Sejm o zmianach w rybactwie a stanowisko ZG PZW

/ 21 odpowiedzi
Może jestem zielony w tym temacie i nie znam przepisów czy ustawy, więc niech ktoś mi wytłumaczy. Dlaczego na posiedzeniu ww komisji przedstawiciele ZG PZW tak zaciekle bronili rybactwa. Czy nasz związek nie może być jak nazwa wskazuje całkowicie wędkarski i nie utrzymywać rybaków na wodach PZW. Jeśli ustawa mówi o gospodarce wędkarskiej to przedstawiciele Związku powinni walczyć o to by na wodach PZW ta gospodarka była tylko wędkarska. Rybactwem niech się zajmują gospodarstwa czy firmy na wodach przez nie dzierżawionych. 
To link do posiedzenia, jeśli ktoś chce obejrzeć

http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/transmisje.xsp?unid=FFE88ADB4E1869DDC1257C23004FE949
Artur z Ketrzyna


Po pierwsze rybactwo przynosi spory i szybki przychód, który jest poniekąd przeznaczony na diety dla tych na górze. Poprostu bronia swego garnuszka.
tak jak pisowcy, bronią umów zlecenie. Bo wtedy mogą miej zapłacić pracownikom swoich firm i więcej im zostaje.
W PZW jest tak jak tego chcą członkowie. A dokładniej jak ci których wybiorą do władz.
U mnie w okręgu Prezesem jest człowiek który nie chce widzieć rybaków i raczej ich nie widzimy. Chce coś zrobić dla wędkarstwa rekreacyjnego i wód. I jak zarządy kół i ich członkowie będą współpracować to to osiągnie.

Ja przekażę jutro plany jakie ma prezes okręgu. Ale to czy moje koło będzie z nim współpracować i zaangażuje się w to. To zależy od delegatów i władz koła (które zostały wybrane na walnym zebraniu (obecność; członkowie zarządu + 3 członków)). To władze koła działają w imieniu koła, i od nich zależy czy coś idzie ku dobremu, czy stoimy w miejscu lub się cofamy.

PZW jest największa organizacją wędkarską w Polsce. Dlatego ma przebicie i w sejmie (nie jest partią zasiadającą w sejmie, ale członkowie PZW są też w semie...)

Jak chcesz zrobić reformę w PZW musisz zacząć od koła i jego współpracy z okręgiem. Małymi krokami. Inaczej się nie da.
Dlaczego od koła?