Zaloguj się do konta

Rekwirowanie sprzętu wędkarskiego

utworzono: 2011/04/07 18:40

Uwaga! Ten wątek został zablokowany - nie możesz odpowiadać na posty

Widzę że płacenie mandatów nie każdemu jest na rękę, a może samowolka nad wodą ?

Witaj Maciek :))




Cześć Mirek. No tak, najlepiej jakby nad wodą obowiązywało prawo dżungli i hulaj dusza...... A strażnicy żeby tylko pilnowali takiemu @pawelz'owi samochodu, posprzątali mu łowiska, kimali w krzakach w oczekiwaniu na kłusowników, a wędkarzy zostawili w spokoju....Nawet tych, co kłusują niewymiary, kilogramy ryb, na sześć wędek itd itd...Zero nadzoru. Zajebiście.         "Proszę karać tylko za to, za co my chcemy. Podpis-Wędkarze".....



[2011-04-08 13:49]

Ktory punkt ustawy nakazuje czlonkowi PZW na prowadzenie rejestrow ?





Następny niedoinformowany! 

3.Ustawa wprowadza regulacje prawne umożliwiające nakładanie mandatów karnych za wykroczenia ustawowe oraz te zawarte w Regulaminie Amatorskiego Połowu Ryb a w szczególności;

• za brak przy sobie dokumentów wędkarskich

• nie przestrzeganie limitów połowu

• nie przestrzeganie wymiarów ochronnych

• nie przestrzeganie okresów ochronnych

• brak utrzymania czystości na stanowisku

• za brak wpisu do rejestru ryb

• nie przestrzeganie uchwał Zarządu Okręgu opublikowanych w rejestrze połowu ryb

• niewłaściwe oznakowanie rejestracji środków służących do połowu ryb

• za brak sprzętu ratunkowego na łodziach i pontonach



[2011-04-08 13:52]

JaroDaw

lub post  #260804 [2011-04-08 14:00]

pawelz

Czy tylko ja czy inni tez nie widza punktu ustawy ktory mowi o koniecznosci prowadzenia rejestrow.
To co Ty napisales, to tylko potwierdzenie moich slow. Ustawodawca daje mozliwosc za lamanie przepisow RAPR ( a te jak mi wiadomo nie maja jeszcze mocy ustawy).

To ze PZW wymyslio sobie rejestry (a dokladniej to wiekszosc okregow) nie oznacza ze jest to przepis ustawowy. Karani jestesmy wlasnie z mocy tego ze ustawodawca zezwolil na karanie kogos kto lamie przepisy wewnetrzne. Roznica miedzy rokiem 2010 a 2011 jest tylko taka, ze wczesniej nie bylo takiego zapisu w ustawie. PZW moglo co najwyzej zaprosic nas na sad kolezenski. Ale nie mialo narzedzia do karania. Obecnie ma.
Jesli PZW wymysli sobie ze nie wolno lowic na wedki dluzsze niz np 10 m, to zgodnie z tym przepisem tez bedzie moglo nalozyc na takiego wedkarza kare. Mimo ze ustawa nie wspomina nic na temat max. dlugosci wedziska.
[2011-04-08 14:07]

lub post  #260804




Kurcze. A chciałem żeby @pawelz chociaż raz czegoś sam poszukał :)))))) i po raz kolejny się przekonał, że jego wieczne wątpliwości do wszystkiego, są przeważnie bezpodstawne i niemające nigdy logicznej argumentacji. 


[2011-04-08 14:08]

YYZ

i tu się z kolegą pawelz zgadzam! [2011-04-08 14:11]

Czy tylko ja czy inni tez nie widza punktu ustawy ktory mowi o koniecznosci prowadzenia rejestrow.
To co Ty napisales, to tylko potwierdzenie moich slow. Ustawodawca daje mozliwosc za lamanie przepisow RAPR ( a te jak mi wiadomo nie maja jeszcze mocy ustawy).

