009-12-06 22:03]

pluszowy

Zależy do czego ma Ci służyć.
Jeśli do lekkiego spina, to wybór jest idealny. Jeśli natomiast chcesz łowić ciężej - wybierz rozmiar 4000.
Do podlodówki wystarczy 1000.
Do gruntówki, czy spławikówki praktyczniejszy wydaje się model RA.