Zaloguj się do konta

Sezon na leszcza

utworzono: 2012/02/04 21:00

Uwaga! Ten wątek został zablokowany - nie możesz odpowiadać na posty

witam mam pytanko co wiecie o leszczu kiedy żeruje na co itp.
czekam na wasze odpowiedzi
[2012-02-04 21:00]

zawsze i wszedzię xd [2012-02-04 21:23]

kaziks403

Jak w tytule - dobry film - polecam!!!!!!!!!!!! [2012-02-04 21:41]

przemo1980

o leszczu wiem że to ryba :)
żeruje jak jest głodny :)



[2012-02-04 22:05]

przemo1980

sprecyzuj konkretniej swoje pytanie.
Gdzie chcesz łowić, jakim zestawem, itp ?
 
Leszcz żeruję praktycznie cały rok, może wyjątkiem jest okres tarła.
[2012-02-04 22:17]

toma7802

witam mam pytanko co wiecie o leszczu kiedy żeruje na co itp.
czekam na wasze odpowiedzi

wymyśl jakiś konkretny wątek bo ktoś kto ma na portalu status wędkarza nie powinien o takie pierdoły pytać,większość wątków na tym forum to kpina,pytania typu czemu deszcz pada z góry na dół a nie odwrotnie.Koledzy poruszajcie ciekawsze tematy a nie że większość pisze żeby coś pisać stawiając to forum na poziomie nawet nie podstawowym.Pozdrawiam [2012-02-04 22:40]

jakubnob

status nie świadczy o niczym moge miec status wędkarza a nie wiedzieć jak ryba wyglada :PP a rozomowy o opadach atmosferyczne  są bardzo absorbujące ;P
[2012-02-04 22:57]

toma7802

status nie świadczy o niczym moge miec status wędkarza a nie wiedzieć jak ryba wyglada :PP a rozomowy o opadach atmosferyczne  są bardzo absorbujące ;P

Napisałeś dosłownie jak to wygląda na tym forum,pełen szacun dla kolegi [2012-02-04 23:19]

będe łowił na wodzie stojącej ,w którym miejscu ,kolo roslin ,na jaki hak
[2012-02-05 13:05]

Wasia

Woda stojaca czyli splawiczek albo gruntowka , na spinning niby tez sie leszcze trafiaja ale raczej wiecej zlowisz ich na splawik
Co do splawika zestaw lekko przegruntowany czyli hak i troche przyponu musi lezec na dnie (leszcz pobiera jedzonko z dna)
Feedera nie bede tlumaczyl bo nie ma czego
Zestaw powinienes lokowac na spadkach czyli przy naglym obnizeniu lub podwyzeniu dna, mysle ze nie pod trzcinami, trzciny to bardziej wzdrega
Haki zaleza od wielkosci ryb ;p Mysle ze dobrze bd od 18 do 10 ja tak zawsze uzywam :) Mozesz kupic specjalne wydanie hakow tzw samozacinajace, zadne one samo zacinajace tak na prawde no chyba ze ryba szybciej ucieka niz mysli i to z kąskiem w pyszczku, budowa takiego haka charakteryzuje sie zagietym do wewnatrz ostrzem
Pozdrawiam
[2012-02-05 14:11]

Bernard51

Haki zaleza od wielkosci ryb ;p Mysle ze dobrze bd od 18 do 10 ja tak zawsze uzywam

Nie pomyliles tych rozmiarow bo jak podpowiadasz mlodemu adeptowi wedkarstwa to musi byc szczera i solidna porada Pozdrawiam!!
[2012-02-05 15:55]

dzięki o to mi chodziło a nie jak co niektórzy z góry trudno było się domyśleć
[2012-02-05 15:59]

FLO92

bernard a z czym kolega mial pomylic rozmiary hakow?? bardzo dobrze powiedzial a nie... ty na jakie lowisz ? [2012-02-05 16:09]