To ze PZW wymyslio sobie rejestry (a dokladniej to wiekszosc okregow) nie oznacza ze jest to przepis ustawowy. Karani jestesmy wlasnie z mocy tego ze ustawodawca zezwolil na karanie kogos kto lamie przepisy wewnetrzne. Roznica miedzy rokiem 2010 a 2011 jest tylko taka, ze wczesniej nie bylo takiego zapisu w ustawie. PZW moglo co najwyzej zaprosic nas na sad kolezenski. Ale nie mialo narzedzia do karania. Obecnie ma.
Jesli PZW wymysli sobie ze nie wolno lowic na wedki dluzsze niz np 10 m, to zgodnie z tym przepisem tez bedzie moglo nalozyc na takiego wedkarza kare. Mimo ze ustawa nie wspomina nic na temat max. dlugosci wedziska.





                                                            USTAWA
                                       z dnia 24 września 2010 r.
                            o zmianie ustawy o rybactwie  śródlądowym


c art 7) ust. 2a :

„ Posiadanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 2, potwierdza dokument wydawany przez uprawnionego do rybactwa w obwodzie rybackim określający podstawowe warunki uprawiania amatorskiego połowu ryb ustalone przez uprawnionego do rybactwa wynikające z potrzeby prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej w tym obwodzie rybackim, uwzględniającej w szczególności wymiary gospodarcze, limity połowu, czas, miejsce i technikę połowu ryb. Zezwolenie może także wprowadzać warunek prowadzenia rejestru amatorskiego połowu ryb, a w przypadku wprowadzenia tego warunku, określać sposób prowadzenia tego rejestru.”,

Czego Ty @pawelz nadal nie rozumiesz? Co jest nadal nie tak?
[2011-04-08 14:13]

i tu się z kolegą pawelz zgadzam!

Z czym konkretnie, to i Tobie wytłumaczymy. Konkretnie.

[2011-04-08 14:20]

JaroDaw

i tu się z kolegą pawelz zgadzam!

Z czym konkretnie, to i Tobie wytłumaczymy. Konkretnie.


hehehehhehehehehehehehehe :) [2011-04-08 14:23]

pawelz

Poddaje sie.
"Zezwolenie może także wprowadzać warunek prowadzenia rejestru amatorskiego połowu ryb, a w przypadku wprowadzenia tego warunku, określać sposób prowadzenia tego rejestru.".
Ja nie widze tu nakazu. Dla mnie slowa "moze" a "musi" roznia sie diametralnie. I nie chce mi sie juz z tym polemizowac. Ustawodawca zostawil wolna reke co do rejestrow uprawnionemu do gospodarowania. Sam nic nie nakazal.
A PZW to skrzetnie wykorzystal i tyle.
Nikt nikogo nie przekona.
A inni niech sami wyrobia sobie zdanie na ten temat.
[2011-04-08 14:41]

JaroDaw

Poddaje sie.
"Zezwolenie może także wprowadzać warunek prowadzenia rejestru amatorskiego połowu ryb, a w przypadku wprowadzenia tego warunku, określać sposób prowadzenia tego rejestru.".
Ja nie widze tu nakazu. Dla mnie slowa "moze" a "musi" roznia sie diametralnie. I nie chce mi sie juz z tym polemizowac. Ustawodawca zostawil wolna reke co do rejestrow uprawnionemu do gospodarowania. Sam nic nie nakazal.
A PZW to skrzetnie wykorzystal i tyle.
Nikt nikogo nie przekona.
A inni niech sami wyrobia sobie zdanie na ten temat.

