Przypon z plecionki-jaka grubość?

/ 2 odpowiedzi
Witam. W moim zestawie na karpia stosuje żyłkę Robinson Titan Power 0.28 mm 9.55 kg.
Moje pytanie to jakiej grubości plecionki używać jako przypon do tej grubości żyłki i jaki węzeł stosować do przywiązania plecionki do krętlika. Stosowałem plecionkę Konger Kevlon SX4 0.12 mm lecz przy zaczepie zamiast plecionki zerwała się żyłka, i niestety zestaw został w wodzie (jestem początkującym karpiarzem). Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam i życzę połamania kija.
u?ytkownik32263

Co prawda nie jestem karpiarzem i bardzo rzadko łączę żyłkę z plećką, właściwie jedynie gdy muszę robić podkład z żyłki pod plećkę ale znam bardzo fajny i przede wszystkim mocny węzeł łączący te dwa materiały. Jest to tzw. węzeł Albright. Samo wiązanie jest bardzo proste tylko trochę czasochłonne ale warto;) Sprawdź go w necie albo wklej ten link: http://www.animatedknots.com/albright/index.php?Categ=fishing&LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.com (2011/04/06 21:51)

kazik

Zasada stosowania przyponów jest taka , a mianowicie przypon powinien być cięższy i słabszy od żyłki głównej . Przypon głównie stosujemy jako zabezpieczenie przed utratą całego zestawu , a jedynie tracimy tylko haczyk z przyponem  . Przypony z plecionki zazwyczaj są mocniejsze mimo że czasami ich grubość jest mniejsza .

Ja raczej spotkałem się z odwrotną zależnością , a mianowicie plecionka jako główna a przypon z żyłki .

Jeżeli już musisz stosować plecionkę jako przypon to raczej dobieraj tak główna żyłkę aby wytrzymałość jej była większa niż przyponu z plecionki . Jednak to nie bardzo zda egzamin bo przypon z plecionki do 50 cm długości  będzie bardziej wytrzymały niż żyłka o kilka grubości większa i o długości wielokrotnie większej  . Raczej w takim przypadku to lepiej użyć jako linki głównej  plecionki , a przypon również z plecionki tylko o mniejszej wytrzymałości .