Bernard51

Jezeli chodzi splawik to 8-12 grunt 4-8 nie wyobrazam sobie leszcza55cm na 18 hak ale czlowiek sie cale zycie uczy
[2012-02-05 16:37]

Wasia

Kazdy dobiera haki do wlasnych zapotrzebowan i oczywiscie do przynet jakie stosuje, ja zakladam hak 4 tylko jezeli lowie na rosowke w innych wypadkach zazwyczaj 10, 12, a na ochotke 16,18,14
Do niczego nie sa mi potrzebne wieksze haki

A co do wyciagania leszczy to w ktoryms odcinku z wedka nad wode chyba pan Rafal wyciagnal leszcza kolo 40 cm na 18.. wystarczy troche finezji a nie proby ciagniecia ryby jak klode i nie bd z tym problemu :)
[2012-02-05 17:12]

Bernard51

Ja kiedys wyjalem sandacza 6,5kg hak 12 i 3 pinki przypon 0,14 ale to o niczym nie swiadczy ze teraz na sandacza mam uzywac haki 12 imniejsze bo na wieksze nie beda braly
[2012-02-05 17:21]

przemo1980

Kiedy chcesz łowić te leszcze,jaka pora roku?

[2012-02-05 17:31]

przemo1980

rozmiar haczyka będzie też zależny od przynęty na jaką będziesz łowił.
[2012-02-05 17:37]

rolo81

witam ja zaczynam połowy leszcza na początku marca pogoda jest mieszana stosuję zestawy z przyponu 0.14 i haki nr 10 łowiąc feederem przynęta to pinka i jokers do zanęty brania są o tej porze delikatne ale zabawa z leszczem się zaczyna :)
[2012-02-05 17:46]

zacznę tak mniej więcej od końca marca,woda stojaca głębokość do 3,5 metra
[2012-02-06 13:39]

aligator20

specem nie jestem!!!!! na moim zbiorniku najlepsze leszczowe eldorado miałem w południe od 11-do 15 w tym czasie miałem najwięcej brań największych ryb. fajosko było, i jest i mam nadzieje ze będzie nadal:) w zeszłym sezonie jak na mój zbiornik połowiłem ładnie. rybki były różne. jedne większe drugie mniejsze największy miał koło 2,5kg. brania były zdecydowane, nie tak jak niekiedy rano bywa. było puk puk i odjazd albo wystawka. pochwale się tym że tak dopracowałem sobie zanęte iż podczas jednych zawodów towarzyskich tylko ja łowiłem ryby i były to leszcze. jeden był dość spory ale chyba mu się mój przypon spodobał i zabrał go sobie na pamiątkę. rybek miałem nie wiele jak na zawody bo 2,750kg ale osoba z drugiego miejsca 0,600kg. moim zdaniem każdy sam musi dopracować sobie zanęte. skład zapach robactwo itd. moim zdaniem wszędzie jest inaczej. specem nie jestem co podkreślam!!!!w razie jakiś pytań proszę walić śmiało:) [2012-02-06 14:27]

aligator20

i jeszcze jedno od kwietnia jest zabawa:) [2012-02-06 14:29]

Bernard51

Wiec odpowiedz sobie na swje pytanie ze leszcz 74cm wazyl 4,06kg to kazdego cieszy "ryby-ryby"ktore daja sie zlapac na nasza wedke,!!??
[2012-02-06 14:42]

Majster 81

Największe leszczycha biorą przed tarłem - w tym okresie stają sie  drapieżnikami .
Co do pory różnie zależne to jest od wielu czynników : jaka woda rzeka czy jezioro   , czas , temperatura itp. Najlepsze efekty na rzece zawsze w nocy : lecz bardzo delikatnie hak 10 żyłka 0.18 przypon 00,2 plecioneczka . Pozdrawiam życzę pięknych  ŁAT
[2012-02-06 16:38]

dzięki za wszystko
[2012-02-06 17:21]