Ja myślę że nie tylko pozostawił, ale nawet dał wolną rękę okręgom które chcą aby ich członkowie prowadzili rejestry, lub nie. Ale ustawodawca wyraził jednoznacznie że jeżeli dany okręg wprowadzi rejestry, to wędkujący w danym okręgu są zobowiązani do ich prowadzenia pod karą mandatu lub grzywny. [2011-04-08 14:49]

pawelz

Jesli o tym czy ma obowiazywac jakis przepis czy nie zalezy od jakiegos podmiotu, to i wysokosc czy forma kary tez zalezy od niego. Tak wiec jesli PZW wprowadza rejestry, to i PZW okresla konsekwencje ich braku czy braku wpisow przez wedkarza.
[2011-04-08 14:56]

Poddaje sie.
"Zezwolenie może także wprowadzać warunek prowadzenia rejestru amatorskiego połowu ryb, a w przypadku wprowadzenia tego warunku, określać sposób prowadzenia tego rejestru.".
Ja nie widze tu nakazu. Dla mnie slowa "moze" a "musi" roznia sie diametralnie. I nie chce mi sie juz z tym polemizowac. Ustawodawca zostawil wolna reke co do rejestrow uprawnionemu do gospodarowania. Sam nic nie nakazal.
A PZW to skrzetnie wykorzystal i tyle.
Nikt nikogo nie przekona.

A inni niech sami wyrobia sobie zdanie na ten temat.





Może, 
w sensie dowolności wyboru samego środka dyscyplinująco-statystycznego w postaci rejestru, a nie  dowolności w znaczeniu: "jak chcecie, to se zróbcie coś z tym"..... Więc albo rejestr, albo (tak jak kilka okręgów) w ogóle bez rejestrów, a nie jakiś środek zastępczy za rejestry, czy półśrodek! Czy widzisz, żeby ktoś miał coś innego niż rejestry? Zamienniki rejestrów? Nie. Ustawa nakazała zaproponowane Rejestry i basta. I albo Rejestr, albo NIC (dane szacunkowe).



[2011-04-08 14:57]

Jesli o tym czy ma obowiazywac jakis przepis czy nie zalezy od jakiegos podmiotu, to i wysokosc czy forma kary tez zalezy od niego. Tak wiec jesli PZW wprowadza rejestry, to i PZW okresla konsekwencje ich braku czy braku wpisow przez wedkarza.




@PAWELZ, BO DOSTANĘ BIAŁEJ GORĄCZKI ZARAZ CHŁOPIE! OD WCZORAJ TO WAŁKUJEMY! NON STOP!  
NIE PZW OKREŚLA ZA CO I WYSOKOŚĆ MANDATÓW! MINISTER!

"Prezes Rady Ministrów w dniu 24 listopada 2003 roku wydał rozporządzenie w sprawie wysokości mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń:"

"Okręg Polskiego Związku Wędkarskiego informuje, iż w dniu 27 listopada 2010 r. zaczyna obowiązywać nowa Ustawa o Rybactwie Śródlądowym."

"Ustawa wprowadza regulacje prawne umożliwiające nakładanie mandatów karnych za wykroczenia ustawowe oraz te zawarte w Regulaminie Amatorskiego Połowu Ryb a w szczególności....."

" W związku z wejściem w życie znowelizowanej ustawy zmienia się wysokość mandatów..."

"Zgodnie z obowiązującym prawem gdy osoba łowiąca ryby niezgodnie z przepisami odmówi przyjęcia mandatu Państwowa Straż Rybacka i inne uprawnione organy są zobowiązane do zatrzymania sprzętu służącego do połowu ryb oraz dokumentów wędkarskich i skierowania sprawy do Sądu."



 

 



[2011-04-08 15:08]

JaroDaw

Jesli o tym czy ma obowiazywac jakis przepis czy nie zalezy od jakiegos podmiotu, to i wysokosc czy forma kary tez zalezy od niego. Tak wiec jesli PZW wprowadza rejestry, to i PZW okresla konsekwencje ich braku czy braku wpisow przez wedkarza.

