Sandacz na martwą rybkę

/ 5 odpowiedzi
Witam. Wędkuje już 4 rok głównie spining i trochę metodą gruntową na feeder. Ostatnio znajomy namawiał mnie abyśmy pojechali na sandacze z gruntu (trupek lub filet), trochę wiadomości już znalazłem, ale mam jeszcze parę pytań na których nie mogę znaleźć odpowiedzi. moje pytania to: 

- jakich haków użyć? (typ, kształt, rozmiar), a może kotwica?
- kiedy najlepiej zaciąć rybę? (wiem że sandacz musi zrobić odjazd, tylko ile czekać?)
- jakie ryby najlepiej użyć na trupka, a jakie na filet?- czy można używać gotowych trupków ryb kupionych w sklepie wędkarskim? a czy można użyć ryb jako przynęty złapanych w innym łowisku, stawie? (słyszałem kiedyś, że można drugim razem, że nie można, a już szukam po regulaminie i widzę tylko to że ryba musi być wymiarowa i nie może znajdować się w czasie okresu ochronnego)

proszę o wyrozumiałość i rady jestem początkujący. Pozdrawiam.
spines21

http://www.wedkuje.pl/pokaz.php?pokaz=archiwum&szukaj=Sandacz+na+trupka (2015/12/05 09:04)

marcinbogdanski

Spoko poczytałem sobie o tym wszystkim i zostało mi parę pytań na których nie mogę znaleźć odpowiedzi.

-Czy można wędkować na trupka kupionego w sklepie wędkarskim? bo w sumie ryba z innego łowiska co wbrew regulaminowi, ale w sumie jeżeli je sprzedają to chyba są jakoś badane żeby nie przenosić chorób. Jak to wygląda w praktyce?

-Jaki kształt i rozmiar haków użyć? (2015/12/05 10:29)

spin97

Witam. Z tego co wiem to można łowić na martwe rybki kupione w sklepie, natomiast nie można łowić na żywe rybki złowione na innej wodzie niż ta na której chcemy wędkować z użyciem ich na przynętę  (choć to zależy od regulaminu łowiska bo nie na wszystkich chyba tak jest).
Jeśli chodzi o haki  to z mojej strony polecam podwójne kotwice, rozmiar dobieramy do wielkości przynęty
Pozdrawiam,
(2015/12/05 17:39)

marcinbogdanski

Ok dzięki bardzo :) jutro jadę stawiać swoje pierwsze kroki w łowieniu drapieżnika na trupka. pozdro. (2015/12/06 00:34)

notaki