Zaloguj się do konta

Selektywne muchy lipieniowe

utworzono: 2014/11/02 07:41

Witam, zamierzam w tym roku zacząć przygodę z muchą. Na razie całą wiedzę na ten temat czerpię z książki Jeleńskiego, poza tym jestem zupełnie zielony. Chciałbym jednak spróbować połowić lipienie tą metodą. W rzekach, w których łowię, jest bardzo dużo pstrągów, lipienie są tam w mniejszości. W związku z tym moje pytanie - czy da się tak dobrać muchy/metody, by zminimalizować brania pstrągów na korzyść brań lipienia? Godzę się z tym, że na początku będzie trudno, może nawet bardzo trudno cokolwiek złowić, ale jeśli już to nie chciałbym, by były to pstrągi. Dzięki z góry za odpowiedzi. [2014-11-02 07:41]

Pawel19777

Witam kolegę i nowego muszkarza:)
Powiem tak, to nie jest łatwe gdyż Pstrąg i Lipień bardzo często występują razem i polują na ten sam pokarm.
Z mojego skromnego doświadczenia wiem, ze to nie propozycja muszki a raczej miejsca.
Pstrągi lubią miejsca pod konarami, pod rynną na zakolu, za belką w wodzie, Lipienie często stoją na środku nurtu i nie czują potrzeby chowania się. Lipienie lubią głębokie rynny pstrąg chowa się za kawałkiem korzenia. 
Tu raczej bym szukał sposobu na Lipienia:)

[2014-11-05 09:38]

dzięki, mam spore doświadczenie z pstrągami ze spinningu i wiem już gdzie ich szukać, lipieni natomiast do tej pory nie łowiłem, bo, jak wiadomo, na spina nieczęsto się udaje (choć kolega złowił w tym roku takiego 45 cm na błystkę). Spróbuję zatem łowić właśnie w nurcie, Jeleński pisze, że w drugiej połowie listopada rybki te biorą już dużo niechętniej, ale co mam do stracenia. Boję się jedynie, że przy dużej populacji pstrąga i okresie godowym tegoż i tak będę miał na kiju głównie pstrągale (jeśli coś w ogóle).

[2014-11-05 13:45]

pawelz

Puzna jesienia pstragi juz tak chetnie na muche nie biora. Przy ostrych przymrozka w zeszlym roku na Sanie, gdzie pstragow nie brakuje, w pazdzierniku, zlowilem tylko 2 czy 3 ryby tego gatunku. Reszta lipienie.