MZD ustawia znaki ograniczenia prędkości, ale nie ma wpływu na wysokość mandatu za jej przekroczenie.  [2011-04-08 15:08]

richo

   

USTAWA z dnia 24 września 2010 r. o zmianie ustawy o rybactwie śródlądowym

c art 7) ust. 2a :

„ Posiadanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 2, potwierdza dokument wydawany przez uprawnionego do rybactwa w obwodzie rybackim określający podstawowe warunki uprawiania amatorskiego połowu ryb ustalone przez uprawnionego do rybactwa wynikające z potrzeby prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej w tym obwodzie rybackim, uwzględniającej w szczególności wymiary gospodarcze, limity połowu, czas, miejsce i technikę połowu ryb. Zezwolenie może także wprowadzać warunek prowadzenia rejestru amatorskiego połowu ryb, a w przypadku wprowadzenia tego warunku, określać sposób prowadzenia tego rejestru.”,


Art. 27a. 1. Kto:

1) dokonuje połowu ryb na rzecz uprawnionego do rybactwa, nie posiadając przy sobie upoważnienia, o którym mowa w art. 5,

2) dokonując amatorskiego połowu ryb:

a) nie posiada przy sobie karty wędkarskiej albo karty łowiectwa podwodnego lub używa tej karty mimo sądowego orzeczenia o odebraniu karty wędkarskiej lub karty łowiectwa podwodnego,

b) nie posiada zezwolenia, o którym mowa w art. 7 ust. 2, bądź nie stosuje się do warunków zezwolenia lub nie prowadzi rejestru amatorskiego połowu ryb, jeżeli zezwolenie zobowiązuje do jego prowadzenia,

3) dokonuje połowu ryb z naruszeniem art. 7 ust. 1a,

4) narusza przepis art. 16 lub przepisy wydane na podstawie art. 21 pkt 4, nie oznakowując obrębu hodowlanego albo ochronnego lub niewłaściwie je oznakowując, lub nie będąc do tego uprawnionym, umieszcza takie oznakowanie lub niszczy oznakowanie obrębu hodowlanego albo ochronnego,

5) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 13 ust. 2 wstępuje do obrębu hodowlanego bez uzgodnienia terminu, miejsca lub sposobu wejścia do obrębu hodowlanego z uprawnionym do rybactwa w tym obrębie albo wstępuje do obrębu hodowlanego niezgodnie z tymi uzgodnieniami,

6) dokonuje połowu ryb, wykorzystując do tego sprzęt pływający niezarejestrowany lub nieoznakowany albo oznakowany niezgodnie z przepisami art. 20 ust. 2 lub art. 21 pkt 4,

7) dokonuje amatorskiego połowu ryb z naruszeniem art. 20 ust. 6

— podlega karze grzywny albo karze nagany.



USTAWA

z dnia 18 kwietnia 1985 r.

o rybactwie ś ródl ą dowym

 

 

Art. 23.

W czasie wykonywania czynno ś ci s ł u ż bowych stra ż nik Pa ń stwowej Stra ż y Rybackiej

jest uprawniony do:

1) kontroli dokumentów uprawniaj ą cych do po ł owu ryb u osób dokonuj ą cych

po ł owu oraz dokumentów stwierdzaj ą cych pochodzenie ryb u osób przetwarzaj ą cych

lub wprowadzaj ą cych ryby do obrotu;

2) kontroli ilo ś ci masy i gatunków od ł owionych ryb, przetwarzanych lub wprowadzanych

do obrotu oraz przedmiotów s ł u żą cych do ich po ł owu;

3) zabezpieczenia porzuconych ryb i przedmiotów s ł u żą cych do ich po ł owu w

wypadku niemo ż no ś ci ustalenia ich posiadacza;

4) żą dania wyja ś nie ń i wykonywania czynno ś ci niezb ę dnych do przeprowadzania

kontroli, a w wypadku uzasadnionego podejrzenia pope ł nienia przest ę pstwa

lub wykroczenia:

a) legitymowania osób podejrzanych w celu ustalenia ich to ż samo ś ci,

b) odebrania za pokwitowaniem ryb i przedmiotów s ł u żą cych do ich po ł owu,

z tym ż e ryby nale ż y przekaza ć za pokwitowaniem uprawnionemu

do rybactwa, a przedmioty zabezpieczy ć ,

c) zatrzymywania za pokwitowaniem dokumentów, o których mowa w pkt

1, z tym ż e dokumenty te wraz z wnioskiem o ukaranie przekazuje si ę

w terminie 7 dni do s ą du,

d) kontroli ś rodków transportowych w celu sprawdzenia zawarto ś ci ich ł adunku

w miejscach zwi ą zanych z po ł owem ryb,

e) przeszukiwania osób i pomieszcze ń na zasadach okre ś lonych w Kodeksie

post ę powania karnego w celu znalezienia przedmiotów mog ą cych

stanowi ć dowód w sprawie lub podlegaj ą cych przepadkowi,

f) doprowadzenia do najbli ż szego komisariatu lub posterunku Policji osób,

w stosunku do których zachodzi uzasadniona potrzeba podj ę cia dalszych

czynno ś ci wyja ś niaj ą cych;

5) dokonywania czynno ś ci wyja ś niaj ą cych w post ę powaniu w sprawach

o wykroczenia, które zosta ł y okre ś lone w przepisach ustawy, udzia ł u w tych

sprawach w charakterze oskar ż yciela publicznego oraz wnoszenia ś rodków

zaskar ż enia od rozstrzygni ęć zapad ł ych w tych sprawach;

6) nak ł adania grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia okre ś lone w

ustawie;

7) żą dania niezb ę dnej pomocy od instytucji pa ń stwowych, zwracania si ę o tak ą

pomoc do jednostek gospodarczych, organizacji spo ł ecznych, jak równie ż w

nag ł ych przypadkach do ka ż dego obywatela o udzielenie dora ź nej pomocy na

zasadach okre ś lonych w przepisach o Policji, okre ś laj ą cych szczegó ł owo zasady

żą dania takiej pomocy;

ja nie widzę tu nigdzie, by było napisane,  za odmowę przyjęcia mandatu jest odbierany sprzęt

[2011-04-09 20:08]

jogi

Podziwiam Twoją cierpliwość Maćku. Ja pewno nie wyrobiłbym nerwowo. Nieraz nad wodą też mam takich delikwentów którzy potrafią wyprowadzić z równowagi. Pozdrawiam. [2011-04-09 22:00]

JaroDaw

Art. 23. W czasie wykonywania czynności służbowych strażnik Państwowej Straży Rybackiej jest uprawniony do: 1) kontroli dokumentów uprawniających do połowu ryb u osób dokonujących połowu oraz dokumentów stwierdzających pochodzenie ryb u osób przetwarzających lub wprowadzających ryby do obrotu; 2) kontroli ilości masy i gatunków odłowionych ryb, przetwarzanych lub wprowadzanych do obrotu oraz przedmiotów służących do ich połowu; 3) zabezpieczenia porzuconych ryb i przedmiotów służących do ich połowu w wypadku niemożności ustalenia ich posiadacza; 4) żądania wyjaśnień i wykonywania czynności niezbędnych do przeprowadzania kontroli, a w wypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia: a) legitymowania osób podejrzanych w celu ustalenia ich tożsamości, b) odebrania za pokwitowaniem ryb i przedmiotów służących do ich po-łowu, z tym że ryby należy przekazać za pokwitowaniem uprawnionemu do rybactwa, a przedmioty zabezpieczyć, c) zatrzymywania za pokwitowaniem dokumentów, o których mowa w pkt 1, z tym że dokumenty te wraz z wnioskiem o ukaranie przekazuje sięw terminie 7 dni do sądu, d) kontroli środków transportowych w celu sprawdzenia zawartości ich ładunku w miejscach związanych z połowem ryb, e) przeszukiwania osób i pomieszczeń na zasadach określonych w Kodeksie postępowania karnego w celu znalezienia przedmiotów mogących stanowić dowód w sprawie lub podlegających przepadkowi, f) doprowadzenia do najbliższego komisariatu lub posterunku Policji osób, w stosunku do których zachodzi uzasadniona potrzeba podjęcia dalszych czynności wyjaśniających; 
5) dokonywania czynności wyjaśniających w postępowaniu w sprawach o wykroczenia, które zostały określone w przepisach ustawy, udziału w tych sprawach w charakterze oskarżyciela publicznego oraz wnoszenia  środków zaskarżenia od rozstrzygnięć zapadłych w tych sprawach; 6) nakładania grzywien w drodze mandatu karnego za wykroczenia określone w ustawie; 7) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, zwracania się o takąpomoc do jednostek gospodarczych, organizacji społecznych, jak również w nagłych przypadkach do każdego obywatela o udzielenie doraźnej pomocy na zasadach określonych w prze.....


tyle powinno wystarczyć [2011-04-11 12:44]

Dziękuję Jarku, bo ja już nie mam siły na ludzi, którzy nie wiedzą jak poruszać się w gąszczu przepisów napisanych, jakby nie było, w języku polskim, gdzie ich szukać i jak je prawidłowo interpretować. Choć myślę, że to co się "napociłeś" w ostatnim poście z szukaniem, kopiowaniem i wklejeniem tych przepisów, to psu na budę się zda, bo umiejętność czytania literek to za mało, trzeba też je umieć złożyć do kupy i zrozumieć, a @richo ma z tym OLBRZYMI kłopot jak widać. Ja się poddaję. Są przepisy, są numery telefonów do PSR, SSR, ZG PZW i tam proponuję Ci @richo wykonać telefon i się doinformować, bo na łowisku nikt z Tobą nie będzie dyskutował,  niezrozumienie prostych przepisów, to TYLKO TWÓJ problem.  [2011-04-11 14:35]

jakiś konkret




Same konkrety Ci przedstawiamy. Konkretniejszych konkretnie konkretów nie ma.


[2011-04-11 14:37]

JaroDaw

jakiś konkret




Same konkrety Ci przedstawiamy. Konkretniejszych konkretnie konkretów nie ma.



Maćku, czy to nie nałóg albo nasza nadgorliwość ? Następnym razem trzeba napisać " RAPR2011 i UoRŚ 2010"i wszystko. Bo po co pisać posty, wertować przepisy by komuś wkleić konkretny fragment, jak i tak ktoś tego nie czyta .?.  I jeszcze zj..ę dostaniesz, że mają taki kształt, a Ty śmiesz twierdzić że chciał nie chciał przestrzegać ich trzeba.  [2011-04-11 15:57]

Maćku, czy to nie nałóg albo nasza nadgorliwość ? Następnym razem trzeba napisać 

" RAPR2011 i UoRŚ 2010"i wszystko. Bo po co pisać posty, wertować przepisy by komuś wkleić konkretny fragment, jak i tak ktoś tego nie czyta .?.  I jeszcze zj..ę dostaniesz, że mają taki kształt, a Ty śmiesz twierdzić że chciał nie chciał przestrzegać ich trzeba. 






Ja chyba zadzwonię, albo napiszę, albo pojadę do Ministra od ryb i zj..ie go jak krowę w szkodzie za to, że śmie wymyślać jakieś Ustawy i kary dla Bogu Ducha winnych wędkarzy łamiących jakieś przepisy, ustawy, zakazy, nakazy itp. I że ma natychmiast przeprosić wszystkich kłusowników wędkarskich, a RAPR napisać za pomoca pisma obrazkowego w formie elementarza i zlikwidować w trybie natychmiastowym PSR i SSR bo za dużo zabraniają. A za te tajemnicze znaki jakie zacytowałeś -  RAPR2011 i UoRŚ 2010 - zaraz zostaniesz zasypany pytaniami: -A co to?? A czemu raz 2011 a potem 2010? A gdzie wykładnia do wykładni i konkrety?  Etc....... 

[2011-04-11 16:13]

mariank

Kolego Mastiff masz anielską cierpliwość wałkować ten sam temat od kilku dni.
[2011-04-11 17:49]

Kolego Mastiff masz anielską cierpliwość wałkować ten sam temat od kilku dni.




Bo nie widziałeś ile chusteczek zużyłem na łzy z bezradności i jak mam poobgryzane paznokcie. Kubek Melisy i odpisuję ponownie, @JaroDaw także. 



[2011-04-11 17:54]

mariank

Mimo wszystko gratuluję wytrwałości .
[2011-04-11 18:00]